Riksen skriver:
Tusind tak

Ja, nu fik jeg endelig taget mig sammen til at giver jer en update, da jeg lige havde overskud til det - og det var da også på høje tide.
Jeg satser stærkt på at holde fri fra lillejuleaften til og med 2. juledag, for derefter at gå i gang med gennemlæsning og kreative input, men nu må vi se, om det holder. Ja, de sidste mange år har julen altid været en meget tidsbegrænset hyggestund, fordi der har ligget eksaminer i januar - og jeg har hadet det hvert år. Så i år vil jeg glæde mig til en lille smule juleferie, og så ellers barselshygge i det nye år
Hvordan ser det ud med din barsel og eksaminer? Når du at tage en eksamen inden fødslen? Eller er du gået på barsel allerede? Du må undskylde, hvis du allerede har skrevet det, men jeg er meget glemsom i disse dage pga. specialet.
Det lyder som en god ide med fri til jul, det vil helt sikkert være dig vel undt - du har jo arbejdet benhårdt!
Jamen, jeg går på barsel fra mit arbejde d. 16. december (sidste vagt d. 14.) - ooog jeg tæller ned! Jeg glæder mig helt vildt til at få det overstået, så jeg kun behøver at koncentrere mig om eksamen. Jeg skal dog have alle vagterne med for at få så mange barselsdagpenge som muligt, men det går også nok, selvom jeg også godt kan begynde at mærke, at det er hårdt.
Jeg har to eksaminer i dette semester. Den ene ligger egentligt ml. uge 2 og 4 i januar, men jeg har søgt om at skulle tidligt op (det er en mundtlig eksamen), så den skal jeg op i d. 15. og 16. december. Der ud over har jeg en skriftlig opgave der skal afleveres d. 4 januar. Her håber jeg, at jeg er færdig inden jul - og indtil videre bliver jeg i troen.
Og nej, tror vist ikke jeg har skrevet det nogen steder før, så det er bare dejligt du spør'.