Kejsersnit - behøver man at deltage i fødselsforberedelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.988 visninger
20 svar
0 synes godt om
16. november 2010

Anonym trådstarter

Som overskriften lyder :

Er det "nødvendigt"/ "RELEVANT" at deltage i en hel dags fødselsforberedelse (kl. 8.30-14.30) når man skal have planlagt kejsersnit?

Det virker som om at fødselsforberedelsen er henvendt til de som skal føde vaginalt ...

Er der nogen der har erfaringer???

>:<

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

TbCp

Jeg fik akut kejsersnit, så vidste det jo ikke på forhånd

Men... jeg var til fødselsforberedelse og der blev også snakket om kejsersnit. Selvom ingen af os jo rigtig regnede med at det var det det skulle ende med, var det faktisk meget rart at høre om hvordan det foregår.

Anmeld

17. november 2010

Hvem?

Anonym skriver:

Som overskriften lyder :

Er det "nødvendigt"/ "RELEVANT" at deltage i en hel dags fødselsforberedelse (kl. 8.30-14.30) når man skal have planlagt kejsersnit?

Det virker som om at fødselsforberedelsen er henvendt til de som skal føde vaginalt ...

Min fødsel endte i akut kejsersnit - men jeg havde ikke deltaget i fødselsforberedelse selvom jeg regnede med at føde alm.

Jeg skal have PKS til Januar og jeg tager ikke til fødselsforberedelse.

Anmeld

17. november 2010

mortilnoahogmelina

SanneBoe skriver:

Min fødsel endte i akut kejsersnit - men jeg havde ikke deltaget i fødselsforberedelse selvom jeg regnede med at føde alm.

Jeg ahr lige et spørgsmål til det der , jeg regner med at skulle føde normalt , men har tænkt meget over om det virkelig er så nødvendigt at deltage i det der fødselsforberedelse , eller om det bare kommer af sig selv når man ligger der ? 

Ved godt dit endte i akut kejsersnit , men indtil da var det så bare noget som kom af sig selv , eller nåede du slet ikk at "prøve" selv??

Knus Pernille

Anmeld

17. november 2010

Hvem?

Jeg ahr lige et spørgsmål til det der , jeg regner med at skulle føde normalt , men har tænkt meget over om det virkelig er så nødvendigt at deltage i det der fødselsforberedelse , eller om det bare kommer af sig selv når man ligger der ? 

Ved godt dit endte i akut kejsersnit , men indtil da var det så bare noget som kom af sig selv , eller nåede du slet ikk at "prøve" selv??

Knus Pernille

Jeg lå med veer i 22 timer, men kom slet ikke til presseveerne, men indtil da fokuserede min jordemoder bare meget på vejrtrækningen og det syntes jeg kom helt af sig selv, da der kun var en måde at trække vejret på, og hun sagde hele tiden a jeg klarede det super fint, så jeg fortryder ikke at jeg ikke var til fødselsforberedelse, men ved jo heller ikke hvordan det ville være under f.eks. presseveerene, kan bare huske at jeg tænkte at ud skulle han jo nok komme

Anmeld

17. november 2010

mortilnoahogmelina

SanneBoe skriver:

Jeg lå med veer i 22 timer, men kom slet ikke til presseveerne, men indtil da fokuserede min jordemoder bare meget på vejrtrækningen og det syntes jeg kom helt af sig selv, da der kun var en måde at trække vejret på, og hun sagde hele tiden a jeg klarede det super fint, så jeg fortryder ikke at jeg ikke var til fødselsforberedelse, men ved jo heller ikke hvordan det ville være under f.eks. presseveerene, kan bare huske at jeg tænkte at ud skulle han jo nok komme

Okay , tusinde tak for svar

Jeg har nemlig hørt fra mange at det er noget som kommer af sig selv , siger min mor og mormor os , i sin tid der var der ikk noget der hed fødselsforberedelse så derfor har de jo ikk gået til det , og de har da født 3 og 2 børn helt normalt . 

Andre siger man ik kan finde ud af det uden at have været til det . jeg vil bare mene det er noget som kommer meget naturligt , i sammenråd med en jordmore

Men tusinde tak for svar . 

Knus

Anmeld

17. november 2010

Anonym trådstarter

Tænkte nok at det var lidt blandet..
Jeg synes bare det er en lang dag kl. 8.30 -14.30, hvor fokus er på alm vaginal fødsel - når jeg alligevel ender i PKS...
Men vil selvfølgelig deltage, hvis det er nødvendigt...

Hmmm synes det er lidt svært..

Anmeld

17. november 2010

Anonym trådstarter

SanneBoe skriver:

Samme her..
Men vi blev tilmeldt hos jordemoderen.. og har efterfølgende tænkt at det var en lang dag - hvor vi begge skal have fri (8.30-14.30) Og som sagt når fokus er på vaginal fødsel... så føles det måske lidt fjollet, når man ved at man skal have PKS.
Men omvendt kommer der vist en masse praktiske informationer ...

Hm... ??! Synes det er lidt svært - for jeg vil jo gerne gøre det så roligt og rart som muligt - og jo mere man ved forlods, desto roligere og mere forbredt er man vel...

Anmeld

17. november 2010

Pernilleh

Profilbillede for Pernilleh

Jeg skulle have planlagt ks,og derfor mente jeg ikke det var nødvendigt.

Jeg skulle så til et møde på sygehuset 1 uge før,for at få noget information om ks,men da det endte i akut ks noget før,nåede jeg det ikke,men syntes heller ikke jeg manglede noget.Hvis der er noget man er i tvivl om,er der jo masser af personale til hjælp,og man får jo tonsvis af foldere med hjem med tlf.nr. man kan ringe til.

Så jeg ville ikke gøre det,jeg synes det virker som spild af tid.Bare min mening:-)

Anmeld

17. november 2010

Mormilla

Anonym skriver:

Som overskriften lyder :

Jeg var aldrig til  fødselsforberedelsen. Fik det heller ikke tilbudt. Måske fordi der var streke. Men jeg endte så med AKS så havde heller ikke brug for det...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.