At nyde at være på job vs. den dårlige samvittighed... (laaangt...)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

266 visninger
1 svar
0 synes godt om
21. august 2008

Rasmine

Jeg er jo startet i praktik, hvor jeg har en del enten døgn/halvdøgn eller aftenvagter. Dvs. vagter hvor ungerne skal hentes og passes af enten Mormor eller barnepigen Louise, i ca. 3 timer om eftermiddagen, indtil Lars kommer hjem. (Lars kommer til at tage én eftermiddag fri hver måned ca., så han kan hente.) Alle mine vagter er meget skiftende, dvs. jeg måske i én uge er væk 2 eller 3 eftermiddage/aftener om ugen, i den næste uge er jeg måske væk én eftermiddag/aften om ugen. Det drejer sig ikke kun om hverdage, men der er også en del weekendvagter, hvor jeg er væk feks. fra lørdag aften til mandag morgen. Mit dilemma er at jeg på den ene side NYYYDER at være kommet ud i det virkelige liv igen, jeg nyder det ikke er mig som skal hente, handle, lave mad osv. På den anden side har jeg noget dårlig samvittighed over at ungerne skal passes så meget. Jeg ville ønske jeg var kårnflækker typen, som bare gerne ville gå hjemme, bage, nusse, vaske tøj, og være Mor med et KÆMPE STORT M! Men det er jeg bare ikke, og det går mig lidt på. Håber der er andre, der har det som mig, så jeg ikke behøver have den dårlige samvittighed over at nyde at være kommet på arbejdsmarkedet igen. :'(

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. august 2008

Lise

Ja, sådan havde jeg det især i starten da jeg kom på job - superlækkert at være ude blandt voksne mennesker der talte om andet end baby, og virkelig rart at være en del af en arbejdsplads og have et ansvar der ikke omhandler bleskift, rugbrødshapsere, indkøb, tøjvask og lure.. Men ak, den dårlige samvittighed - jeg kommer hjem hver dag ved 17 tiden, så skal der laves mad, spises, bades og puttes...hvornår var det lige jeg skulle nyde min søn - og hvornår skulle han se sin mor? Nåmen, synes jeg har vænnet mig til det nu - og vi har jo weekenderne sammen... :)

Jeg er heller ikke typen der er mor med stort M - jeg kan mægtig godt lide at bage og vaske tøj, men jeg ville ALDRIG gå hjemme af lyst! Kunne dog godt bruge at arbejde lidt mindre nogle gange, men sådan kan det ikke blive nu - og da slet ikke når studie går igang :(

blablabla - vil bare sige at jeg helt og holdent forstår dig og at du bestemt ikke er alene om at have det sådan.

Kh. Lise - der kom tidligt hjem idag (kl 16.45)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.