Min lille pige KAN ikke høre noget!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. november 2010

Mary

Har faktisk nogle tanker omkring det her jeg lige vil spørge jer til.

Jeg nævnte i børnehaven igår at vi skulle til ørelægen, og pædagogen virkede ikke til at have nogen mistanke om dårlig hørelse. I morges da min mand aflevere ungerne fortæller han hvordan det gik igår - til en anden pædagog - og hun virkede heller ikke til at have haft nogen mistanke. Vi snakkede om, at enten var det underligt at de aldrig har bemærket noget, og hvis de HAR bemærket noget, hvorfor har de så ikke sagt noget. 

Er det ikke mærkeligt. TÆnker lidt at de ikke er så opmærksomme som man kunne ønske sig  Ved at der er andre der har været kede af lign ting på den stue. 

Ville I forvente at jeres pædagoger kunne opdage sådan noget, eller mistænke det i hvert fald?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. november 2010

Grynt

Jeg nævnte i børnehaven igår at vi skulle til ørelægen, og pædagogen virkede ikke til at have nogen mistanke om dårlig hørelse. I morges da min mand aflevere ungerne fortæller han hvordan det gik igår - til en anden pædagog - og hun virkede heller ikke til at have haft nogen mistanke. Vi snakkede om, at enten var det underligt at de aldrig har bemærket noget, og hvis de HAR bemærket noget, hvorfor har de så ikke sagt noget. 

Er det ikke mærkeligt. TÆnker lidt at de ikke er så opmærksomme som man kunne ønske sig  Ved at der er andre der har været kede af lign ting på den stue. 

Ville I forvente at jeres pædagoger kunne opdage sådan noget, eller mistænke det i hvert fald?

Hejsa. Først vil jeg lige sige, hvor er det altså godt I kom afsted!! Snart får hun lagt små bitte dræn ind og hørelsen bliver med det samme bedre.

Dit spørgsmål omkring pædagogerne; jo jeg vil i den grad forvente at pædagogerne har lagt mærke til et eller andet!!!! I min vuggestue lægger vi meget mæke til børns sprog (det talte og verbale), om de "høre efter", deres opførelse..slår de, bider, græder meget osv osv. Hvis vi har nogen som helst tvivl beder vi direkte forældre om at få deres barns ører tjekket. Derfor undre det mig også at dit barns pædagoger ikke har lagt mærke til noget som helst

I burde faktisk spørge dem direkte HVORFOR de ikke har lagt mærke til noget!!!!!

Anmeld

23. november 2010

linemus

Mary skriver:

Det lyder meget mærkeligt, at de ikke har lagt mærke til noget. Har du sagt noget til dem nu? Ellers ville jeg tage fat i lederen og påpege det, for det er da et problem, at de ikke lægger mærke til, om barnet kan høre, hvad de siger

Anmeld

23. november 2010

Anja

Ikke for at forsvare pædagogerne, men mon ikke det har været vanskeligt at sætte en finger på, hvad der spillede ind i fht Annikas adfærd?

Du har beskrevet, at I også selv har været i tvivl og først her efter noget tid har tænkt, at det kunne være hørelsen, eller tager jeg fejl?

Under alle omstændigheder er det rigtigt godt, at der nu bliver gjort noget for at hjælpe hende

Anmeld

23. november 2010

Kaufie

Jeg vil da håbe, at pædagogerne bemærker sådanne udviklingsmæssige ting - de er jo ikke alle "blot" medhjælpere, der underholder og aktiverer ungerne.....

Vi går pt og venter på en sprogtest, som skal udføres når de er 3,4 år. Vi får noget på mail, som vi skal udfylde, derefter vil børnehaven udfylde en anden del - og derefter skal vi så ind til en samtale om denne test og om hvordan det ellers går med William i børnehaven. Jeg ved ikke om dette er standard.

Anmeld

23. november 2010

Anja

Kaufie skriver:

Jeg vil da håbe, at pædagogerne bemærker sådanne udviklingsmæssige ting - de er jo ikke alle "blot" medhjælpere, der underholder og aktiverer ungerne.....

Vi går pt og venter på en sprogtest, som skal udføres når de er 3,4 år. Vi får noget på mail, som vi skal udfylde, derefter vil børnehaven udfylde en anden del - og derefter skal vi så ind til en samtale om denne test og om hvordan det ellers går med William i børnehaven. Jeg ved ikke om dette er standard.

Ved heller ikke om den er standard, men vi har også fået den lavet på Elias. Pædagogerne havde forinden sagt, at de synes, at han udtaler flere lyde utydeligt eller udelader lyde/bogstaver i ordene, men at ingen af dem kunne finde et mønster i det.

Vi har heller ikke selv kunnet finde et mønster i det, men har da været opmærksomme på, at han ikke taler lige så rent som Jonas gjorde i den alder.

Efter vi har udfyldt skema og talepædagogen har observeret ham et par gange, har vi fået at vide, at han udmærket kan udtale alle lyde/bogstaver og at han blot er lidt doven i sin sprogudvikling. Hans sprog er helt alderssvarende.

Dejligt at få styr på det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.