ALT for damerne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.062 visninger
13 svar
0 synes godt om
18. november 2010

Vial

Ja, så er den gal igen.

Nu snakker de igen om os selvvalgte singlemødre

Og jeg ser det selvfølgelig som min fornemmeste opgave at give den oplysning videre til jer damer.

ALt for damerne, der udkommer i dag har indblik omkring emnet.

To kvinder fortæller om deres valg og viser deres lækre børn frem. Derudover er der en lille artikel med overskriften: "Du er kræsen og egoistisk, når du vælger at få barn alene", og der lyder sætning som "Den brede del af befolkningen vil stadig have fordomme omrking kvinder, der vælger at få barn alene".

Nå nå nå, siger jeg bare

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

Becks

KaMa skriver:

Ja, så er den gal igen.

Og jeg ser det selvfølgelig som min fornemmeste opgave at give den oplysning videre til jer damer.

To kvinder fortæller om deres valg og viser deres lækre børn frem. Derudover er der en lille artikel med overskriften: "Du er kræsen og egoistisk, når du vælger at få barn alene", og der lyder sætning som "Den brede del af befolkningen vil stadig have fordomme omrking kvinder, der vælger at få barn alene".

Nå nå nå, siger jeg bare

Den der har skrevet artiklen, kender åbenbart ikke til drømmen om ØNSKEbarnet

Anmeld

18. november 2010

dorthemus

KaMa skriver:

Ja, så er den gal igen.

Nå nå nå, siger jeg bare

Så har jeg heldigvis ikke mødt den brede del af befolkningen så

Jeg blev telefoninterviewet igår af en journaliststuderende...for jeg vil hjertens gerne gøre op med diverse fordomme om mit "egoistiske" valg

Anmeld

18. november 2010

Vial

dorthemus skriver:

Så har jeg heldigvis ikke mødt den brede del af befolkningen så

Jeg blev telefoninterviewet igår af en journaliststuderende...for jeg vil hjertens gerne gøre op med diverse fordomme om mit "egoistiske" valg

Ja, jeg har heller aldrig mødt den holdning.. mærkeligt. Måske folk holder den for sig selv så.

Vi er for kræsne! Tsk tsk.. Tror jeg ikke man kan kalde mig. Tvært i mod har sgu gået for meget på kompromis til tider, synes jeg. Man kan altså ikke "bare" finde en mand.. ikke i dag. Arrangerede ægteskaber er desværre så upopulære i vores kultur.

Anmeld

18. november 2010

Vial

Tutter skriver:

Den der har skrevet artiklen, kender åbenbart ikke til drømmen om ØNSKEbarnet

Det handler nok mere om, at de ikke kender udfordringen i at finde en god mand nu om dage....

Det er en artikel, der citerer en undersøgelse som en sociolog har lavet.

Anmeld

18. november 2010

Becks

KaMa skriver:

Det handler nok mere om, at de ikke kender udfordringen i at finde en god mand nu om dage....

Det er en artikel, der citerer en undersøgelse som en sociolog har lavet.

Ja, det har du ret i 

Nemt for nogle og svært for os andre..

Anmeld

18. november 2010

dorthemus

KaMa skriver:

Ja, jeg har heller aldrig mødt den holdning.. mærkeligt. Måske folk holder den for sig selv så.

Vi er for kræsne! Tsk tsk.. Tror jeg ikke man kan kalde mig. Tvært i mod har sgu gået for meget på kompromis til tider, synes jeg. Man kan altså ikke "bare" finde en mand.. ikke i dag. Arrangerede ægteskaber er desværre så upopulære i vores kultur.

Hmmm det er jeg da rigtig ærgelig over..hvis det er artiklens budskab. Troede ærligt talt, at vi var kommet længere

Anmeld

18. november 2010

Vial

dorthemus skriver:

Hmmm det er jeg da rigtig ærgelig over..hvis det er artiklens budskab. Troede ærligt talt, at vi var kommet længere

Budskab og budskab. De citerer en undersøgelse. Jeg synes også det var lidt skrapt.

Der er også en udtalelse fra en eller anden fagperson fra RUC, som siger, at barnets tarv burde komme først og ikke kvindens. Jamen, så er da dejligt at de fleste selvvalgte kvinder får ØNSKEbørn. Det må da være i barnets tarv? Det er måske bedre at have far og mor - og de så ikke ser far? Ja, der er mange holdninger.

Anmeld

18. november 2010

Frk. Himmelblå

Synes i det hele taget, at det der med "egoistisk valg" er en underlig diskussion. 

Hvornår har nogen nogensinde valgt at blive gravid og sætte et barn i verden ud fra et 100% ikke-egoistisk standpunkt? I don't get it. 

Når jeg er mor, er det da fordi, det er MIN drøm og MIT ønske. Og dermed er det da af egoistiske årsager blandt andet, at jeg netop vælger at blive gravid og mor. Det er skisme da ikke for at befolke landet for samfundets skyld.

Så hurra for alle os egoister  - med eller uden (egoistiske) mænd.

Anmeld

18. november 2010

dorthemus

SeptemberBaby skriver:

Synes i det hele taget, at det der med "egoistisk valg" er en underlig diskussion. 

Hvornår har nogen nogensinde valgt at blive gravid og sætte et barn i verden ud fra et 100% ikke-egoistisk standpunkt? I don't get it. 

Når jeg er mor, er det da fordi, det er MIN drøm og MIT ønske. Og dermed er det da af egoistiske årsager blandt andet, at jeg netop vælger at blive gravid og mor. Det er skisme da ikke for at befolke landet for samfundets skyld.

Så hurra for alle os egoister  - med eller uden (egoistiske) mænd.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.