For ung? /:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

22. november 2010

MigSS

Det har jeg slet ikke tænkt over endnu, for egentlig ville jeg helst ikke på kontanthjælp.. Selvstændig familie igennem flere år, så det ville ikke passe ind.. Men tror ikke der er andre muligheder - efter hvad jeg ved af - har arbejde, deltid da jeg går i skole, men det slutter jo når jeg går på barsel..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

MigSS

Det godt at vide, at det godt kan lade sig gøre alligevel, og vil skrive som tiden går

Anmeld

22. november 2010

BinaMor

MigSS skriver:

Det har jeg slet ikke tænkt over endnu, for egentlig ville jeg helst ikke på kontanthjælp.. Selvstændig familie igennem flere år, så det ville ikke passe ind.. Men tror ikke der er andre muligheder - efter hvad jeg ved af - har arbejde, deltid da jeg går i skole, men det slutter jo når jeg går på barsel..

jeg går på hf og har fået 12 ekstra su klip pga barsel. ingen kontant hjælp

Anmeld

22. november 2010

MigSS

Men jeg har termin en måned efter jeg er blevet student

Anmeld

22. november 2010

Sisley

Du er den enste der kan mærke om det er rigtigt at blive mor nu, men personligt er jeg meget meget glad for, at jeg blev mor som 29 år og ikke tidligere! Det er HÅRDT ARBEJDE og du har på ingen måde den samme tid til hverken dig selv eller din kæreste - men der er jo også mange dejlige ting ved det. Det er ikke dårligere at være mor end ikke at være mor, men det er meget anderledes.

Hvis det var mig og jeg havde drømme og håb om en længerevarende uddannelse, rejser eller andet ville jeg vente - men kun du ved, hvad du vil i dit liv. Det er jo ikke sådan, at man ikke kan uddanne sig eller rejse med et barn, men det er bare noget andet og det vil være langt mere besværligt. Tænk lidt på dig selv - hvad vil du?

Pøj, pøj!

Anmeld

22. november 2010

Pigent

MigSS skriver:

Håber på nogle hjælpende svar  ...

Jeg blev gravid, med min nuværende kæreste, som jeg har været sammen med 2,5 år. Problemet er bare, at jeg ikke ved om det for tidligt i min liv, jeg blev 18 i maj måned, og går på HF, sidste år dog.
Så jeg ville nå at blive færdig en måned før min termin.. Men,, Jeg er 6-7 uger henne, så der er stadig chance for at miste barnet, men, er det for ung en alder, hvis alt nu går vel?

Han ved ligesom mig, ikke om det det rigtige eller ej, han er 22.
Vi ved ikke om økonomien er tilstrækkelig nok til det osv, men, jeg
bare heller ikke, om det skal være det afgørende. For den er fin
nok, altså, som uge menneskers er i dag, meget normal.

Har en oprettelse i 'studerende med børn' også, men følte lidt
at min emne mere var i denne kategori..

Håber rigtig meget at nogen kan sætte sig i mit sted, og hjælpe mig lidt på vej  

På forhånd, tak!

Hej.

Jeg har ikke nogen børn endnu.
Jeg synes ikke du for ung. Du har en kæreste og du når at få din HF inden den lille kommer.

Jeg kender en ung mor og hun klar det super flot. Hun har i dag to børn.

Anmeld

22. november 2010

MigSS

Vi har snakket om, om det er for tidligt.. vi har mange planer for fremtiden sammen, om en masse afbestillings rejser der skal udleves osv, og vi vil så vidt det muligt gerne bevare dette forhold så lang tid så muligt.. Så et barn bliver der plads til senere hen om det så er et eller fem år vi snakker om, så må det blive til den tid, men ja, beslutningen er ikke fast endnu, da det er svært valg.. Det jo ikk bare at sælge bilen eller ej, det er om vores fælles skabning.. Men jeg takker jer alle der har givet råd og i får alle et stort  - har fået øjnene op for, at det ikke haster, og der er et helt liv foran der skal leves, så børn ikke behøves komme nu og her, men godt kan vente, så vi inde det får kvalitets tid, og en masse gode minder sammen bare mig og ham  Er det forkert at skulle skilles sig af med det, af den grund?

Anmeld

22. november 2010

Pige2009

MigSS skriver:

Håber på nogle hjælpende svar  ...

Jeg blev gravid, med min nuværende kæreste, som jeg har været sammen med 2,5 år. Problemet er bare, at jeg ikke ved om det for tidligt i min liv, jeg blev 18 i maj måned, og går på HF, sidste år dog.
Så jeg ville nå at blive færdig en måned før min termin.. Men,, Jeg er 6-7 uger henne, så der er stadig chance for at miste barnet, men, er det for ung en alder, hvis alt nu går vel?

Han ved ligesom mig, ikke om det det rigtige eller ej, han er 22.
Vi ved ikke om økonomien er tilstrækkelig nok til det osv, men, jeg
bare heller ikke, om det skal være det afgørende. For den er fin
nok, altså, som uge menneskers er i dag, meget normal.

Har en oprettelse i 'srende med børn' også, men følte lidt
at min emne mere var i denne kategori..

Håber rigtig meget at nogen kan sætte sig i mit sted, og hjælpe mig lidt på vej  

På forhånd, tak!

Det kræver rigtig meget at have et barn på godt og ondt, men hvis du er parat er du ikke for ung, hvis du tvivler er der måske grund til at overveje dine muligheder.

Håber du finder ud af, hvad du helst vil...

Anmeld

30. november 2010

Magsen

jeg vil starte med at sige at jeg er 18 år gammel og kæresten 19 vi har en datter på 4 uger i morgen .. det er SKØNT at være mor jeg elsker det MEN det er hårdt arbejde med hensyn til ammning og at man måske ikke sover så meget osv. men jeg var/er fuldststændig klar til at blive mor, i starten af graviditeten tvivlede jeg da jeg før jeg blev gravid gik riiigtig meget i byen men det er overhovedet ikke noget jeg tænker over nu .. jeg kan også rigtig godt lide at rejse og det er altså overhovedet ikke noget man behøves at droppe ''bare'' fordi man bliver forældre man kan altid tage barnet med men også (når barnet er lidt ældre) tage afsted uden barnet og få det passet af bedsteforældrene det gjorde mine forældre meget med stor succes

desuden vil jeg sige (og husk nu folk det er min mening) at jeg ikke synes du skal tage abort hvis i begge to er meget i tvivl da jeg tror du vil komme til at fortryde det .. jeg havde også de overvejelser engang, men jeg læste om det og kiggede på youtube om abort osv.. og det synes jeg man skal gøre før det er for sent, så man ved hvad det er man gør og ikke fortryder bagefter.. det er altså et lille menneske vi taler om selvom det ikke er blevet stort endnu.

held og lykke med hele

Anmeld

30. november 2010

SSL

Som en anden bruger skriver og et udtryk jeg ofte bruger selv "Er der tvivl, er der ingen tvivl"!!!

Det er jo ikke et par nye sko, du kan returnere, mit råd er, at tænke på barnet og ikke jeres ulykke ved en abort..  Jeg siger det ikke overhoved for at være hård eller virke ond, men for filan hvor synes jeg man bør være afklaret.. Altså, jeg kan forstå sådan nogle tanker hvis man har planlagt en graviditet, og så når man bliver det tænker man lige et øjeblik, "er jeg klar?", fordi det følger ofte med en gravdiditet.. Ligesom lige inden bebse skal ud, og har lagt sig til rette, har jeg hørt at mange tænker, "jamen, jeg er jo ikke klar", fordi det er noget nyt osv.. Men er det en upser og man føler man går glip af rejser, uddannelser osv osv, bør man ikke få bebsen fordi ens følelser går imod.. Det handler ikke kun om følelser, men også økonomi, modenhed osv...  Jeg ønsker jer alt held og lykke og håber du fortæller en endelig beslutning - jeg er jo sikker på at I tager det rette valg på baggrund af de rette ting om det er det ene og det andet  

I er de eneste der ved om I har de rette muligheder for en bebse, følelsesmæssigt, økonomisk, mentalt, tidsmæssigt, overskud, og tænk over, om I er færdige med f.eks byture hver weekend, shoppe/café ture med veninder hver og hveranden dag, det mindskes jo kraftigt hvis man skal til at være moar  HELD OG LYYYKKEEE!!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.