var det fair sagt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2010

BellaT

For det første så tror jeg nok at man skal være over 30 inden de vil sterilisere. Netop fordi der kan ske så meget.

Hmm, nej, det var nok ikke det bedste argument. Ærligt, men nok ikke lige det man vil høre fra sin kone eller mand.. Skynd dig at trykke fortryd. Ej, vær ærlig igen og sig at du panikkede.

Og ja, du er da alt for ung til at blive steriliseret.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. november 2010

Plysbjørnen

bette skriver:

manden og jeg snakkede om prævention.. og om at jeg måske skal under operation for at rette op på mit underliv.

han sagde så.. jamen hvorfor bliver du så ikke strereliseret?  (stave?)

mit svar var "jamen man ved jo aldrig hvad der sker i fremtiden" med det mener jeg jo at man jo ikke kan vide om vi er sammen om 5 år eller lign.... og hvis man så skulle møde en ny der måske ik havde fået børn endnu og som ønskede "sin egen" jamen ja... 

er kun 23 år.... synes det virker lidt drastisk at skulle få fjernet sin livmoder  

hvad siger i piger? var det fair sagt? han blev nemlig super sur over det og sagde at jamen så er du jo ikke sikker på os..

men kan man overhovedet være sikker ??? altså jeg elsker ham jo... ingen tvivl om det.. og selvfølgelig tror jeg da på ham og mig for altid.,. ellers skulle vi jo nok ik lige bygge hus sammen.. 

er lidt forvirret... så hva siger i?

Det giver sig selv du kan ikke blive sterreliseret før du er 25. Har en veninde på 21 som ville have det gjort, hun fik nej fordi hun ikke var 25

Anmeld

26. november 2010

Plysbjørnen

bette skriver:

manden og jeg snakkede om prævention.. og om at jeg måske skal under operation for at rette op på mit underliv.

han sagde så.. jamen hvorfor bliver du så ikke strereliseret?  (stave?)

mit svar var "jamen man ved jo aldrig hvad der sker i fremtiden" med det mener jeg jo at man jo ikke kan vide om vi er sammen om 5 år eller lign.... og hvis man så skulle møde en ny der måske ik havde fået børn endnu og som ønskede "sin egen" jamen ja... 

er kun 23 år.... synes det virker lidt drastisk at skulle få fjernet sin livmoder  

hvad siger i piger? var det fair sagt? han blev nemlig super sur over det og sagde at jamen så er du jo ikke sikker på os..

men kan man overhovedet være sikker ??? altså jeg elsker ham jo... ingen tvivl om det.. og selvfølgelig tror jeg da på ham og mig for altid.,. ellers skulle vi jo nok ik lige bygge hus sammen.. 

er lidt forvirret... så hva siger i?

Sterilisation af kvinden
Af  Erik Fangel  Poulsen, speciallæge i kvindesygdomme og fødsler

Hvem kan blive steriliseret?

Enhver myndig kvinde, som er fyldt 25 år, og som har fast bopæl i Danmark, kan efter eget ønske og overvejelse lade sig sterilisere. Op mod 5.000 danske kvinder beslutter sig hvert år for at benytte denne præventionsmulighed i fremtiden.

En kvinde, der er yngre end 25 år, kan også blive steriliseret. Men det kræver en særlig tilladelse og særlige forhold skal gøre sig gældende - hvis der for eksempel er alvorlig arvelig sygdom i familien, eller når der risiko for kvindens liv eller helbred, hvis hun bliver gravid.

Hvem skal man kontakte?

Du skal henvende dig til din læge og anmode om at blive indstillet til sterilisation. Anmodningen og beslutningen er din. Lægen er alene din rådgiver og vejleder.

Hos lægen vil du - i forbindelse med en samtale om prævention i almindelighed og om de alternative muligheder, der kunne være anvendelige netop i din situation - blive orienteret om indgrebets omfang og karakter. Du vil også få beskrevet den risiko, der kan være forbundet med at lade sig sterilisere og de begrænsede muligheder, der er for at få frugtbarheden tilbage. 

Hvis du fastholder din beslutning om at lade dig sterilisere, skal lægen og du skrive under på din anmodning, som derefter bliver sendt til det hospital eller den klinik, hvor du skal steriliseres. Det koster ikke noget. 

Fandt lige det her sakset her fra Netdoktor.dk

Anmeld

27. november 2010

Muffinmus

Nej, jeg ville sgu da aldrig få fjernet min livmoder i den alder...not a chance:-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.