svamp (ikke børn)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

790 visninger
14 svar
0 synes godt om
19. august 2008

Anonym trådstarter

Jeg håber I kan hjælpe mig. Jeg er så ofte plaget af svamp i skridtet at det ikke er til at holde ud. Det kommer næsten altid efter mens eller ægløsning (= øget udflåd) eller sex. De sidste måneder har det været mindst 1 gang i hver mensperiode. Det er så hæmmende for det svir og klør og brænder, og der kan slet ikke være tale om sex når det står på.

Jeg har to gange fået en pille hos lægen der skulle hjælpe og ellers har jeg smurt med brentansalve er det vist. Men det er jo ikke fedt at blive ved med.

Hvordan forebygger jeg så jeg helt undgår det?

VH anonym lige i det er tilfælde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. august 2008

Mikkelmusen

Jeg ved ikke noget om svamp, men har fået følgende råd af lægen omkring øget udflåd og den rigtige ph i underlivet. Skift trusser elller trusseindlæg ofte. Vask kun med intimsæbe, ellers intet. Og slet ikke hver dag med intimsæben.

Anmeld

19. august 2008

Nadi

Jeg har hørt at bomuldstrusser skulle være med til at holde det nede. Ved ikke om det passer, men det er da værd at ta med og prøve om det passer.

-Nadia

Anmeld

19. august 2008

Mikkelmusen

Nadi skriver:

Jeg har hørt at bomuldstrusser skulle være med til at holde det nede. Ved ikke om det passer, men det er da værd at ta med og prøve om det passer.

-Nadia

Det tror jeg du har ret i Nadi.

Anmeld

19. august 2008

Plysbjørnen

Sørg for at vaske dig i skridet hver dag (nogen gange 2 gange) brug Intimsæbe hver anden dag, jeg fik anbefalet Lactacyd (men apoteket har droppet den i deres sortiment og har ikke kunnet finde den andre steder), synes ikke Vivag er så god igen, men den kan bruges...
Men ellers skift indlæg hver gang du er på wc... Du kan købe Canesten Creme på apoteket i håndkøb, den er altid god at have liggende (synes jeg i hvertfald)...

Betina

Anmeld

19. august 2008

Susan1978

jeg har selv døjet med problemet.. og det er først startet efter jeg har fået børn. sådan er det desværre.

Men jeg bruger nu den sæbe der hedder lactacyd og jeg har ikke haft noget siden jeg begyndte at bruge den.. :)

ellers var jeg også på apoteket næsten hver måned og købe canesten 500mg stikpille. :S

Så jeg vil anbefale dig at få fat i den.. jeg fik mit apotek til at købe den hjem.

Held og lykke med det.. ved hvor pisse lorte irriterende det er..

Anmeld

19. august 2008

Plysbjørnen

Men jeg bruger nu den sæbe der hedder lactacyd og jeg har ikke haft noget siden jeg begyndte at bruge den..

Hvor dælen finder du den henne...

Betina

Anmeld

19. august 2008

Susan1978

jamen jeg fik mit lokale apotek til at købe den hjem og nu har de den på hylden igen..

vasker mig med den hver dag, også har jeg ikke set noget til svamp siden.

bruger den faktisk også engang imellem til Ea, når hun klager over svien.. det er jo ikke altid hun lige får tørt sig ordentligt. :S

Susan

Anmeld

19. august 2008

Helle30

Jeg aner ikke noget om svamp for neden, - min mand har døjet noget med dét på fødderne, men jeg tror ikke, Lamisil går til mellemtøjet.
Vil bare lige ønske dig sundhed og frihed:)

- Helle

Anmeld

19. august 2008

Plysbjørnen

jamen jeg fik mit lokale apotek til at købe den hjem og nu har de den på hylden igen..

okay, så må jeg prøve at snakke med dem igen... Eller det kunne være jeg skulle prøve med et apotek i Sønderborg, for nordborg apotek er for arrogante...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.