må / må ikke spise til ammende ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.315 visninger
11 svar
0 synes godt om
26. november 2010

dollygirl

Hvad er godt at spise når man ammer og hvad er skidt ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

LRJ

lillepuller skriver:

Du kan Spise Alt hva du har spist i din graviditet det er en gammel skråne at der er noget der kommer i mælken...  

Anmeld

26. november 2010

maria_wlt

Lone H. skriver:

Du kan Spise Alt hva du har spist i din graviditet det er en gammel skråne at der er noget der kommer i mælken...  

Det samme jeg har hørt...

Anmeld

26. november 2010

sismofutten

lillepuller skriver:

Men, husk staidigvæk at spise med måde - og pas på med at spise for meget løg, chokolade og jordbær (kan ikke lige huske mere), for det er ikke altid baby'ens mave kan lide det :-)

Anmeld

26. november 2010

dollygirl

Lone H. skriver:

jeg ammer nemlig nu .. og svigerforældre siger så meget med hvad man skal spise og ikke ..

Anmeld

26. november 2010

LRJ

maria_wt skriver:

Det samme jeg har hørt...

Ja det sagde de til mig inde på sygehuset

Anmeld

26. november 2010

LRJ

lillepuller skriver:

jeg ammer nemlig nu .. og svigerforældre siger så meget med hvad man skal spise og ikke ..

Ja det gjorde alle os til mig, jeg forhørte mig om det inde på sygehuset da jeg lp derinde, og der fik jeg af vide det var en skråne, du får bare et kræsent barn hvis du holder dig fra ting  

Anmeld

26. november 2010

dollygirl

sismofutten skriver:

Men, husk staidigvæk at spise med måde - og pas på med at spise for meget løg, chokolade og jordbær (kan ikke lige huske mere), for det er ikke altid baby'ens mave kan lide det :-)

okay spiser meget chokolade .. det skal jeg stoppe med

Anmeld

26. november 2010

quar20

Altså jeg spiser både chokolade og laver smoothies af jordbær, og min dreng skriger ikke og får ikke ondt i maven..!!

Tror selvfølgelig ikke det er så smart at spise chili eller sådan noget i vilde mængder, men altså.. Børn er jo så forskellige, og aner ikke om det er en skrøne med at det går i mælken eller ej, men ku forestille mig hvis man har et overforbrug af et eller andet stærkt så vender barnet sig vel til hvordan det smager..!!

Anmeld

26. november 2010

Mor til Frederic og Freya

lillepuller skriver:

Hvad skal du  (ikke) spise når du ammer.
Som udgangspunkt kan du spise lige præcis hvad du har lyst til. Alligevel siges det, at fx  kål, druer, løg, jordbær, chokolade, nødder og citrusfrugter kan give uro i barnets mave. Hvis du har mistanke om, at barnets uro skyldes en eller flere af de fødevarer, du har spist, så prøv at lade være med at spise disse i nogle dage. Hvis barnet bliver roligt, kan du vente et par uger og så forsøge at spise dem igen og se, hvad der sker. Hvis barnet atter bliver uroligt, så må du lade være med at spise fødevaren igen. 

Erfaringsmæssigt reagerer nogle få børn på det moren spiser, men det er ikke muligt på forhånd at udpege hvilke fødevarer, der kan være grund til at være på vagt over for.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.