en ferie hilsen og hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

626 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. august 2008

Siber

ja en ferie hilsen fra os, det er jo just ikke sommervejr - desværre! Men vi tager dagene en af gangen, og får slappet af og nyder at være familie sammen!

Men nu må i altså lige hjælpe mig tøser! Vi er ved at få flip af Johannas aftensmad flejnerfri! Hun har i en lang (for lang) periode fået most kartoffel med grøntsager, hun vil ikke have ris el pasta. Men nu er vi blevet enige om, at vi gider altså ikke stå og lave 7 retter mad, bare fordi madammen ikke vil noget som helst! I dag serverede vi det vi fik, og en kartoffel til (som ikke var most) med smør, tror i madammen vil have noget - nej. Men hvad gør man? hun sidder og hyler og skriger og kaster sig rundt i stolen! til sidst fik hun sutten i munden og tallerkenen blev ståenden! Det endte med at hun selv tog gafflen, sad og prikkede lidt i det, tog sutten ud, og spiste måske 2-3 hapser, og det var det! Nu er hun kommet i seng, og hun har ikke fået andet mad end det!

Hvad ville I gøre?

Knus Siber og krop umulige aftensmad spisende Johanna - eller mangel på samme

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2008

linemus

Hej Siber

Jeg ville gøre nøjagtig det, I gør nu. Ligemeget hvor meget hun skaber sig over maden, så stå ved, at det er den mad, der er blevet serveret, og der er ikke andet. Heller ikke senere.

Synes det er en succes, at hun til sidst spiste lidt, selvom det var lidt. Imorgen er det måske 6 hapser osv.

Så bliv ved og stå fast!

God ferie :)

Knus Line

Anmeld

23. august 2008

Siber

Hej Line,

ja jeg tror også på det vi gør, men så alligevel blev jeg lidt i tvivl!
Hun sover jo fra 19 til alt imellem 6-7!

Men ih hvor er det bare irriterende! Og hun er så skide bevidst, for hun er udemærket godt klar over hvilken skål der er feta i (som hun rigtig gerne vil spise) men nu er det bare nul putte, spis først din mad, også kan du få feta bagefter!

Men jeg fatter simpelthen ikke hvorfor hun ikke vil have ris eller pasta. Det er ikke fordi hun væmmes når det kommer i munden, men det ryger bare ud i stedet for ned i maven!

Men vi bliver altså ved med at tilbyde det!

Knus Siber

linemus skriver:

Hej Siber

Jeg ville gøre nøjagtig det, I gør nu. Ligemeget hvor meget hun skaber sig over maden, så stå ved, at det er den mad, der er blevet serveret, og der er ikke andet. Heller ikke senere.

Synes det er en succes, at hun til sidst spiste lidt, selvom det var lidt. Imorgen er det måske 6 hapser osv.

Så bliv ved og stå fast!

Knus Line

Anmeld

23. august 2008

Rasmine

Lad være med at mose kartoflen, hun er jo ikke en baby mere. :-o
Lad hende selv sidde og gratte med den.
Giv hende kød istedet for. Her vil Rasmus KUN have kød, så det får han. Selvom han hver gang bliver tilbudt tilbehøret også. KYLLING er et hit, skulle jeg hilse og sige!
Vi supplerer op med en flaske vælling inden sengetid.

Anmeld

23. august 2008

Siber

Mebach skriver:

Lad være med at mose kartoflen, hun er jo ikke en baby mere. :-o
Lad hende selv sidde og gratte med den.
Giv hende kød istedet for. Her vil Rasmus KUN have kød, så det får han. Selvom han hver gang bliver tilbudt tilbehøret også. KYLLING er et hit, skulle jeg hilse og sige!
Vi supplerer op med en flaske vælling inden sengetid.

ja det er jo det jeg mener, nu er det slut med det babymad. Men så var hun syg, så havde hun kun to tænder, så fik hun tre tænder på en gang, og nu er hun ved at få tænder i undermunden! Der har hele tiden været 117 undskyldninger for at hoppe på tungen for den lille madamme til aften! Så det er derfor det er slut nu!
Kød gider hun hellere ikke, men vi ligger altid noget på tallerkene alligevel! Det er et show, men nu er det slut!

Men her er vi ikke på flaske, og vil slet ikke starte på det nu!
Knus Siber

Anmeld

23. august 2008

bette

synes du gør det fint.. :)
vil damen heller ik have dunser?

hmm ris er heller ik mikkels yndlings.. tror det har noget med konsistensen at gøre.. for han vil heller ik have broccoli..

men bliv da endelig ved med det i gør.. i har jo allerede bevist at hun nok skal spise lidt af det der bliver serveret.. ;)

Anmeld

23. august 2008

Kaufie

Her moser vi altså af og til lidt - ikke helt til plukfisk, men så det er til at skovle ind med en gaffel.

Hvorfor "må" man ikke det? Det går jo fint nok med selv at spise rugbrødshapser, men aftensmaden vil han ikke rigtig have hænderne i. Og noget skal de da have?

Vi laver ikke speciel mad, men hvis det glider bedre ned ved at blive kvast lidt, så kan jeg ikke se noget galt i det - er jeg gal på den?

Anmeld

23. august 2008

linemus

Siber skriver:

Hej Line,

ja jeg tror også på det vi gør, men så alligevel blev jeg lidt i tvivl!
Hun sover jo fra 19 til alt imellem 6-7!

Men ih hvor er det bare irriterende! Og hun er så skide bevidst, for hun er udemærket godt klar over hvilken skål der er feta i (som hun rigtig gerne vil spise) men nu er det bare nul putte, spis først din mad, også kan du få feta bagefter!

Men jeg fatter simpelthen ikke hvorfor hun ikke vil have ris eller pasta. Det er ikke fordi hun væmmes når det kommer i munden, men det ryger bare ud i stedet for ned i maven!

Men vi bliver altså ved med at tilbyde det!

Knus Siber

linemus skriver:

Hej Siber

Så bliv ved og stå fast!

Knus Line

Åh, man kan bare blive helt bims af børn og deres mad-idéer. Vi har haft en del problemer med Sebastian (dog ikke i starten)... han har haft en lang periode, hvor han næsten ikke ville have noget, med mindre det var en livret, så åd han mere end os, men det er omsider blevet bedre. Han er dog stadig ikke meget for kød og kan ikke lide kartofler eller ris. Belastende! Men han får det, der er på bordet, og kan supplere med rugbrød m. smør (ikke pålæg). Men han er jo også noget ældre...

Vi fik ris for nogle dage siden, og mens Signe åd løs, sad Nanna og spyttede risene ud igen. Måske der er noget med konsistensen og de der små kilder-på-tungen/læberne-ris.

Bare bliv ved. Det bliver garanteret bedre, selvom det kan være en kamp.

Knus Line

Anmeld

24. august 2008

Loggidut

Tif er også inde i en :jeg gider ikke spise-periode, hun får hvad vi andre spiser, og hvor meget er op til hende selv!
At hun forlader bordet sulten fordi hun ikke gider spise sin mad, er hendes problem, og sjovt nok styre hun det egentlig fint, for når hun ikke har spist ret meget, så virker hun heller ikke sulten senere! men hun får så stadig hendes aftensflaske, den virker jo lidt som støttepædagog for moderen, når hun er nervøs for om pigebarnet er sulten!

ellers gør du det jeg mener er det rigtige...man kan jo ikke stå og lave mad til så mange forskellige mennesker, med mindre man er enige om hvad man skal putte i skrutten! og det gælder også de små!

Anmeld

24. august 2008

linemus

Jeg vil forresten lige tilføje, at vi aldrig har haft problemer med, at Sebastian var sulten senere på aftenen. Heller ikke når han slet ingenting havde spist til aftensmad. Og han sov hele natten. Så jeg tror, de selv er ret gode til at regulere det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.