Ble-forbrug

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.512 visninger
8 svar
0 synes godt om
22. august 2008

Mikkelmusen

Jeg kunne godt tænke med at høre hvor mange bleer jeres børn bruger i dp eller vuggestue.

Filuca har været i gæste dp de sidste 2 uger og idag var sidste dag. Da vi så skulle hente hende havde dagplejen samlet alle hendes ting på bordet. Og der står så en pakke bleer hvor der er taget 23.

Hun har været der i 14 dage, altså 10 hverdage. Så efter min lommeregner giver det 2,3 ble om dagen.

Det synes jeg dælme ikke er meget når hun har været der fra 6.30-6.45 til 15.00-15.45 alle de dage.

Filuca skider efter uret. Om morgenen skider hun når hun er vågnet, så bliver hun skiftet og så går der 1 time så skider hun igen. I hvert fald herhjemme.

Så synes jeg sgu ikke at 2 bleer om dagen er meget. For jeg ved at hun bliver skiftet inden jeg henter hende. Så bliver hun ikke skiftet resten af dagen eller hvordan skal jeg tolke det?

-Christina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2008

Anja

Elias har været i dp 3 uger nu, hvoraf de to uger har været næsten fuldtid. Dpmor sagde i dag, at hun gerne ville have flere bleer på mandag. Hun beder om ½ pakke af gangen, så hun har altså brugt knap 30 bleer på ca 2 uger .... tja, det er vel 3 bleer om dagen. Han er der 9-15, så det lyder rimeligt nok og så er han ALTID nyskiftet, når jeg henter ham :)

Anmeld

22. august 2008

Loggidut

ark det var fejt, tif er jo hjemme hos Michael for tiden, så her kan jeg ikke helt svare dig!

men det lyder da ikke af ret meget, 3 bleer ville være rimeligt, måske 4 hvis hun skider så meget, men 2 er da lige i underkanten...

Anmeld

22. august 2008

Tynen

Sjovt du skriver det, for tænkte på at lave samme indlæg når jeg lige havde de rigtige beregninger for bleforbruget :)

Synes heller ikke vores DP skifter hende særlig meget i forhold til hvad jeg gør.

Hun får en pakke ned af gangen, men synes bare der går super lang tid før hun beder om en ny pakke.
Hun er kun i gang med pakke nr. 2 siden hun startede dernede.

Ved ikke om de bare generelt ikke skifter så tit nu de har flere børn at tage hensyn til, men personligt har jeg det ikke godt med at hun skal rende rundt med en fyldt tisseble.

Men kan man tillade sig at spørge hvor tit de bliver skiftet?
Synes det lyder så anklagende måske.

Anmeld

22. august 2008

Loggidut

tag lige en vurdering....

er deres numser røde?

måske bliver de i virkeligheden skiftet nok....lol...

men jeg ved det ikke?

Anmeld

22. august 2008

Grynt

altså jeg syntes det lyder rimligt. I min vuggestue skifter vi altid når de skal ud og sove til middag og når de står op igen. Ellers skifter vi efter behov. Behovet kan måske ligge i, hvis barnet kommer tidlig morgen har barnet ofte brug for en ren ble i løbet af formiddagen. Hvis barnet er der til sen eftermiddag er der der måske behov for en ren ble i løbet af eftermiddagen. Men fra 8-15 vil jeg sige 2 måske 3 bleer

Anmeld

23. august 2008

tasha33

hej
vil lige sige som dagplejermor er det helt normalt at de bliver skiftede 2-3 gange i den tid de er der og de har ikke røde numser. :) selvfølgelig er der ikke nogle børn som render rundt med en skidt numse. jeg er også selv mor til tvillinger fra 19/7 og jo ældre de bliver jo mere trænede bliver til at kunne holde sig.:)
mine egne børn bliver skiftede ca 3 gange i løbet af arbejdsdagen og vi er på fra ca 7-15.
håber at det gav et lidt større billede af det.
mvh natasha

Anmeld

24. august 2008

Mikkelmusen

Tak for jeres meninger, jeg synes nu alligevel ikke 2 bleer om dagen er meget når jeg ved at Filuca skider i hvert fald 2 gange om morgenen/formiddagen.

Men ja ellers kan jeg godt se det virker normalt med 2-3 stk.

Tak igen :)

Anmeld

24. august 2008

linemus

Jeg synes heller ikke 2 bleer virker af meget, sådan som du fortæller det. Men du kan jo sagtens spørge dp, hvordan og hvorledes det foregår. Nu ved jeg godt, hun ikke skal i gæste dp igen imorgen, men ellers sker der jo ikke noget ved at spørge. Du kan jo bare fortælle, at hun plejer at lave så og så mange gange om morgenen derhjemme, og spørge om det er det samme osv. For hvis hun gør det lige efter hun er afleveret, så burde der også være ren ble før og efter middagslur. Min mening i hvert fald.

Knus Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.