Er der slet ikke nogen, der har lyst til at give en respons på dette eller som har erfaring med det ?
Jeg er iø også meget i tvivl om, hvor meget jeg egentlig skal involvere min vens børn, for vi ser efterhånden hinanden mindre og mindre og hans prioriteringer ligger tydeligvis et andet sted. Det betyder også, at hans børn og mit (vores kommende) barn sandsynligvis ikke vil se hinanden særlig tit heller.
Er det bare synd, at hans børn måske sidder og tænker på en halvsøster eller -bror et andet sted i landet, som de aldrig ser ? Er det bedre slet ikke at fortælle dem det, måske først når de bliver ældre og selv kan besøge hinanden, hvis de vil ? Og når mit barn er gammel nok til at forstå, hvad en søster og bror er, er det måske også synes for ham/hende, at de ses så sjældent.
Min ven og jeg har jo fra starten og som udgangspunkt aftalt, at det er mit barn og at jeg får forældremyndigheden. Han har ikke som sådan nogen interesse i at være familiefar mere end han er i forvejen. Han er heller ikke afvisende og vil gerne deltage, men i praksis er hans fokus bare et andet sted. En ting er jo intension, en anden ting er virkelighed. Og hvis vores relation langsomt glider ud - som der er noget, der tyder på pt. - så er der jo heller ingen grund til at vores børn skal kobles sammen, tænker jeg.
Anmeld