At blive ansvarlig og holde babyshower...?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.165 visninger
18 svar
0 synes godt om
18. november 2010

IAH

Hej allesammen

Jeg er én af dem, der nu har fattet at der ikke er sååå pokkers længe til nu. Jeg er i 32 + 1.

Jeg er ved at gå lidt i panik... ikke flere venindeaftener/byture til klokken sent på natten, ikke mere ungdommelig uansvarlighed lige foreløbig, bla bla.

Har det lidt som om jeg skal... tja i kloster.

I overmorgen holder jeg baby shower med veninderne.. De kommer ikke med gaver, tror jeg. (Jeg mangler intet udover en skillevæg (-; ) Det bliver bare hygge og lidt sådan en slags baby-polterabend.

Har I det på samme måde? Holder I baby shower?

Knus iben

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

DK

Øhhh.... jeg troede at et babyshower var noget man holdt for sine veninder der var gravide? Altså ligesom en polterabend? Så de ikke gravide veninder overrasker deres gravide veninde med showeret?

Så nej, jeg holder ikke eet babyshower, og jeg ved jo så af gode grunde heller ikke om der bliver holdt et for mig, he he

Men det kan da godt være jeg helt har misforstået det, men sådan gør vi i "min" jyde omgangs-kreds!

Jeg har været til babyshower to gange og det var begge gange rigtig hyggeligt!

Anmeld

18. november 2010

IAH

Du har fuldstændig ret.. det burde være en overraskelse fra veninderne. Men det overraskende element gik fløjten for veninderne efter ca. 2 dage. En af dem er simpelthen ikke i stand til at lyve.. Det er mig der nu lægger lejlighed til og overlader resten til dem.

Men holder I noget "sidste-gangs-halløj" så eller plejer I det mellem veninderne?

Iben

Anmeld

18. november 2010

Kats

Hej Iben. Jeg tænker også, at et babyshower var noget veninderne arrangerede for den gravide.. Men selvom du ved det, bliver det med garanti super hyggeligt
Jeg har intet planlagt i den dur - og holder ikke noget "sidste-gangs-halløj". For selvom der kommer en lille skønne lille baby ud, så er det vel ikke sidste gang man går ud
Jeg glæder mig til den tid der kommer - også selvom jeg så sent som i dag, har sukket efter skønne kulørte drinks

Anmeld

18. november 2010

Mettemus

Nope ingen babyshower her... eller det regner jeg virkelig ikke med - det ville komme MEGET bag på mig. Mine veninder har nemlig for langt de flestes vedkommende hverken kærester eller bare så meget som en fjern drøm om børn. Derfor tror jeg heller ikke de holder babyshower for mig.

Mht. byturerne og de sene aftener ude er jeg ikke helt klar til at slippe dem endnu. Jeg klamrer mig lidt til håbet om at der stadig vil være plads til dem, bare ikke så tit mere selvfølgelig...

Og hvis der er nogen der skulle mene det modsatte - please, brist ikke min boble endnu

Anmeld

18. november 2010

Riksen

Nej, jeg holder heller ikke noget baby-shower eller lignende selvom det kunne være hyggeligt. Jeg aner ikke om der er planlagt noget for mig, men det tror jeg nu ikke, for jeg har ret travlt med arbejde og speciale, og det ved mine veninder.

Jeg forsøger tilgengæld at klemme veninderne ind, når jeg kan. Men til januar, når specialet er afleveret, så skal der barsles for vildt! Glæder mig til at slappe af op til fødslen (ifald jeg går tiden ud), og så skal jeg tøsehygge.

Men det lyder da rigtigt hyggeligt, at du skal holde baby-shower - du må endelig give os en update, så vi kan høre hvad der skete og hvad du fik i gave

Anmeld

18. november 2010

DK

Jeg er sikker på i får det super hyggeligt! Jeg holder ikke noget "sidste aften med kliken" da jeg jo har barn i forvejen og håber at mit sociale liv kan forsætte som før (med undtagelse af de første par måneder altså hvor byturer ikke bliver relevante).

Jeg har dog arrangeret det der baby-shower-surprise for min kæreste. En af hans kammier er arbejdsløs så jeg kontaktede ham og spurgte om han ikke bare hungrede efter at kontakte de andre og ordne det så de kunne hjem til os og drikke Mikkel i hegnet som netop en "sidste aften med kliken" inden terminstid med afholdenhed hen over jul og nytår og senere babygråd og bleskift og den slags! Det ville han heldigvis godt, så næste lørdag kommer de ca. 10 stykker kl. 20 og så har jeg købt masser af øl og bailey til kaffe-bailey til dem. Kirstine og jeg tager hjem til min søster og sover, så de får huset for sig selv og kan blive her eller tage i byen alt efter hvad de lyster! Jeg ved at Mikkel bliver HELT VILD GLAD og jeg tror også han trænger til en ordentlig kæp i øret, da han er blevet MEGET far-agtig herhjemme på det sidste, he he! Jeg tror han føler sig meget ansvarlig og at han bliver nødt til at være herhjemme og sørge for at Bimmeren og jeg har det godt! Derfor bliver det fint for ham at slippe "ansvaret" for en aften og vide at jeg bliver "passet" hos min søster og ikke gå og være bange for at jeg måske i virkeligheden er lidt sur over at han er afsted, he he. 

Knus 

Anmeld

18. november 2010

Riksen

Nope ingen babyshower her... eller det regner jeg virkelig ikke med - det ville komme MEGET bag på mig. Mine veninder har nemlig for langt de flestes vedkommende hverken kærester eller bare så meget som en fjern drøm om børn. Derfor tror jeg heller ikke de holder babyshower for mig.

Mht. byturerne og de sene aftener ude er jeg ikke helt klar til at slippe dem endnu. Jeg klamrer mig lidt til håbet om at der stadig vil være plads til dem, bare ikke så tit mere selvfølgelig...

Og hvis der er nogen der skulle mene det modsatte - please, brist ikke min boble endnu

Jeg er også på dit hold mht. at komme ud... regner stærkt med at Karla bliver en nem lille en, der elsker at komme med ud eller at blive hjemme hos far, så mor kan komme af sted. Nægter simpelthen at forlade min lyserøde forestilling om barsel, mor-rollen og det at have en nyfødt! Basta!

Anmeld

18. november 2010

IAH

Jeg klamrer mig også til det håb om at det stadig vil kunne lade sig gøre. Det bliver bare ikke det samme igen. Men på den anden side har jeg ikke sukket efter byture, drinks etc mens jeg har været gravid. Så det blir i den forstand en afslutning... Eller en ny begyndelse.

Godnat fra den lidt sentimentale Iben (hormoner...!?)

Anmeld

19. november 2010

piadas

IAH skriver:

Hej allesammen

Jeg er én af dem, der nu har fattet at der ikke er sååå pokkers længe til nu. Jeg er i 32 + 1.

Jeg er ved at gå lidt i panik... ikke flere venindeaftener/byture til klokken sent på natten, ikke mere ungdommelig uansvarlighed lige foreløbig, bla bla.

Har det lidt som om jeg skal... tja i kloster.

I overmorgen holder jeg baby shower med veninderne.. De kommer ikke med gaver, tror jeg. (Jeg mangler intet udover en skillevæg (-; ) Det bliver bare hygge og lidt sådan en slags baby-polterabend.

Har I det på samme måde? Holder I baby shower?

Knus iben

Jeg vidste faktisk ikke, at der var nogen i i Danmark, der holdt babyshower! Jeg troede, det var et amerikansk fænomen, men det er vel kommet hertil lige som Valentinsdag, Halloween osv.

Der bliver ikke holdt noget for mig, for det er der slet ikke tradition for i min vennekreds...hmmm, jeg er jo også nordjyde!! Men jeg kan rigtig godt lide ideen, for tanken om en sidste aften med veninderne med hygge og gaver, inden den står på gylp, ingen søvn og lortebleer er da MEGET tiltalende.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.