suppekuren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. december 2010

Dinna88

Secrets skriver:

Netop. Og som sagt, hvis man ikke tager dem på igen, kan man godt regne med, at det er fordi, at man har tabt muskelmasse. Det er kun 2 af dagene man må spise kød! Det er jo sygt. For at bibeholde sin muskelmasse anbefaler man, at man spiser mellem 1-1½ gram protein pr. kilo kropsvægt HVER DAG, og det kan man IKKE på suppekuren, især ikke, når man på ikke-kød-dagene ikke engang må spise bønner! 

Jeg forstår ikke, at man vil udsætte sin egen krop for den slags. Hvis man er seriøs omkring sit vægttab, og man gerne vil have en sund, flot krop, så må man gøre det på den rette måde: En sund, velafbalanceret kost, hvor man spiser mindre end man forbrænder, og så godt med motion. Jeg beklager, men jeg kan ikke tage det seriøst, når folk tager den nemme udvej. Man tog ikke alle kiloene på i løbet af en nat, så hvis man er seriøs, må man også forvente, at det kan tage tid at tabe dem igen. Og det BEHØVER jo ikke tage tid! Se mig! 20 kilo på 5 måneder, på det tidspunkt dyrkede jeg ikke engang motion endnu! Og jeg spiste bare sundt og varieret, sørgede for at få protein og holde mig indenfor et vidst kalorieindtag.

Men okay, hvis man har lyst til at nedbryde sin krop og ikke få den næring, som kroppen har brug for, bare for at tabe væske og muskelmasse, så skal man da være så velkommen. Så skal man bare ikke tude, når kiloene kommer på igen, eller man ikke har den rette energi til at opretholde en normal hverdag.

Og jeg vil lige sige, at jeg godt ved hvordan det er brændende at ønske at være slank igen, men man når ikke sit mål ved en åndssvag kur, der bare dræner kroppen for alle de gode ting! Hvis man virkelig vil være slank igen, må man gøre det rigtigt. Det andet er, for mig at se, dybt useriøst

Du formulerer dig sgu godt Det er præcis mine tanker. Jeg ved dog ikke hvordan det er at skulle tabe sig, men jeg ville godt tage en smule på engang - der tog jeg da heller ikke bare den nemme vej og begyndte at fylde kalorier i mig! 

Men jeg har heller ikke så meget til overs for dem der tager kuren, for som du skriver, hvis man er seriøs omkring, jamen, så ved man da også hvad det logiske er. Jeg ville aldrig nogensinde udsætte min krop for denne kur. - Den min svigerfar er på indebærer nu slet ikke kød: det er KUN grøntsagssuppe HVER dag, med få undtagelser som en tomat nogle af dagene osv. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. december 2010

Frøken J.

Dinna88 skriver:

Du formulerer dig sgu godt Det er præcis mine tanker. Jeg ved dog ikke hvordan det er at skulle tabe sig, men jeg ville godt tage en smule på engang - der tog jeg da heller ikke bare den nemme vej og begyndte at fylde kalorier i mig! 

Men jeg har heller ikke så meget til overs for dem der tager kuren, for som du skriver, hvis man er seriøs omkring, jamen, så ved man da også hvad det logiske er. Jeg ville aldrig nogensinde udsætte min krop for denne kur. - Den min svigerfar er på indebærer nu slet ikke kød: det er KUN grøntsagssuppe HVER dag, med få undtagelser som en tomat nogle af dagene osv. 

Hehe tak! Well, det er også bare fordi, at jeg synes det er synd, at folk ikke ved, hvad de gør ved deres krop. Vi, der har været/er store har meget at lære om mad. Jeg fik hurtigt øjnene op for en masse ting, jeg ikke vidste. Eksempelvis troede jeg, at hvis man ville tabe sig, skulle man bare spise grov pasta i stedet for hvid, fordi det var sundere. Men kaloriemæssigt er der næsten ingen forskel på de to varianter, så hvis man spiser lige så meget grov, som man ville spise lys pasta, så taber man sig ikke. Jeg var også overrasket over, at der er så mange kalorier i rugbrød. Ca. 100. Dvs. at spiste man kun rugbrød under et vægttab på 1300 kalorier om dagen, kunne man spise 13 skiver rugbrød og intet andet. Så jeg har lært meget om madvarernes sammensætning, og det tror jeg er essentielt for et varigt vægttab

Puha, jeg forstår ikke din svigerfar gør det! Jeg vil næsten sige, at det er farligt, hvis man ikke får protein! Også selvom det kun er i en uge 

Anmeld

11. december 2010

Dinna88

Secrets skriver:

Hehe tak! Well, det er også bare fordi, at jeg synes det er synd, at folk ikke ved, hvad de gør ved deres krop. Vi, der har været/er store har meget at lære om mad. Jeg fik hurtigt øjnene op for en masse ting, jeg ikke vidste. Eksempelvis troede jeg, at hvis man ville tabe sig, skulle man bare spise grov pasta i stedet for hvid, fordi det var sundere. Men kaloriemæssigt er der næsten ingen forskel på de to varianter, så hvis man spiser lige så meget grov, som man ville spise lys pasta, så taber man sig ikke. Jeg var også overrasket over, at der er så mange kalorier i rugbrød. Ca. 100. Dvs. at spiste man kun rugbrød under et vægttab på 1300 kalorier om dagen, kunne man spise 13 skiver rugbrød og intet andet. Så jeg har lært meget om madvarernes sammensætning, og det tror jeg er essentielt for et varigt vægttab

Puha, jeg forstår ikke din svigerfar gør det! Jeg vil næsten sige, at det er farligt, hvis man ikke får protein! Også selvom det kun er i en uge 

Men I det mindste har du lært det nu! Og det er da super positivt! - Jeg behøver ikke tænke på det: jeg er 161 cm høj og vejer mellem 46-49 kg. I dag vejede jeg 47,5. Jeg træner meget men udover det har jeg generelt aldrig taget på, udover det der passede med at jeg voksede. Jeg kan spise lige hvad jeg vil. 

Nej, det er også dumt det han gør. Men han får sine proteiner, for han drikker de der klamme "shakes" med proteinpulver. Det han gør er lidt forvirrende, har ikke helt styr på det

Anmeld

13. december 2010

bonnie81

hejsa tak for alle jers svar

hvad godt det ik er en sund kur og at det ik er noget der kan bruges til et varigt vægtab men tænkte bare at den ku være god til li at give en blod på tanden, et godt start kick. men nu må vi se har ik li overskud til den li nu.

det skal li siges at jeg er godt klar over meget omkring kost og motion. vejede 15 kg mindre da jeg mødte min kæreste. men for meget hygge og god med + en baby har bare gjordt det totalt svært for mig. jeg skal bare tage mig selv i nakken og komme igang.

hilsen bonnie

Anmeld

13. december 2010

Frøken J.

bonnie81 skriver:

hejsa tak for alle jers svar

hvad godt det ik er en sund kur og at det ik er noget der kan bruges til et varigt vægtab men tænkte bare at den ku være god til li at give en blod på tanden, et godt start kick. men nu må vi se har ik li overskud til den li nu.

det skal li siges at jeg er godt klar over meget omkring kost og motion. vejede 15 kg mindre da jeg mødte min kæreste. men for meget hygge og god med + en baby har bare gjordt det totalt svært for mig. jeg skal bare tage mig selv i nakken og komme igang.

hilsen bonnie

Men det er jo ikke en god kick-start, når du så bare tager al væsken osv. på igen, når du går i gang med almindelig slankekost! Hvordan kan det være et godt kick at tabe væske og muskler? Og hvordan vil du være motiveret til at fortsætte bagefter, når du i løbet af den uge har kørt din krop og energiniveau helt i bund?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.