Vennepar skal skilles

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

544 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. november 2010

Kaufie

Lørdag aften var min mand til julefrokost med drengene - og jeg chattede på fb med en af de andres koner, som fortalte mig om deres ægteskabelige problemer. Vi har snakket om det før, men denne gang indviede hun mig i, at hvis hendes mand (igenigen) valgte at sove på en kammerats sofa fremfor at komme hjem inden deres to børn vågnede, så ville hun bede ham fortsætte med at sove på den sofa.

Det er en længere historie med de to - men mit dilemma er, at jeg støttede hende - og ihvert fald ikke forsøgte at tale hende fra det, selvom det altid er trist når et par bryder op.

Jeg fortalte min mand om det da han kom hjem - og så var han i tvivl om hvad det mest kammeratlige ville være - om ikke han skulle advare vennen om at han hellere måtte tage hjem... Men jeg bad ham lade være og blande os uden om.

Hele dagen i går fik vi så opdateringer fra en 3. ven, der også var til festen, som er tættere på dette par, og derfor kender til deres problemer. De er nu gået fra hinanden. 

Jeg har det på en måde lidt skidt over, at jeg ikke lod Claus advare sin ven - men så alligevel - ham gutten er en af dem, der skal have det hårdt mod hårdt for at fatte, at det her altså skal tages seriøst.

Ville ikke så meget med dette indlæg, men synes bare det er så trist at par bryder op - specielt med 2 børn under 3år.... Men så igen - hvis det giver en glad mor og børnene får mere tid sammen med far, så er der jo også positive ting i et sådant brud.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. november 2010

Mary

Det er ikke rart at opleve - tror jeg. Jeg har ikke selv prøvet at være tæt på et par med børn, som er gået fra hinanden. Men jeg forestiller mig, at man virkelig værdsætter det man har herhjemme endnu mere.

Jeg synes det er fair nok, at I vælger at blande jer udenom. Jeg synes ikke han burde have den fordel at der bliver advaret, så han kan rede sin røv endnu engang. 

Anmeld

22. november 2010

Kaufie

Nej, det mener den 3. (og tættere ven) heldigvis heller ikke - det lettede på samvittigheden - især Claus', for han har virkelig været plaget af om han har været en dårlig ven..... Men ham gutten her trænger VIRKELIG til et realitetstjek....

Anmeld

22. november 2010

ka li ja

puha. jeg tror det var fint nok i ikke blandede jer. og hvis hun har snakket om det før, så var det jo nok også bare et spørgsmål om tid før der skete noget alligevel.

det er da bestemt ikke sjovt når der er børn indblandet, men det kan jo rent faktisk være at alle får det bedre på sigt med denne løsning.

jeg ved i hvert fald at jeg er blevet en sødere og mere omsorgsfuld mor siden jeg gik fra manden

Anmeld

22. november 2010

Nadi

Jeg vil også gerne lige give min holdning/mening til kende...

Hvis I havde "advaret" vennen var han jo ikke kommet hjem af egen fri vilje, han ville være kommet hjem fordi han var blevet fortalt hvad konen havde sagt. Ikke fordi han prioriterede sin familie først!

Synes I gør rigtigt i at blande jer udenom og ikke give dem fordele på den ene eller anden måde, det er en kamp de selv skal kæmpe og finde ud af. Og hvis vennen er en der skal have hårdt mod hårdt er det nok det rigtige at lade ham sove på den sofa i noget tid...hvor lang tid det så end måtte være.

Men nej dete raldrig sjovt når folk går fra hinanden! Håber de kommer godt igennem det hele.

Knus Nadia

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.