Kejsersnit - behøver man at deltage i fødselsforberedelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. november 2010

Anonym trådstarter

Jeg var aldrig til  fødselsforberedelsen. Fik det heller ikke tilbudt. Måske fordi der var streke. Men jeg endte så med AKS så havde heller ikke brug for det...

Min jordemoder mener bestemt at alle bør deltage , da man så er bedre forberedt - på alt hvad der kan komme....
Vi er dog stadig lidt forbeholdne...
Men nu ser vi

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. november 2010

mortilflere

Jeg har født 4 børn men kun nået en lille time fødsles forberedelse og de har fundet udgangen helt fint

Jeg ville ikke gide " src="https://media.baby.dk/images/StoredImages/1/12377.png" alt="" />

Anmeld

18. november 2010

Anonym trådstarter

Nej (og med fare for at lyde ligeglad - for det er jeg ikke)
så har jeg også lidt svært ved at mande mig op.... - TIL EN HEL DAG.

Anmeld

18. november 2010

Nadia&Daniel

Som overskriften lyder :

Er det "nødvendigt"/ "RELEVANT" at deltage i en hel dags fødselsforberedelse (kl. 8.30-14.30) når man skal have planlagt kejsersnit?

Det virker som om at fødselsforberedelsen er henvendt til de som skal føde vaginalt ...

Er der nogen der har erfaringer???

>:<

Vi var til forældreeftermidaggene (en form for fødselsforberedelse) på Gentofte - og jeg endte ud i PK - så det har faktisk været lidt spild af tid for os, for der var intet om kejsersnit..

Anmeld

18. november 2010

Anonym trådstarter

Nadia&Daniel skriver:

Vi var til forældreeftermidaggene (en form for fødselsforberedelse) på Gentofte - og jeg endte ud i PK - så det har faktisk været lidt spild af tid for os, for der var intet om kejsersnit..

Okay, ja så virker det jo endnu mere som tidsspilde...

Vi ved at det bliver PKS , så derfor har vi været lidt forbeholdende ...

Anmeld

18. november 2010

LHB

Jeg tror der er meget man vil synes er ligegyldigt til fødselsforberedelse, men til gengæld synes jeg det var utrolig rart at høre en masse om alt andet også, såsom hvordan det er at komme hjem med baby, hvad skal man være opmærksom på, lidt amme-tips osv.
Jeg synes bestemt jeg fik noget ud af det, selvom jeg endte i akut kejsersnit, men jeg havde jo så også veerne, skulle tage stilling til smertestillende osv som man jo hører om til forberedelsen.

Alt efter hvordan fødselsforberedelse er samensat der hvor du skal til det, så synes jeg da det er en god ting.

Anmeld

18. november 2010

Anonym trådstarter

LeneHH skriver:

Jeg tror der er meget man vil synes er ligegyldigt til fødselsforberedelse, men til gengæld synes jeg det var utrolig rart at høre en masse om alt andet også, såsom hvordan det er at komme hjem med baby, hvad skal man være opmærksom på, lidt amme-tips osv.
Jeg synes bestemt jeg fik noget ud af det, selvom jeg endte i akut kejsersnit, men jeg havde jo så også veerne, skulle tage stilling til smertestillende osv som man jo hører om til forberedelsen.

Alt efter hvordan fødselsforberedelse er samensat der hvor du skal til det, så synes jeg da det er en god ting.

Ja, ok!
Pointe taken...
Jeg tænker at tage afsted.....
- og hvis det bliver for tamt, må man vel trække sig....
Men som sagt er det et HELT dagsarrangement på hospitalet... så noget må jo være relevant og noget irrelevant..

Anmeld

18. november 2010

Nemesis

Anonym skriver:

Tænkte nok at det var lidt blandet..
Jeg synes bare det er en lang dag kl. 8.30 -14.30, hvor fokus er på alm vaginal fødsel - når jeg alligevel ender i PKS...
Men vil selvfølgelig deltage, hvis det er nødvendigt...

Hmmm synes det er lidt svært..

når du skal have plk så får skal du op en dag og have af vide hvad der skal foregå, snakke med læger, narkosen, sygeplejerske osv. Dette er som regl lige før dit ks. 

Så nej ville ikke mene alm. fødselsforberedelse er nødvendigt.

:-) Sisse

Anmeld

18. november 2010

Anonym trådstarter

ladydan1 skriver:

når du skal have plk så får skal du op en dag og have af vide hvad der skal foregå, snakke med læger, narkosen, sygeplejerske osv. Dette er som regl lige før dit ks. 

Så nej ville ikke mene alm. fødselsforberedelse er nødvendigt.

:-) Sisse

det var også min tanke !
Men åh det er alligevel svært, når jordemoderen anbefaler det - så føler man sig som et utyske der er ugidelig og ikke tænker på barnet, hvis man ikke deltager...
træls følelse.

Anmeld

18. november 2010

MamaLook

Anonym skriver:

Som overskriften lyder :

Er det "nødvendigt"/ "RELEVANT" at deltage i en hel dags fødselsforberedelse (kl. 8.30-14.30) når man skal have planlagt kejsersnit?

Det virker som om at fødselsforberedelsen er henvendt til de som skal føde vaginalt ...

Er der nogen der har erfaringer???

>:<

Wauw - får du det helt gratis????!! Hvilken kommune bor du i, hvis man må have lov at spørge?

Vi skal selv betale 1050,- (pris for studerende) for 5 torsdage á 2 timer.

Et eller andet sted; når det nu er gratis - og jordmoderen siger, at det også vil være relevant på trods af PKS - synes jeg, man skal tage imod tilbuddet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.