Herlev eller Hvidovre??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2010

sismofutten

Anaglad skriver:

@ sarah: Jeg har også hørt godt om Herlev, så det skal nok gå er jeg sikker på!:-)

@ sismofutten: Dejligt at høre om din oplevelse. Følte du, at de tog hensyn til dig under fødslen.. du ved mht, om man nu skal klippes, eller om der er fin plads til, at babyen kan komme ud uden, at man behøver blive klippet osv? Det var da træls, at du skulle frem og tilbage og skulle indlægges. Øv! Men det er vel overstået nu så? Hvor stor er babyen nu så? :-) Tak for din hilsen!

Ja, rigtig meget - da vi var der ude den dag vandet gik, fik vi jo en jordermoder som var super sød - da mine veer så kom, og vi gik mod fødegangen, var vi så heldige at støde ind i hende - hun var så på vej på arbejde, og vi spurgte om vi ikke kunne få hende - og det var der INTET problem i, selvom de allerede havde lavet en plan - så ja, der tog de virkelig hensyn :-)

Min fødsel gik EKSTREMT hurtigt, da der endelig kom gang i veerene (jeg åbnede mig de sidste 5 cm. på tre kvarter - man åbner sig "normalt" 1 cm. pr. time), men også dette tog de MEGET proffesionelt og lyttede til hvad vi sagde mht. smertestillende osv.. Jeg kunne på et tidspunkt selv mærke at jeg revnede, men der var de allerede foran og havde lagt en klud på for at hjælpe - jeg belv heldigvis ikke klippet :-)

Og jo tak, det hele er vel overstået og min lille Isabella er 8 uger gammel :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Anaglad

@Tennamor: Hejså.. ja Hvidovre har den største fødeafdeling i Danmark.. altså på den måde, at de har mange fødsler. Jeg har fået at vide, at jeg godt må skifte over til dem per 1. december, fordi jeg flytter adresse til Valby, som jo er lige ved siden af Hvidovre.. så derfor vil jeg høre til dem..

Ja de blev lagt sammen med Frederiksberg.. men det er noget tid siden.. så jeg tror, at de er faldet lidt mere på plads efter sammenlægningen.. mens Herlev har det lige nu. Men jo jeg tror bestemt de er kompetente begge steder. Absolut! Jeg er bare meget fristet til at skifte til Hvidovre, men synes det er rart at høre andres oplevelser og meninger, da jeg jo stadigvæk kan få lov at holde fast i Herlev.. :-)

Kan se du glæder dig til Nakkefold.. det er helt fantastisk at se den lille på skærmen.. hvornår skal du det? :-)

Anmeld

16. november 2010

slettet_7530

Jeg har selv født begge mine børn på Glostrup, men har en veninde nu der har født hendes første barn på Hvidovre og nu skal føde igen i januar og hun havde valget mellem Hvidovre og Herlev hun valgte Herlev

Anmeld

16. november 2010

Anaglad

@sismofutten: Dejligt at høre, at du fik en god behandling. Jeg har egentlig kun hørt godt om Hvidovre.. så jeg tror jeg må skifte.. også fordi det er mest praktisk, når jeg kommer til at bo i Valby. :-)

Jamen tillykke med Isabella. :-) Jeg glæder mig også til min lille kommer til verden.. har termin i midten af april. :-)

Er du ved at hæle godt efter fødslen? Jeg ved godt man helst ikke skal tænke for meget over det.. men jeg er meget bekymret for, hvordan man bliver efter fødslen.. du ved.. dernede...

Nå jeg må begynde at blive klar til MD scan!! Det er om et par timer.. og jeg har tænkt mig at gå dertil.. så får jeg en dejlig gåtur på 8km. Hav en skøn dag med Isabella.

Anmeld

16. november 2010

sismofutten

Anaglad skriver:

@sismofutten: Dejligt at høre, at du fik en god behandling. Jeg har egentlig kun hørt godt om Hvidovre.. så jeg tror jeg må skifte.. også fordi det er mest praktisk, når jeg kommer til at bo i Valby. :-)

Jamen tillykke med Isabella. :-) Jeg glæder mig også til min lille kommer til verden.. har termin i midten af april. :-)

Er du ved at hæle godt efter fødslen? Jeg ved godt man helst ikke skal tænke for meget over det.. men jeg er meget bekymret for, hvordan man bliver efter fødslen.. du ved.. dernede...

Nå jeg må begynde at blive klar til MD scan!! Det er om et par timer.. og jeg har tænkt mig at gå dertil.. så får jeg en dejlig gåtur på 8km. Hav en skøn dag med Isabella.

Jamen, jeg vil kun anbefale Hvidovre - nu kender jeg jo ikke til andre steder, men kan ikke andet end sige "go" for Hvidovre :-) Håber under alle omstændigheder at du får en god fødsel :-)

Ja, det kan du tro - det gik overraskende hurtigt faktisk - de kaldte det for en grad 2 - kun kosmetisk, men syede mig alligevel i 1½ time bagefter, hvor der bl.a. var to læger nede og kigge på mig, for de ville være sikker på at alt var som det skulle være (igen, super prof. service :-))

Hi hi, det kan jeg sagtens forstå - og det er jo bare en af mange bekymringer - bare husk på, at der er noget du kan påvirke og noget du ikke kan - hvis du er MEGET nervøs for at sprække, kan du jo købe en speciel massage olie, og hjælpe det hele lidt på vej, i månederne op til fødsel :-)

Jeg håber at din MD Scan gik godt :-)

Anmeld

16. november 2010

Tennamor

@Anaglad. Klart at det er rart at høre for og imod når du nu selv kan vælge fødested.

Jeg var til scanning i uge 6, men der er det ikke nemt at se hvad det er for en "tingest" man har inde i maven, så glæder mig rigtig meget til nakkefold d. 26. november (hvor jeg er 13+6), så man rigtigt kan se den lille ""

Anmeld

16. november 2010

Anaglad

Jamen, jeg vil kun anbefale Hvidovre - nu kender jeg jo ikke til andre steder, men kan ikke andet end sige "go" for Hvidovre :-) Håber under alle omstændigheder at du får en god fødsel :-)

Ja, det kan du tro - det gik overraskende hurtigt faktisk - de kaldte det for en grad 2 - kun kosmetisk, men syede mig alligevel i 1½ time bagefter, hvor der bl.a. var to læger nede og kigge på mig, for de ville være sikker på at alt var som det skulle være (igen, super prof. service :-))

Hi hi, det kan jeg sagtens forstå - og det er jo bare en af mange bekymringer - bare husk på, at der er noget du kan påvirke og noget du ikke kan - hvis du er MEGET nervøs for at sprække, kan du jo købe en speciel massage olie, og hjælpe det hele lidt på vej, i månederne op til fødsel :-)

Jeg håber at din MD Scan gik godt :-)

Hej sismofutten,

Tusind tak fordi du er så åben og fortæller om din oplevelse på Hvidovre, selvom lige præcis det emne (at sprække osv) er meget personlig. Jeg føler mig mere og mere sikker på, at det vil være helt ok at skifte til Hvidovre. Dejligt at høre, at lægerne passede godt på dig, og brugte tid på at sy dig ordentlig sammen osv. Det beroliger mig.

God idé med olien, det vil jeg prøve et par måneder før fødslen.

MD gik rigtig fint, det er helt utroligt så meget den bitte er vokset siden NF! Og vi fik at vide, at det er en dreng! Nu bliver det meget mere nærværende.. så kan vi også begynde at tænke på navne osv.

Håber du har haft en fin dag og nyd din barsel. Jeg går først på barsel i midten af marts måned og glæder mig allerede. :-)

Anmeld

16. november 2010

Anaglad

@Tennamor: Ja det er meget spændende at se den lille på skærmen. Jeg var 12+6 da jeg var til nakkefoldscan.. så du vil helt klart kunne se meget mere end uge 6. Jeg synes i hvert fald det var skønt at se babyen bevæge sig og se arme og ben osv.

I dag var jeg til MD, hvor jeg er 19+0 og synes allerede at kunne se en stor forskel på babyens størrelse. Den så meget større ud og det var helt fantastisk at se alle organer og vide, at det så ud som det skulle. Vi fik i øvrigt at vide, at det er en dreng.

Du mangler kun lige 10 dage til NF.. det skal nok gå stærk.

Anmeld

16. november 2010

karina pigen

Anaglad skriver:

Hej!

Jeg vil meget gerne høre, hvad Jeres erfaringer er med Herlev og Hvidovre som fødesteder...

Jeg er tilknyttet Herlev, men har købt hus i Valby og kan derfor vælge at skifte til Hvidovre.

Jeg er sikker på, at de begge er kompetente osv., men vil gerne høre, hvad Jeres erfaringer har været. Så skriv løs.

jeg skal føde på herlev og indtl videre er jeg super tilfreds med alt derinde og personalet.. min veninde har lige født der og har et andet vennepar som alle har været tilfredse og så er det kåret til Danmarks mest børne venlige hospital.

jeg har gået til barnløsheds behandling på hvidovre og kener os en del der har født derinde og ja de er tilfredse der har været lidt med stuerne og regler men sådane r det jo

jeg startede med at ville føde på hvidovre da jeg havde kenskab til stedet men så flyttede jeg til ballerup og høre til herlev og hvidovre erikke meget for at tage folk der ik høre under deres område grundet travlhed i deres ret store område.

så jeg ville vælge det der ligger tættest på der hvor du bor.. af praktiske åsager.. tror du vil finde at alle har godt og dårligt om begge steder..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.