min chihuahua opføre sig underligt, er hun syg?? :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2010

betiinsen

ej hvor mærkeligt, for har også sådan en lille hund. altså en mini yorkshire terrier. Den har været syg i over 3 uger. det startede med den rystede og kastede op også sådan noget gult. Jeg ringede til dyrlægen der fortalte det var galle ( eller hvordan det staves) Han er heller ikke sig selv, holder øje med mig og er mere sløv. Han blev ved med at kaste op i nogle dage, og tog så til dyrlæge, hvor de fandt ud af han havde noget tarm infektion, og fik derfor nogle sprøjter. Men det fortsatte i en uge, og den ene dag kastede den op hvor der var blod i. skyndte mig til lægen igen, og den fik noget som stoppede at den blødte. de sagde at den havde kastet op nogle gange og det kunne irritere tarmene og derfor blødte den. den er lidt i bedring. den har ikke kastet op i en uge, men er stadig ikke helt sig selv.

Tror du skal være meget opmærksom på den, og evt. få noget til dens mave. Jeg fik skåne foder, og ingen menneskemad. derudover sagde de at dåsefoder var godt, da det var lettere for hunden at få ned.

håber ikke det bliver så slemt som ved min, men det minder lidt om Min hund vejer normalt 4 kg, og har tabt sig til 3 kg. fordi den kastede op. Tror de små hunde er meget såbare. >:<

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

Mormilla

Nina Sophia skriver:

hun har fået en smule havregrød her til morgen efter hun kastede op, og hun har ikke kastet op siden, det hjælper på en hundemave sagde min moster som har været dyrelæge, ellers har hun ikke spist hundefoder i over et døgn, hun er ikke sulten selvom jeg har sat friskt frem flere gange.. stakkels lille pige..

Så se tiden lidt an. Men hvis hun ikke vil spise havregryn mere så kan du altid gi hende ris det er os godt for maven. Fordi det fordøjer hun let...

Anmeld

17. november 2010

bøgelund

Nina Sophia skriver:

kan godt ske, jeg gik ikke med hende igår aftes, det gjorde manden.. men tvivler på han har kunne hvad hun har gået med næsen nede i, det var bælgragende mørkt da de gik tur..

må lige høre ham..

Tror vi tager en tur hos dyrelægen i aften hvis det blir værre..

nej det er ikke altid man lige lægger mærke til hvad de får spist.. =/ men kunne godt tyde på, at han / hun har ondt i maven.. 

du kan se tiden an, om det bliver værre.. 

den ser bare kanon dejlig ud..  

Anmeld

17. november 2010

NessaXenia

betiinsen skriver:

ej hvor mærkeligt, for har også sådan en lille hund. altså en mini yorkshire terrier. Den har været syg i over 3 uger. det startede med den rystede og kastede op også sådan noget gult. Jeg ringede til dyrlægen der fortalte det var galle ( eller hvordan det staves) Han er heller ikke sig selv, holder øje med mig og er mere sløv. Han blev ved med at kaste op i nogle dage, og tog så til dyrlæge, hvor de fandt ud af han havde noget tarm infektion, og fik derfor nogle sprøjter. Men det fortsatte i en uge, og den ene dag kastede den op hvor der var blod i. skyndte mig til lægen igen, og den fik noget som stoppede at den blødte. de sagde at den havde kastet op nogle gange og det kunne irritere tarmene og derfor blødte den. den er lidt i bedring. den har ikke kastet op i en uge, men er stadig ikke helt sig selv.

Tror du skal være meget opmærksom på den, og evt. få noget til dens mave. Jeg fik skåne foder, og ingen menneskemad. derudover sagde de at dåsefoder var godt, da det var lettere for hunden at få ned.

håber ikke det bliver så slemt som ved min, men det minder lidt om Min hund vejer normalt 4 kg, og har tabt sig til 3 kg. fordi den kastede op. Tror de små hunde er meget såbare. >:<

årh stakkels din lille bebs, håber snart har er på toppen igen..

holder meget øje med hende, mon ikke hun bare har spist et eller andet på vejen igår, håber jeg..

Anmeld

17. november 2010

NessaXenia

Mormilla skriver:

Så se tiden lidt an. Men hvis hun ikke vil spise havregryn mere så kan du altid gi hende ris det er os godt for maven. Fordi det fordøjer hun let...

det får hun hermed til aftensmad idag. tak

Anmeld

17. november 2010

Mormilla

Nina Sophia skriver:

det får hun hermed til aftensmad idag. tak

Det var så lidt Håber hun snart får det bedre...

Anmeld

17. november 2010

NessaXenia

har lige 'tvunget' hende ud, tog hende på armen og ud på græsset, det hjalp hende lidt, hun fik gået lidt rundt og tisset af osv, tror hun ville ha godt af at få lidt luft.. Hun er lige blevet puttet igen, og sover nu som før.. Hun får lov at sove ind til hun selv vågner, så nu er hun i hvert fald ikke tissetrængende..

Anmeld

17. november 2010

NessaXenia

Mormilla skriver:

Det var så lidt Håber hun snart får det bedre...

tak, håber det også,

Anmeld

17. november 2010

NessaXenia

bøgelund1 skriver:

nej det er ikke altid man lige lægger mærke til hvad de får spist.. =/ men kunne godt tyde på, at han / hun har ondt i maven.. 

du kan se tiden an, om det bliver værre.. 

den ser bare kanon dejlig ud..  

nej det er jo det.. desværre..

Men ser tiden an..

Tak, hun er også bare kanon dejlig den lille skid

Anmeld

17. november 2010

2721

Nina Sophia skriver:

hele morgenen blev hun liggende under min dyne selvom jeg var stået op, hun stod op for en time siden og har kastet meget op, det er fuldstændig gult..

Hun ligger og stirre på mig med sine store øjne og ryster helt vildt, hun fryser ikke, har pakket hende godt ind i tæpper.....

Hun kastede så meget op at jeg måtte tage dynebetrækket af henes babydyne..

Hun er helt vildt underlig og hun vil hele tiden være ved mig.. lille stakkel.. hun vil kun sove og hun plejer at være i fuld fart på denne tid af dagen..

Hun vil ikke ud og gå tur og få tisset osv.. det ligner hende virkelig ikke..

hun ryster rigtig meget..

Hvad synets i jeg skal stille op??

mit råd er dyrlæge NU
Go bering

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.