For ung? /:

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.795 visninger
14 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
22. november 2010

Anonym trådstarter

Håber på nogle hjælpende svar  ...

Jeg blev gravid, med min nuværende kæreste, som jeg har været sammen med 2,5 år. Problemet er bare, at jeg ikke ved om det for tidligt i min liv, jeg blev 18 i maj måned, og går på HF, sidste år dog.
Så jeg ville nå at blive færdig en måned før min termin.. Men,, Jeg er 6-7 uger henne, så der er stadig chance for at miste barnet, men, er det for ung en alder, hvis alt nu går vel?

Håber rigtig meget at nogen kan sætte sig i mit sted, og hjælpe mig lidt på vej  

På forhånd, tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

malenecl

jeg syntes du skal snakke med din kæreste om det og lytte til dit hjerte

jeg blev 18 i september, og fandt ud af at jeg var gravid to dage efter min fødselsdag.

Anmeld

22. november 2010

Millesmammi

Anonym skriver:

Håber på nogle hjælpende svar  ...

Jeg blev gravid, med min nuværende kæreste, som jeg har været sammen med 2,5 år. Problemet er bare, at jeg ikke ved om det for tidligt i min liv, jeg blev 18 i maj måned, og går på HF, sidste år dog.
Så jeg ville nå at blive færdig en måned før min termin.. Men,, Jeg er 6-7 uger henne, så der er stadig chance for at miste barnet, men, er det for ung en alder, hvis alt nu går vel?

Håber rigtig meget at nogen kan sætte sig i mit sted, og hjælpe mig lidt på vej  

På forhånd, tak!

hvis det var mig, så ville jeg fortsætte med min gravidtitet, altså hvis kæresten var enig i det. jeg synes også du skulle snakke med din kæreste om det (:

held og lykke det det hele !

Anmeld

22. november 2010

Divababy93

Søde lille skat, valget er og blir dit, men jeg er selv 17 og blir 18 til sep næste år. her en søn på 13 dage.
altså jeg personligt syntes ikke det er fortidligt da jeg altid har ville være ung mor.
der er måske både fordele og ulemper ved at være så ung, det med uddannelsen syntes jeg ikke skal være din hendring, vis du ønsker barnet. jeg selv nåde ikke at tage nogle men kan jeg nå endnu :-)
syntes du skal følge dit hjerte og hvad du føler for.

mange knus her fra mor til christopher

Anmeld

22. november 2010

Anonym trådstarter

Tak!

Han mangler lige så vel gode råd som mig, da det også er hans første. Men rigtige mange tak for jeres hurtige svar, det hjælper mig på vej.

Anmeld

22. november 2010

Tvillingemor80

hvis du mærker efter inde i dit hjerte og du er sikker på det er det du vil og at du er ligeglad med hvad andre mener og synes om dit valg og din alder - så synes jeg du skal gøre det..!! Men du skal mærke efter hos dig selv..

Var selv 19 da jeg blev gravid med tvillinger ... idag er mine piger 6 mdr og er din lykkeligeste mor - jeg nåede også at gøre min HHX færdig - samt starte på lærersemi. Pigernes far er 25 og vi er stadig sammen ..

Anmeld

22. november 2010

Rockertand

Nu ER du jo gravid, så der er for mig at se kun én vej frem (at få barnet) - men havde du spurgt om en planlagt graviditet, så var du meget klart og rungende for ung.

Anmeld

22. november 2010

Thalia

Nu er jeg godt nok 30 (og dermed tudse gammel ;-)), men jeg var selv 18 da jeg blev gravid første gang, og faktisk blev jeg gravid den da vi kørte i Hestevogn efter at være blevet HF studenter.

Der er ikke nogen tvivl om at det er hårdt at være mor som 19 årig. Ikke fordi man ikke kan magte det, men fordi ens omgangskreds måske bare ikke er det samme sted i livet. Ting ændrer sig når man får en baby, og selvom man sikkert sagtens kan få lillen passet hos bedsteforældre og den slags, så er det bare ikke altid man har lyst til det. Man får nye prioriteter og nye interesser og det kan godt være rigtigt svært når de veninder man før var tætte med pludseligt ikke forstår en.

- Men man kan også være heldig at veninderne bliver vidunderlige legetanter og at alt det med baby bare passer perfekt ind til trods for alderen.

Jeg har været studerende ca næsten lige siden jeg fik det første barn (jeg har fået flere siden da, også mens jeg har været studerende). Min umiddelbare tanke er at noget af det vigtigste når man bliver ung mor, er at holde sig for øje hvad det er man gerne vil med livet ud over at være mor. Altså fx uddannelse, rejser, interesser man gerne vil pleje og den slags.

Man kan sagtens uddanne sig selvom man har et barn, man kan sagtens rejse jorden rundt selvom man har et barn, og man kan sagtens have fritidsinteresser og alt det andet man brænder for. Nogle ting skal måske sættes på hold de første år, men det skal de uanset hvor gammel man er når man bliver mor.

Det vigtige er at du og din kæreste snakker om hvad det er i gerne vil med jeres liv, og forsøger at prioritere de ting, sådan så en baby ikke bliver en hæmsko men derimod en berigelse. Snak om hvad i drømmer om, og vær lidt kreative i jeres løsninger. Måske skal i bo i en lille lejlighed de første år fordi i så bedre har råd til at studere, eller måske skal i bo i en anden by fordi det giver jer begge muligheder.

I skal bare huske at snakke om det en masse - for ellers kan i ikke hjælpe og støtte hinanden når ting er svære.

Herhjemme har mantraet altid været at vi gerne vil at børn skal være en stor del af vores liv, men de skal ikke være hele vores liv.

Det har virket for os, og det har betydet at jeg har kunne passe mine studier så meget at jeg nu skal i gang med en PhD. Vi har rejst en masse med vores unger, og min mand har fx både kunne spille i band og være fodboldtræner - samtidig med at han også har været studerende ligesom mig.

Anmeld

22. november 2010

Anonym trådstarter

Min Kæreste er 22 og uddannet, så det giver en fordel, og jeg når at blive færdig, så det derfor ikke ødelægger min skole.

Men jeg er rigtig rørt over jeres svar og jeres hjælp, det får mine øjne op or ting, jeg ikke selv havde tænkt over! den tak skal I have..

Jeg ved ikke endnu hvad jeg vil være, og hvor det hele ender, men én ting er jeg sikker på, og det er at vi i vores forhold skal står ved alle beslutninger sammen, og indbyrdes skal finde ud af, hvad vi vil og hvordan det skal fungere, alt efter hvad resultatet bliver. Virkelig tak.. Er glad for jeres erfaringer, og de må med glæde komme flere.

Anmeld

22. november 2010

Sofia

Synes det kommer meget an på, hvad du selv har lyst til. Hvis du føler du mister noget, ved at beholde barnet, fx de kommende studieår (hvis du vælger at læse videre), byture, en jordomrejse og hvad du ellers har af planer for fremtiden, så synes jeg ikke du skal være flov over at indrømme over for dig selv, at du bare hellere vil vente til en graviditet passer bedre ind i dit liv, og til du har mere lyst til det! Men hvis du er i et godt forhold, med en du har lyst til at være sammen med resten af livet, og det er et (uplanlagt) ønskebarn, så synes jeg du skal beholde barnet. Jeg tænker, det må være en meget svær beslutning, men gør det du føler mest for, og snak med din kæreste om det. Håber I kan finde frem til en løsning, som I begge ønsker! Stort knus.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.