mad, mad og atter mad og ASTMA

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

362 visninger
6 svar
0 synes godt om
22. august 2008

bette

agghh hvordan lære i jeres børn at spise med gaffel???
eller ske for den sags skyld.??

og hvordan spiser jeres børn, med klør fem eller?

synes jo han skal lære at spise med en gaffel eller bare tæt på noget der ligner..
men han tager bare hele klør fem og smasker ned i maden og smider det på guvlet..
når det går godt så fodre jeg ham ... men det lære han jo ik noget af..

og så noget andet.. mikkel har længe døjet med hoste.. og tog så til lægen med ham idag efter at have været vågen en million gange i nat og måtte tage fri fra arbejde..
lægen lyttede så til ham.. og vi fik den der store maske til at give ham astma medicin med.. åhh nej altså.. synes bare slet slet ik det er spor morsomt.. han skal have det i 14 dage og hvis det ik hjælper så skal han have forbyggende medicin.. åhh sååå typisk.. :S

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2008

Lise

Øv mht astman-delen :(

Mht ske/gaffel.. vi er begyndt at give Simon en ske, som han selv kan spise med - og så sidder jeg også med en ske og fordrer ham på samme tid, så jeg ved han får noget at spise... Det går ganske fint :) Der ryger en masse på gulvet, men man må jo starte et sted..

Anmeld

22. august 2008

Plysbjørnen

Med hensyn til at lære at spise med gaffel/ske så virker det bare slet ikke her, det foregår med klør 5... hun forsøger sig ind i mellem med en ske, men det går altså ikke helt, for maden flyver rundt... ske er nemmere... Altså jeg tager det med ophøjet ro, det kommer når hun er klar til det...

Det er da en træls ting at din lille sønnike har fået astma :(

Betina

Anmeld

22. august 2008

Joan ( Smallie )

Til morgen mad holder Niels selv skeen og så styre vi den bare. Det går ret hurtig med at spise på den måde og han kan godt li det. Til middag har han en gaffel som jeg stikker i hans hapser og så klare han selv resten. Og til aften giver jeg ham ellers spiser han selv med hånden. Han er også selv begyndt at drikke. Og det er kommet lige med et. Vi startet sidste tirsdag med bare at give ham en kop med lidt vand i og første aften var han plask våd men nu spiller han faktisk ikke mere.

Det kommer helt af sig selv når han er klar til det. Niels var begyndt at tage min gaffel og så prøvet jeg at give ham en og så viste han godt hvad han skulle med den men var ikke så god til at ramme så jeg hjalp ham og det finder han sig pænt i.

Nu skal det så også lige siges at min søn er ret madglad(L) Og når han begynder at pjatte rundt med er han ikke mere sulten og så får han ikke mere at spise.

(H)Joan

Anmeld

22. august 2008

Anja

Elias er håbløs til det med ske og gaffel. Det går fint med at bruge gaffel, hvis jeg sætter noget på den for ham, så kan han sagtens tage den og putte maden i munden, men skeen er han slet ikke med på .... håber det kommer snart. Det kunne være dejligt, hvis han selv kunne spise sin havregrød om morgenen når baby ser dagens lys .... men har nu ikke sat for mange forhåbninger til det :P

Anmeld

22. august 2008

Plysbjørnen

Det går fint med at bruge gaffel, hvis jeg sætter noget på den for ham, så kan han sagtens tage den og putte maden i munden,

Gid Laura også kunne det... putter jeg noget på gaflen til hende... Tager hun det af gaflen og putter det ind i munden8D...

Betina

Anmeld

22. august 2008

Anja

Betina1978 (Tinatrold) skriver:

Det går fint med at bruge gaffel, hvis jeg sætter noget på den for ham, så kan han sagtens tage den og putte maden i munden,

Gid Laura også kunne det... putter jeg noget på gaflen til hende... Tager hun det af gaflen og putter det ind i munden8D...

Betina

Det gjorde Elias også i starten :P Husk, at han jo er en af de ældste, så lige pludselig kommer evnen også til Laura :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.