Bryllup hjemme i haven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.085 visninger
15 svar
0 synes godt om
26. november 2010

Chewy

Hej piger,

Min kæreste og jeg går med tanker om, at vi godt kunne tænke os at blive viet hjemme i haven med en efterfølgende havebryllupsfest. Jeg leder dog efter, hvem man kan få til at forestå vielsen...?

I vores kommune kan man kun blive viet på rådhuset og ikke i det fri, så vi har ikke mulighed for at bruge den lokale foged til det. Jeg har søgt på nettet og har fundet en præst fra den Sydfynske frimenighed, der foretager vielser i det fri. Men det kræver så også, at man melder sig ind i denne frimenighed hvilket koster 5500 for et år.

Kan det virkelig passe, at der ikke er andre muligheder? Er der nogen af jer piger, der er blevet viet i det fri, eller kender folk, der har prøvet det?

Håber virkelig sådan vi kan finde en løsning for ville bare så gerne have drømmen om en vielse i det fri opfyldt. Så, har brug for jeres hjælp piger

God snevejrsdag til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

Maja88

Chewy skriver:

Hej piger,

Min kæreste og jeg går med tanker om, at vi godt kunne tænke os at blive viet hjemme i haven med en efterfølgende havebryllupsfest. Jeg leder dog efter, hvem man kan få til at forestå vielsen...?

I vores kommune kan man kun blive viet på rådhuset og ikke i det fri, så vi har ikke mulighed for at bruge den lokale foged til det. Jeg har søgt på nettet og har fundet en præst fra den Sydfynske frimenighed, der foretager vielser i det fri. Men det kræver så også, at man melder sig ind i denne frimenighed hvilket koster 5500 for et år.

Kan det virkelig passe, at der ikke er andre muligheder? Er der nogen af jer piger, der er blevet viet i det fri, eller kender folk, der har prøvet det?

Håber virkelig sådan vi kan finde en løsning for ville bare så gerne have drømmen om en vielse i det fri opfyldt. Så, har brug for jeres hjælp piger

God snevejrsdag til jer alle

altså i vores kommune kan man søge om en der har rettigheder til at vi kommer ud. det er bl.a. borgermesteren og andre

Anmeld

26. november 2010

Chewy

Maja88 skriver:

altså i vores kommune kan man søge om en der har rettigheder til at vi kommer ud. det er bl.a. borgermesteren og andre

Ja, men der står bare højt og larmende på deres hjemmeside, at borgerlige vielser ikke kan foretages andre steder end på rådhuset. Og så nævner de eksemplet med et havebryllup, hvor de siger, at det ikke kan lade sig gøre

Gad vide om man bare kan vælge en anden kommune, der gerne vil vie uden for rådhuset?!!

Anmeld

26. november 2010

Maja88

Chewy skriver:

Ja, men der står bare højt og larmende på deres hjemmeside, at borgerlige vielser ikke kan foretages andre steder end på rådhuset. Og så nævner de eksemplet med et havebryllup, hvor de siger, at det ikke kan lade sig gøre

Gad vide om man bare kan vælge en anden kommune, der gerne vil vie uden for rådhuset?!!

hmm du kan prøve, men ved ikke om man må. er i begge oprindeligt fra samme kommune??

Anmeld

26. november 2010

Chewy

Chewy skriver:

Vi bor i en kommune nu, men er begge opvokset i nabokommunen, så måske jeg skulle undersøge, om det kunne lade sig gøre der

Anmeld

26. november 2010

Dot D

Spørg evt præsten i jeres sogn, der er nogle præster, der gerne vil

Anmeld

26. november 2010

tinasmor

Er det ikke noget med at nogle fra borgerrepræsentationen har mulighed for at vie. Det kan du evt. undersøge i i din kommune.

Anmeld

26. november 2010

Chewy

Dot D skriver:

Spørg evt præsten i jeres sogn, der er nogle præster, der gerne vil

Uh, det vil jeg prøve. Det kunne jo være så dejligt, hvis han ville

Anmeld

26. november 2010

Chewy

tinasmor skriver:

Er det ikke noget med at nogle fra borgerrepræsentationen har mulighed for at vie. Det kan du evt. undersøge i i din kommune.

Jamen synes egentlig også jeg havde hørt om andre, der kunne forestå en vielse, så det vil jeg bestemt lige prøve at undersøge. Tak for idéen

Anmeld

26. november 2010

Dot D

Chewy skriver:

Uh, det vil jeg prøve. Det kunne jo være så dejligt, hvis han ville

Håber for jer, at han vil

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.