Vidste I det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

578 visninger
3 svar
0 synes godt om
22. august 2008

Kaufie

Når barnevognen har blød kaleche, må dp ikke bruge regnslag.....

Sådan er det i Aalborg kommune - fik vi at vide i dag - efter at Williams barnevogn har stået med regnslag på hos vores gamle dp i 5 mdr.....

Det var min mand, der fik historien, og han hørte vist kun efter med et halvt øre, men det er noget med at der har været en sag, hvor barnevognen væltede pga vind i regnslaget på en blød-kalechet vogn. Der skete ikke barnet noget - og vores dp vil da også sætte regnslag over vores vogn hvis det regner - men ifølge reglerne må hun ikke....

Heldigvis sjældent det både regner og stormer i den grad - og så tror jeg heller ikke jeg vil have sønnike ud at sove.

Mette, der har lært noget nyt idag.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2008

bette

hmm har jeg ik hørt noget om.. men hun sætter ham vel heller ik ud midt i det hele.... der er vel lidt læ der hvor han står..??

mikkel står ihvertfald under et tag og i læ.. eller ude i et åbent skur.. eller bag ved siden af huset.. sådan tæt op af muren..

men det kan da godt være der er noget om det.. men det handler nok også om HVOR barnevognen står..
(H)

Anmeld

22. august 2008

ivfmarie

den med regnslaget gælder også i vores kommune - altså at dp ikke må bruge det. Men jeg troede at det var noget med kvælningsfare!?

Marie

Anmeld

22. august 2008

Anja

Ja, mener også at det er fordi et barn for 15 år siden (eller noget i den stil) er blevet kvalt i et regnslag.

I vores kommune er dp overhovedet ikke bruge regnslag !! Det er strengt forbudt ! Så hvis man ikke har en barnevogn som kan holde til at stå ude i regn og stadig holde barnet tørt så beder man om en KALUNDBORG VOGN som er en barnevogn som kommunen stiller tilrådighed gratis som er lavet af et materiale som holder regnen ude. Det er så dp problem at opbevare den - også i weekenden - man skal bare selv have lagen og dyne/voksi med til sit barn. Vi får en sådan vogn stillet ud til Elias dp per 1. okt så vi har vores egen barnevogn til babyen, når den kommer.

Synes det er luksus, at kommunen uden nogen dikkedarer bare kommer med en barnvogn ....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.