Hjællllp mig tøser..!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.828 visninger
22 svar
0 synes godt om
22. november 2010

quar20

Ja som overskriften lyder håber jeg lidt på noget hjælp - for kan ikke få fat i min SP nu..!!

Jeg HYLER simpelthen SÅ meget lidt nu fordi mine bryster simpelthen er Så spændte..!! Det flyder ud af dem med mælk, har nu taget to stofbleer ved hvert bryst og de er total gennemvædet ..!!

Lillemanden spiser, falder i søvn, kommer af med både stort og småt så han får da hvad han har brug for..!! Han sover HELT ekstrem meget..!! Altså VIRKELIG meget - han er måske vågen 1-2 timer i døgnet, selv når han spiser så sover han næsten..!! Skal holde ham igang flere gange..!! Han er hverken gul men er bare SÅ TRÆT SÅ TRÆT..!! Forstår det simpelthen ikke..!!

Mit spørgsmål er så om jeg må malke lidt ud, sådan det værste tryk i brysterne kommer væk?!.. Har ikke i sinde at give ham flaske men må jeg bare smide det overskydende mælk ud så?!..

Knus og kram fra en MEGET trist mor der syntes brysterne strutter så meget at jeg ikke kan se mine fødder.!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

GUSO

Hej.. ved ikke om det er til så meget hjælp, men jeg tror bare det er fordi mælke løber til og så skal det lige finde ud af at regulere sig, jeg tror ikke du skal malke så meget ud for så kommer der jo bare mere, lillemanden skal fint finde ud af at regulere din mælkeproduktion men det kan godt tage lidt tid måske du skal prøve at lægge ham til ved det samme bryst et par gange i streg så der bliver tømt godt ud.. kan godt huske det det gør simpelthen så ondt hvis det bliver alt for u udholdeligt kan du tage trykket men jeg ville ikke tafe for meget tror bare det bliver værre... og ja så er det bare på med stofbleer og lignende så man ikke sejler for meget.. ved det ikke gav meget hjælp men hold ud og så går det nok over om et par dage.. du får lige en med på vejen... hilsen camilla

Anmeld

22. november 2010

LR85

Malk du bare lidt ud, så skønt som det lyder. Så du bare a pres lidt på brysterne så du kan få lettet presset lidt. Tror ikke du skal være bekymret over din søn, når de er helt små kan de jo nærmest sove hele tiden.

Bare som du skriver, er opmærksom på om han tisser og spiser og det.

Hvis du får lidt mælk ud, så gem det gerne, det er jo guld værd. I køleskab højest 24 timer, i fryser 1 måned.

Håber du kan få smerten lidt væk ved det, og lad ham ellers die så mange gange som han har lyst til og du selv orker.

Tak evt et varmt bad, eller en varmepude på brysterne, det kan også lette lidt op

Anmeld

22. november 2010

quar20

GUSO skriver:

Hej.. ved ikke om det er til så meget hjælp, men jeg tror bare det er fordi mælke løber til og så skal det lige finde ud af at regulere sig, jeg tror ikke du skal malke så meget ud for så kommer der jo bare mere, lillemanden skal fint finde ud af at regulere din mælkeproduktion men det kan godt tage lidt tid måske du skal prøve at lægge ham til ved det samme bryst et par gange i streg så der bliver tømt godt ud.. kan godt huske det det gør simpelthen så ondt hvis det bliver alt for u udholdeligt kan du tage trykket men jeg ville ikke tafe for meget tror bare det bliver værre... og ja så er det bare på med stofbleer og lignende så man ikke sejler for meget.. ved det ikke gav meget hjælp men hold ud og så går det nok over om et par dage.. du får lige en med på vejen... hilsen camilla

1000 mange tak for dit svar..!! Er simpelthen i vildrede over de bryster..!! Kan ikke engang have en trøje på i 15min så er den gennemblødt..!!

Har lige prøvet at presse lidt ud i håndvasken men det duer jeg bare ikke til..!! det hjalp lidt men nu er de simpelthen som bowlingkugler igen..!! ØV..!!

Men ja prøver lige at se tiden an idag, og blir det ikke bedre i løbet af idag, så må jeg lige få malket trykket væk..!!

Anmeld

22. november 2010

quar20

louiseandersen85 skriver:

Malk du bare lidt ud, så skønt som det lyder. Så du bare a pres lidt på brysterne så du kan få lettet presset lidt. Tror ikke du skal være bekymret over din søn, når de er helt små kan de jo nærmest sove hele tiden.

Bare som du skriver, er opmærksom på om han tisser og spiser og det.

Hvis du får lidt mælk ud, så gem det gerne, det er jo guld værd. I køleskab højest 24 timer, i fryser 1 måned.

Håber du kan få smerten lidt væk ved det, og lad ham ellers die så mange gange som han har lyst til og du selv orker.

Tak evt et varmt bad, eller en varmepude på brysterne, det kan også lette lidt op

1000 mange gange tak Er helt fra den, tuder og tuder over de KÆMPE babser de er blevet til.. - Men jeg forsøger at vække ham hver 3 time for at give ham mad, men det er altså en kamp at vække ham for at han skal spise, men mine bryster kan simpelthen ikke holde til de 3 timer.. De er ved at sprænge i luften efter en lille time..!! Men han får lov at sutte så længe han vil, og ved begge bryster..!!

1000 tak for dit svar

Anmeld

22. november 2010

mortilflere

Tillykke med ham

Varm nogen bleer i mickroen ikke andet end 30 sek , og lig dem over , og ja du må godt malke ud , faktisk er det med til at øge din mælk så bare rolig der skal nok komme mere

hold dine fødder varme og pas på der ikke er nogen mælke knuder .

Man kan få noget der hedder mælke feber når køer har det og det er når du har for meget mælk så let trykket

Anmeld

22. november 2010

GUSO

Ja for Søren et varmt bad kan sagtens hjælpe, så løber/ sprøjter mælken sikkert.. man glemmer lynhurtigt hvor ondt det egentlig gør, men bare rolig snart er smerten ovre igen, det er bare at hænge i...

Anmeld

22. november 2010

LR85

quar20 skriver:

1000 mange gange tak Er helt fra den, tuder og tuder over de KÆMPE babser de er blevet til.. - Men jeg forsøger at vække ham hver 3 time for at give ham mad, men det er altså en kamp at vække ham for at han skal spise, men mine bryster kan simpelthen ikke holde til de 3 timer.. De er ved at sprænge i luften efter en lille time..!! Men han får lov at sutte så længe han vil, og ved begge bryster..!!

1000 tak for dit svar

Stakkels dig, kan virkelig godt forstå dig. Det gør også bare hamrende ondt.

Hvis du ikke kan vække ham, så malk ud. Hvis de er så fyldte, kan du måske være heldig a få 50-100 ml ud. Og det vil helt sikkert hjælp dig lidt.

Prøv med de varmepuder eller en varm bruser ned over barmen. Det løsner spændingerne lidt op.

Anmeld

22. november 2010

liwsmor

quar20 skriver:

Ja som overskriften lyder håber jeg lidt på noget hjælp - for kan ikke få fat i min SP nu..!!

Jeg HYLER simpelthen SÅ meget lidt nu fordi mine bryster simpelthen er Så spændte..!! Det flyder ud af dem med mælk, har nu taget to stofbleer ved hvert bryst og de er total gennemvædet ..!!

Lillemanden spiser, falder i søvn, kommer af med både stort og småt så han får da hvad han har brug for..!! Han sover HELT ekstrem meget..!! Altså VIRKELIG meget - han er måske vågen 1-2 timer i døgnet, selv når han spiser så sover han næsten..!! Skal holde ham igang flere gange..!! Han er hverken gul men er bare SÅ TRÆT SÅ TRÆT..!! Forstår det simpelthen ikke..!!

Mit spørgsmål er så om jeg må malke lidt ud, sådan det værste tryk i brysterne kommer væk?!.. Har ikke i sinde at give ham flaske men må jeg bare smide det overskydende mælk ud så?!..

Knus og kram fra en MEGET trist mor der syntes brysterne strutter så meget at jeg ikke kan se mine fødder.!!

køb en håndpumpe så du for mælken ud , det fordi det løber til du har det sådan, varmt bad eller tag softble eller lille håndkælde tag vand på det lægge det mikroovnen i 50 sek til det meget meget tag det i pose og så læg det der hvor det gør ondt, og mælk ud imens.

Anmeld

22. november 2010

2babygirls

puuha  det lyder da slet ikke rart... har ikke selv prøvet det, Madeleine er 6 uger og det var først igår der var den mindste stråle som sprøjtede hende i ansigtet fordi hun ikke tog hurtigt nok ved. Troede det var et lyst hår

Men da hun var helt nyfødt sov og sov og sov hun bare... Kunne slet ikke forstår hun ikke havde brug for kontakt... Men hun sover stadig meget, bare lidt mindre end da hun var helt ny  

Så tror bare han lige skal indhente en masse mens man nu kan og må

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.