lækker aftensmad..

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

24. august 2008

linemus

bettemouse skriver:

vil lige komme med aftens aftensmad.. damn det var godt og mikkel åd bare løs..

varm pastaret med dunser..

kødet:
dunse kød blandet med hakket hvidløg, finhakket rød peberfrugt, lidt væske (mælk eller vand) lidt mel. salt og peber..

steges på panden.

svits hakket hvidløg i en wok, kom en sqash i tern ned i, og svits lidt mer.. kom derefter hakket tomater (på dåse) i og tilsæt timian og salt og peber.. lad det simre lidt...vend kogt pasta i (gerne grove skruer) og lad det hele varmes igennem..
lige inden servering drysser man feta tern over

og så er der mad.. kan også komme parmesan på bordet som ekstra krydderi hvis man ønsker..

damn det kalder jeg lækker mad.(H)

Nu bliver jeg lige nødt til at høre nærmere, for sådan noget på slum noget er jeg bare en klovn til.

Skal der ikke æg i dunserne? Er "dunse kød" = hk. svin, eller er det færdig frikadellefars?

Hvor meget putter du ca. i? Altså af hvidløg, peberfrugt, væske, mel osv.?

Tror sørme lige vi skal have det i dag :)

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. august 2008

bette

Helle30 skriver:

Jeg har prøvet at lave noget lignende bette, men jeg kogte først kødbollerne og gav dem så kun ganske kort tid på stegepanden. Det tager selvfølgelig lidt ekstra tid, men jeg er slem til at have for høj temperatur på panden, så jeg ofte får lavet en helt urimelig stegeskorpe.
I aften var jeg tonseheldig. Jeg kom hjem fra kursus på en øde ø kl. 18, og der havde manden lavet mad. Ihh hvor jeg nød, bare at kunne sætte mig ned og spise. Kan slet ikke huske, hvornår det skete sidst.

- Helle - meget træt

haah jamen så tag da og brug et lavere blus.. hihi..
ej kender det godt.. også hvis bettefisen lige optager en så kan de nemt brænde på..
synes dog bare at når de bliver kogt først så bliver de så vandet indeni..
men det er smag og behag..

åhh altså hvor skønt.. så går man jo der og tror man skal hjem og lave mad.. men så er der lavet mad.. deeeejligt(L)

Anmeld

24. august 2008

bette

linemus skriver:

bettemouse skriver:

vil lige komme med aftens aftensmad.. damn det var godt og mikkel åd bare løs..

varm pastaret med dunser..

kødet:
dunse kød blandet med hakket hvidløg, finhakket rød peberfrugt, lidt væske (mælk eller vand) lidt mel. salt og peber..

steges på panden.

svits hakket hvidløg i en wok, kom en sqash i tern ned i, og svits lidt mer.. kom derefter hakket tomater (på dåse) i og tilsæt timian og salt og peber.. lad det simre lidt...vend kogt pasta i (gerne grove skruer) og lad det hele varmes igennem..
lige inden servering drysser man feta tern over

og så er der mad.. kan også komme parmesan på bordet som ekstra krydderi hvis man ønsker..

damn det kalder jeg lækker mad.(H)

Nu bliver jeg lige nødt til at høre nærmere, for sådan noget på slum noget er jeg bare en klovn til.

Skal der ikke æg i dunserne? Er "dunse kød" = hk. svin, eller er det færdig frikadellefars?

Hvor meget putter du ca. i? Altså af hvidløg, peberfrugt, væske, mel osv.?

Tror sørme lige vi skal have det i dag :)

Knus Line

hovsa er vist lige lidt sent på den.. havde ik set du havde skrevet.. men hvis du vil have den kan jeg godt skrive det hele ind??(H)

Anmeld

24. august 2008

Nadi

Jeg vil gerne have hele opskriten :)

Anmeld

24. august 2008

bette

okay finder den lige og ligger den herind.. to sek

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.