mangler en second opinion

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

342 visninger
7 svar
0 synes godt om
22. august 2008

Mikkelmusen

Filcua er glad for mad. Meget glad for mad!

Så glad at hun kan fortsætte med at spise hvor vi andre står af.

Det resulterede før i tiden ofte med at hun "kastede op" kort tid efter hun havde spist. Der var simpelthen ikke plads. Siden da har jeg forsøgt at kontrollere hvor meget hun spiser, og ikke fylde mere i hende selvom hun bliver sur når vi flytter tallerkenen. Hun bliver mæt, men bare ike så hurtigt. Og jeg har læst mig frem til at mæthedsfornemmelsen først kommer efter 20-30 min. Så det samme burde vel gælde for børn.

Mit spørgsmål er så: Synes i det er forkert at fjerne maden fra hende når vi synes hun har spist nok? Bør jeg bare lade hende fortsætte til hun kaster op?

Jeg synes selv jeg gør det rigtige, men måske er i af en anden mening. Alm. dagpleje og gæstedagpleje, siger begge at hun spiser godt. Men de ville jo sige hvis hun kastede op bagefter.

Farmor siger også hun spiser meget, mere end hun selv gør. Men hun siger heller ikke noget om opkast. Kan det være en overgang der er slut, og at vi rent faktisk "sulter" hende?

-Christina (som synes hun gør det rigtige, mens til tider bliver i tvivl.)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. august 2008

Marco2

Vil bare sige at jeg har set indlægget, og det er ikke fordi jeg ikke vil svare, men aner ikke hvad jeg skal skrive, så håber der er andre der er klogere end mig. Men ellers hvad med at prøve at ringe til din SP?

Ag

Anmeld

22. august 2008

Plysbjørnen

Altså umiddelbart vil jeg mene at der ikke er noget galt i at fjerne tallerkenen når du mener hun har spist nok, da det jo er dit ansvar som den voksne at hun ikke spiser for meget...
Du skal tænke på at den voksne mave, dvs. din og min normalt er på størrelse med en knyttet hånd... Og ja et lille barns er jo tilsvarene mindre... Så hun skal jo ikke have nær så meget... For det er jo begrænset hvad der kan være i hendes mave...

Betina

Anmeld

22. august 2008

Lene76

Jeg har engang haft et dp barn som hellere ik havde en stopknappe.... :) jeg testede hende et par gange for at se hvor meget hun kunne ha i maven for det kom retur.... efter det begynde jeg kun at gi hende den mængde mad jeg viste hun ku spise (og beholde nede) på hendes tallerken... og det hjalp, dog blev hun små sur i starten når der ik var mere men med tiden lærte hun at acceptere det.

Så måske det var en ide;)

(H)Lene

Anmeld

22. august 2008

Loggidut

jeg har aldrig prøvet at have et barn der ikke sagde stop, men hvis du ved hun ørler det hele op, så er det jo dumt og synd for hende at give hende det...så jeg vil nok tro på mig selv og holde maden igen.

dog vil jeg så også ind i mellem teste om der er blevet plads til lidt mere...bare for at sikre mig at pigebarnet ikke er sulten!

Filuca ligner bare mig lidt, jeg har sgu heller ingen stopknap!

Anmeld

22. august 2008

bette

jeg synes også du gør det rigtige.. det er jo ik smart at hun overspiser og får det dårligt af det så hun kaster op.. så ja se hvor meget hunkan have i sig uden at det kommer retur.. det ville jeg også gøre..

Anmeld

22. august 2008

Tikki

Iza har haft det som du beskriver, da hun begyndte på grød og fast føde. Hun åd og åd til det hele kom op igen. Og jeg gjorde som du - bestemte for hende, hvor meget hun skulle have. I dag har hun helt styr på hvornår hun er færdig, men hun spiser stadig mere end mine veninders børn.

Jeg synes bestemt, du gør det helt rigtige at vejlede hende i, hvor meget mad hun kan tåle, når hun endnu ikke selv ved det ;)

Anmeld

24. august 2008

Mikkelmusen

Tak piger, det er sgu godt lige at få lidt opbakning og nogen flere meninger.

Jeg har i hvert fald tænkt mig at fortsætte med at styre hendes mad, og selvfølgelig teste hende af og til. Tøsen skal jo heller ikke sulte :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.