Hvilket barn elsker du højest?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

26. november 2010

SussieThyssen

Interessant artikel og "Tankevækkende" er blevet brugt engang før...men det ER den.
Nej, jeg elsker ingen af mine hørn højere end de andre, men det er rigtigt, at man måske føler sig mere knyttet til et frem for et andet, efterhånden som tiden går og man danner bånd og fælleskab, udelukkende fordi de er små mennesker, med forskellige personligheder, og dermed forskellige kemier.
Jeg vil endda gå videre ud og sige at det afhænger at situationerne. For imellem mine, så er der en, jeg kommunikerer bedst med om nogle ting, en anden det samme om noget andet...osv.
Alle 3 er de mig lige dyrebare, men de er også alle 3 vidt forskellige mennesker, med hver deres stærke og svage sider, og jeg kender mine børns svagheder og styrkesider.
Jeg har altid opdraget mine børn til at passe på hinanden også selvom der er så stor aldersforskel. Men blot fordi min den ældste, ER den ældste, er det ikke sikkert hun er den stærkeste. Hun kan udemærket have nogle svage sider, hvor de to andre skal huske at støtte hende og vice versa, også selvom hun er 15 år ældre end den yngste.

I min opdragelse af dem, har jeg pillet deres bedste sider ud og søgt at fremelske dem yderligere, og dermed lære dem, at de til fælles bedste skal søge hjælp, råd og støtte hos hinanden, hvad enten jeg er der eller ej, men ISÆR når jeg ikke er der mere.
Nok er lillebror den yngste, men han er alligevel også den, der ligner deres elskede og ufatteligt dygtige morfar mest, med al sin solide ro og evne til at løse de dybe, store problemer på en velovervejet måde.
Den mellemste er englen iblandt dem. Hun er den, der altid går ind og giver af hele sit fulde og kærlige lille hjerte. Hun har evnen til at sprede olie på vandene og tale ind til sindene, hvis de er i oprør. Og så har hun den forunderlige evne, at når hun siger at NU er det nok, så kan man ikke andet end at respektere det og holde sin bøtte.
Den store er vulkanen imellem dem. Hun er den der ansporer, løser problemer hurtigt her og nu. På mange punkter ligner hun mig meget, men på en endnu mere energifyldt måde.
Det er hende der ordner og arrangerer alt, sætter skub i tanker og ideer og følger dem til dørs.
Så I ser..hver af mine er vidt forskellige, og hver især elsker jeg dem ud over alle grænser, men også på hver deres måde.
Og det ser jeg intet som helst forkert i.

Kærligst
Sussie

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. november 2010

Pige2009

2606peanut skriver:

Det vil jeg give dig ret
Men er da en af grundene til jeg har sværet ved tanken om en mere

Har det på samme måde- skal nu heller ikke have flere børn

Anmeld

29. november 2010

2721

Baagøe skriver:

Har det på samme måde- skal nu heller ikke have flere børn

Det regner jeg heller ikke med vi skal
Har nok i vores lille krudtugle

Anmeld

29. november 2010

Pige2009

2606peanut skriver:

Det regner jeg heller ikke med vi skal
Har nok i vores lille krudtugle

Samme her

Anmeld

29. november 2010

Zafir

Altså - jeg har da præcis et forskelligt bånd til mine piger. Den ene er jo baby og den anden er en stor dejlig lækker pige

Men der er jo ingen tvivl om at kærligheden er præcis ligeså stor. Jeg ville gå gennem ILD og vand for begge to og beskytte dem det bedste jeg kender

Anmeld

29. november 2010

Tvillingemor80

jeg har to piger på ½ år og elsker dem lige højt - det gør jeg virkelig !

Anmeld

29. november 2010

quar20

Zafir skriver:

Altså - jeg har da præcis et forskelligt bånd til mine piger. Den ene er jo baby og den anden er en stor dejlig lækker pige

Men der er jo ingen tvivl om at kærligheden er præcis ligeså stor. Jeg ville gå gennem ILD og vand for begge to og beskytte dem det bedste jeg kender

Præcis - nu er min kærlighed bare drenge  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.