Tyndmave og feber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

372 visninger
9 svar
0 synes godt om
23. august 2008

Nadi

Oliver har haft tyndmave i en uge snart og i aftes fik han få feber (39.0) og i formiddags var den "kun" på 38.5, han sover okay og han drikker super godt men han vil ikke rigtig spise. Skal jeg ringe til vagtlægen eller skal jeg bare lade det gå over af sig selv? Dp'en vil ikke se ham hvis ikke han har haft 2 faste afførringer, og det har han ikke. Er der nogen som kan hjælpe eller har et godt råd? -Nadia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. august 2008

bette

tror ik du skal være urolig så længe han drikker rigeligt..

men måske du kunne give ham noget vælling i en kop.. bare så han får lidt næring..

Anmeld

23. august 2008

Loggidut

altså, det er jo nok tænder...det vil da være mit bud!

men når det står på i en uge, så er det måske en ide at få lægen til at se på ham på mandag?
ellers kender jeg da et par triks der kan stoppe maven med det samme, men det fjerner jo ikke årsagen til det!

Anmeld

23. august 2008

Nadi

Jeg har snakket med lægen og han mente det var omgangssyge/Roskildesyge, og at Oliver nok var rask inden mandag. Så han skal vist have sin første pano her til aften, så han får en god nats søvn, han har været meget urolig.

Jeg tror desværre ikke det er tænder, der er bare ingen ting at se, men det ville da have været rart at dét havde været årssagen på det hele.

Anmeld

23. august 2008

Loggidut

altså, du kan lave en kop vand med en halv tsk. kartoffelmel i, det smager ikke af noget, men jeg kan love dig det stopper hans mave!

Anmeld

23. august 2008

bette

det var egentlig også min første tanke.. at det kunne være omgangs syge.. der er så mange børn der har det lige i tiden..

håber snart den lille mand er rask igen..

god bedring(H)

Anmeld

24. august 2008

linemus

Loggidut skriver:

altså, du kan lave en kop vand med en halv tsk. kartoffelmel i, det smager ikke af noget, men jeg kan love dig det stopper hans mave!

Det lyder lidt voldsomt - har de godt af det? Signe er nemlig også ramt, dog ikke med feber eller humør-nedsættelse.

Knus Line

Anmeld

24. august 2008

Loggidut

altså, der er intet voldsomt overhovedet i kartoffelmel...lol, det er det mest naturlige man kan drømme om, og bruges jo til flere ting end bare lige...

og til voksne vil man tage en tsk. og derfor en halv til børn.
Jeg vil hellere give dem kartoffelmel, end jeg vil give dem medicin.

kartoffelmelet er jo bare mel af en kartoffel lol...

man kan jo prøve sig frem med nogle slurke først, og se hvad det gør ved maven...hellere drikke et glas vand af det end at bæ sig selv halvt ihjel, og få rød numse...ihvertfald når årsagen er fundet!

med andre ord, det er ikke farligt!

Anmeld

24. august 2008

linemus

Okay :D Synes nu heller ikke kartoffelmel lyder så voldsomt i sig selv (fniser lidt af mig selv nu), men studsede bare over, at det stopper maven med det samme... Men hvis hun bliver ved, vil jeg lige prøve, for ja, det er i hvert fald bedre end det andet!

Anmeld

24. august 2008

Loggidut

ja altså, det stopper jo heller ikke maven helt til...lol...jo hvis man overdriver det, men det er jo heller ikke meningen.
det er bare et godt råd til dem der døjer med tynd afføring, men som jeg skrev, det fjerner jo ikke årsagen i sig selv!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.