suppekuren

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.367 visninger
14 svar
0 synes godt om
24. november 2010

bonnie81

hej

er der nogen her der har prøvet suppekuren og hvor meget tabte i??

hilsen bonnie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. november 2010

Sofia

Jeg har prøvet den, og kan ikke anbefale den. Tror kun det var væske jeg tabte. Tabte ca. 3 kg og var ved at brække mig over suppen til sidst...

Anmeld

29. november 2010

..

Jeg har prøvet den, den virkede rigtigt fint på mig, orker den bare ikke en gang til. Bliver virkeligt træt af den suppe. Jeg tabte 4,5 kg og de er ikke kommet på endnu..

Anmeld

29. november 2010

Dinna88

bonnie81 skriver:

hej

er der nogen her der har prøvet suppekuren og hvor meget tabte i??

hilsen bonnie

Nu ved jeg ikke lige hvilken suppekur du snakker om, men min svigerfar er på en bestemt suppekur en gang om året, inden han skal cykle en løb i Frankrig, og jeg kan love dig for at han taber sig! 

Jeg er meget imod at han gør det, for han lever f*ndme næsten ikke i de uger han gør det, altså, han må KUN spise den suppe og så engang i mellem må han spise lidt tomater og noget. Jeg synes det umenneskeligt at skulle spise sådan. 

Anmeld

11. december 2010

Frøken J.

Dinna88 skriver:

Nu ved jeg ikke lige hvilken suppekur du snakker om, men min svigerfar er på en bestemt suppekur en gang om året, inden han skal cykle en løb i Frankrig, og jeg kan love dig for at han taber sig! 

Jeg er meget imod at han gør det, for han lever f*ndme næsten ikke i de uger han gør det, altså, han må KUN spise den suppe og så engang i mellem må han spise lidt tomater og noget. Jeg synes det umenneskeligt at skulle spise sådan. 

Afgjort enig. Man kører kroppen ned, og får ikke de vitaminer og mineraler man har brug for, for ikke at sige ikke nok protein, hvilket betyder, at du meget hurtigt taber muskelmasse (en af grundene til, at man taber sig så hurtigt, ud over væsketab). Nej, prøv du madlog.dk i stedet. Jeg tabte 20 kilo på 5 måneder derinde

Anmeld

11. december 2010

Low

Er det den hvor man kan tabe sig op til 8 kg på en uge?

Jeg tror den er god 1 gang og så heller ikke mere. Tror det er godt at tage ekstra vitaminer når man er på den. Jeg har også overvejet den, jeg har bare været for doven til at komme igang 

Anmeld

11. december 2010

Lise

Jeg har prøvet det, men stoppede efter nogle dage da 1) jeg var ved at spy over at æde den klamme suppe konstant, og 2) jeg havde hovedpine, var træt, svimmel etc..

Jeg tæker man i stedet kan bruge suppen, og måske tage en portion lige inden aftensmad, så man ikke spiser så meget, og evt. til frokost. Men til morgenmad, puha!

Anmeld

11. december 2010

slettet_7530

Min erfaring er at kure er noget skidt, tænk i stedet over din adfærd i det daglige.

Anmeld

11. december 2010

Dinna88

Secrets skriver:

Afgjort enig. Man kører kroppen ned, og får ikke de vitaminer og mineraler man har brug for, for ikke at sige ikke nok protein, hvilket betyder, at du meget hurtigt taber muskelmasse (en af grundene til, at man taber sig så hurtigt, ud over væsketab). Nej, prøv du madlog.dk i stedet. Jeg tabte 20 kilo på 5 måneder derinde

Det giver ingen mening at tage disse kure. Og hvad så når man stopper igen? Så vil kiloene jo bare flyve på igen. Det triste ved min svigerfar er at han er en hamrende sund og frisk mand på 50 der absolut ikke vejer et kilo for meget men som til gengæld er i rigtig god form, da han cykler mange, mange kilometer om ugen. Men for ham er det "nødvendigt" at tabe sig til han vitterligt er skind og ben (og muskler)  - Det er absolut ikke en løsning for nogen der vil tabe sig på længere sigt. Men fantastisk for dig at du fandt en anden løsning!

Anmeld

11. december 2010

Frøken J.

Dinna88 skriver:

Det giver ingen mening at tage disse kure. Og hvad så når man stopper igen? Så vil kiloene jo bare flyve på igen. Det triste ved min svigerfar er at han er en hamrende sund og frisk mand på 50 der absolut ikke vejer et kilo for meget men som til gengæld er i rigtig god form, da han cykler mange, mange kilometer om ugen. Men for ham er det "nødvendigt" at tabe sig til han vitterligt er skind og ben (og muskler)  - Det er absolut ikke en løsning for nogen der vil tabe sig på længere sigt. Men fantastisk for dig at du fandt en anden løsning!

Netop. Og som sagt, hvis man ikke tager dem på igen, kan man godt regne med, at det er fordi, at man har tabt muskelmasse. Det er kun 2 af dagene man må spise kød! Det er jo sygt. For at bibeholde sin muskelmasse anbefaler man, at man spiser mellem 1-1½ gram protein pr. kilo kropsvægt HVER DAG, og det kan man IKKE på suppekuren, især ikke, når man på ikke-kød-dagene ikke engang må spise bønner! 

Jeg forstår ikke, at man vil udsætte sin egen krop for den slags. Hvis man er seriøs omkring sit vægttab, og man gerne vil have en sund, flot krop, så må man gøre det på den rette måde: En sund, velafbalanceret kost, hvor man spiser mindre end man forbrænder, og så godt med motion. Jeg beklager, men jeg kan ikke tage det seriøst, når folk tager den nemme udvej. Man tog ikke alle kiloene på i løbet af en nat, så hvis man er seriøs, må man også forvente, at det kan tage tid at tabe dem igen. Og det BEHØVER jo ikke tage tid! Se mig! 20 kilo på 5 måneder, på det tidspunkt dyrkede jeg ikke engang motion endnu! Og jeg spiste bare sundt og varieret, sørgede for at få protein og holde mig indenfor et vidst kalorieindtag.

Men okay, hvis man har lyst til at nedbryde sin krop og ikke få den næring, som kroppen har brug for, bare for at tabe væske og muskelmasse, så skal man da være så velkommen. Så skal man bare ikke tude, når kiloene kommer på igen, eller man ikke har den rette energi til at opretholde en normal hverdag.

Og jeg vil lige sige, at jeg godt ved hvordan det er brændende at ønske at være slank igen, men man når ikke sit mål ved en åndssvag kur, der bare dræner kroppen for alle de gode ting! Hvis man virkelig vil være slank igen, må man gøre det rigtigt. Det andet er, for mig at se, dybt useriøst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.