Rensning af sutteflasker

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. november 2010

Vial

henh01 skriver:

Troede ikke man måtte bruge sæbe til at rense med?

Hvorfor ikke? Mælkerester kommer vist kun af, hvis det vaskes i fedtopløsende sæbe. Tror jeg.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. november 2010

henh01

KaMa skriver:

Hvorfor ikke? Mælkerester kommer vist kun af, hvis det vaskes i fedtopløsende sæbe. Tror jeg.

Ja jeg ved ikke hvor jeg har hørt det..

Anmeld

21. november 2010

Mor til L&S

KaMa skriver:

Ja det vil jeg også mene - har aldrig hørt at man ikke må bruge opvaskemiddel....

Anmeld

21. november 2010

Vial

henh01 skriver:

Ja jeg ved ikke hvor jeg har hørt det..

Jeg fandt lige følgende:

De normale retningslinier lyder dog: Flasker og låg renses med flaskerenser/opvaskebørste, opvaskemiddel og varmt vand. Sutterne gnides med groft salt så de slimede mælkerester fjernes. Flasker og sutter skyldes grundig og koges under låg i 2-3 minutter i almindeligt vand. Herefter opbevares flasker og sutter tørt og tildækket.

Ups, måske man skulle finde salten frem..

Anmeld

21. november 2010

henh01

KaMa skriver:

Jeg fandt lige følgende:

De normale retningslinier lyder dog: Flasker og låg renses med flaskerenser/opvaskebørste, opvaskemiddel og varmt vand. Sutterne gnides med groft salt så de slimede mælkerester fjernes. Flasker og sutter skyldes grundig og koges under låg i 2-3 minutter i almindeligt vand. Herefter opbevares flasker og sutter tørt og tildækket.

Ups, måske man skulle finde salten frem..

Super. Tusind tak for besværet

Anmeld

21. november 2010

Vial

henh01 skriver:

Super. Tusind tak for besværet

Ihh, nu fandt jeg også det her:

http://www.netsundhedsplejerske.dk/brevkasse/index.php?option=laessvar&kat=UDSTYR&id=11450

Altså at man også kan bruge opvaskemiddel. Det var rart at vide, da jeg har gjort det i 3 mdr.

Anmeld

22. november 2010

oo

kan kun tilslutte mig avent flaskesterilisatoren til mikroen - jaaaaaa den er NICE!

Anmeld

22. november 2010

Milka

ligesom kama skulle jeg også rengøre og sterilisere vildt mange sutteflasker i døgnet – og alt, alt for sent fandt jeg ud af at man bare vender sutterne på vrangen når de skal rengøres indvendig. så kan man rigtig komme til

Anmeld

22. november 2010

Tanja84

Tjuhl skriver:

kan kun tilslutte mig avent flaskesterilisatoren til mikroen - jaaaaaa den er NICE!

Jeg kogte vand i lange baner det første stykke tid. Kogte vand til flaskerne (kunne ikke amme), kogte vand til at rense med, kogte vand til kaffen(for at hold emig vågen  og kogte vand igen...

Vores elkeddel kørte på højtryk 24/7. Læste i et indlæg på baby.dk at en havde invisteret i en avent flaskesterilisator. Købte selv en dagen efter, og det har nok været mit bedste køb so far. Kan ikke leve uden denne nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.