Dinna88 skriver:
Det giver ingen mening at tage disse kure. Og hvad så når man stopper igen? Så vil kiloene jo bare flyve på igen. Det triste ved min svigerfar er at han er en hamrende sund og frisk mand på 50 der absolut ikke vejer et kilo for meget men som til gengæld er i rigtig god form, da han cykler mange, mange kilometer om ugen. Men for ham er det "nødvendigt" at tabe sig til han vitterligt er skind og ben (og muskler)
- Det er absolut ikke en løsning for nogen der vil tabe sig på længere sigt. Men fantastisk for dig at du fandt en anden løsning! 
Netop. Og som sagt, hvis man ikke tager dem på igen, kan man godt regne med, at det er fordi, at man har tabt muskelmasse. Det er kun 2 af dagene man må spise kød! Det er jo sygt. For at bibeholde sin muskelmasse anbefaler man, at man spiser mellem 1-1½ gram protein pr. kilo kropsvægt HVER DAG, og det kan man IKKE på suppekuren, især ikke, når man på ikke-kød-dagene ikke engang må spise bønner!
Jeg forstår ikke, at man vil udsætte sin egen krop for den slags. Hvis man er seriøs omkring sit vægttab, og man gerne vil have en sund, flot krop, så må man gøre det på den rette måde: En sund, velafbalanceret kost, hvor man spiser mindre end man forbrænder, og så godt med motion. Jeg beklager, men jeg kan ikke tage det seriøst, når folk tager den nemme udvej. Man tog ikke alle kiloene på i løbet af en nat, så hvis man er seriøs, må man også forvente, at det kan tage tid at tabe dem igen. Og det BEHØVER jo ikke tage tid! Se mig! 20 kilo på 5 måneder, på det tidspunkt dyrkede jeg ikke engang motion endnu! Og jeg spiste bare sundt og varieret, sørgede for at få protein og holde mig indenfor et vidst kalorieindtag.
Men okay, hvis man har lyst til at nedbryde sin krop og ikke få den næring, som kroppen har brug for, bare for at tabe væske og muskelmasse, så skal man da være så velkommen. Så skal man bare ikke tude, når kiloene kommer på igen, eller man ikke har den rette energi til at opretholde en normal hverdag.
Og jeg vil lige sige, at jeg godt ved hvordan det er brændende at ønske at være slank igen, men man når ikke sit mål ved en åndssvag kur, der bare dræner kroppen for alle de gode ting! Hvis man virkelig vil være slank igen, må man gøre det rigtigt. Det andet er, for mig at se, dybt useriøst