E-bog om donorbørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. november 2010

Vial

Zafir skriver:

Mmm... Altså - jeg har den holdning at det er godt at have en ano donor, fordi de ikke får en far, men en far på et stykke papir. mmm...

Jeg kan godt se og høre hvordan hun har det, men hvis det havde været anderledes, havde hun måske bare haft et problem med det. Man kan ikke gardere sig uanset hvad.

I kan bare få nogen dejlige børn og elske dem alt det bedste I kan.

Ja, det kan jo hurtig blive traumatisk, hvis barnet ønsker en kontakt og donor ikke gør - specielt, hvis det har glædet sig til sit 18. år, hvor mødet kan stå. Selvom man fortæller barnet, hvad det er for et møde, så kan man ikke styre dens forventninger og drømme.

En donor leverer et frø, som hjælper mor til at få ønskebarn. Punktum. Så må man hjælpe barnet med at bearbejde følelserne omkring, at det er kommet til på den måde. Det skal ikke ske ved evt. falske forhåbninger.

Anyhow - så står der i den ellers mangelfulde bog, at hvis man fra de er helt små skriver en "børnebog" omkring deres livsvilkår, så bliver det hurtig en integreret del af deres personlighed. Hvis bomben derimod falder sent, så kan det være svært at acceptere, at man er donorbarn.

Det tror jeg er helt rigtigt. Mine egne livsvilkår har altid været begrænset i forhold til andres børn pga forskellige sygdomme, og jeg har jo accepteret det! Kendte jo ikke andet - og det samme vil gælde mine børn. De mister ikke en far - de har aldrig haft en!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. november 2010

Vial

sus73 skriver:

Jeg kunne ikke være mere enig! Det er også super vigtigt ikke at holde noget hemmeligt for sit donorbarn, men at være åben og ærlig omkring det.

Det som jeg har tænkt at gøre, er at holde kontakt med ligesindede med donorbørn, så børnene kan spejle sig i hinanden og ikke føler sig så anderledes.

Jeg har ikke læst bogen endnu - men tak for tippet.

Det er vi helt enige i. At skabe et netværk med ligesindede er rigtig vigtigt. Børn kan vænne sig til meget - hvis de har kammerater i lignende situationer. De spejler sig jo rigtig meget.

Anmeld

16. november 2010

Zafir

KaMa skriver:

Ja, det kan jo hurtig blive traumatisk, hvis barnet ønsker en kontakt og donor ikke gør - specielt, hvis det har glædet sig til sit 18. år, hvor mødet kan stå. Selvom man fortæller barnet, hvad det er for et møde, så kan man ikke styre dens forventninger og drømme.

En donor leverer et frø, som hjælper mor til at få ønskebarn. Punktum. Så må man hjælpe barnet med at bearbejde følelserne omkring, at det er kommet til på den måde. Det skal ikke ske ved evt. falske forhåbninger.

Anyhow - så står der i den ellers mangelfulde bog, at hvis man fra de er helt små skriver en "børnebog" omkring deres livsvilkår, så bliver det hurtig en integreret del af deres personlighed. Hvis bomben derimod falder sent, så kan det være svært at acceptere, at man er donorbarn.

Det tror jeg er helt rigtigt. Mine egne livsvilkår har altid været begrænset i forhold til andres børn pga forskellige sygdomme, og jeg har jo accepteret det! Kendte jo ikke andet - og det samme vil gælde mine børn. De mister ikke en far - de har aldrig haft en!

Anmeld

17. november 2010

Becks

KaMa skriver:

Det går godt med de to små mirakler. Dvs. Viola er lidt ulykkelig i disse dage. Tror hun er ved at opdage noget nyt. Kæmper med søvnen og den slags. Stakkels lille pige.

Alvin tager det i stiv arm. Har lige grint af ham: Han tager begge sine hænder op med knyttede næver og kløer sig i øjnene. Da hænderne er på vej væk fra øjene får han øje på dem og går helt i stener over dem. Wooouw sagde hans øjne bare, og så glemte han alt om trætte øjne og nedstirrede de knyttede næver som om han tænkte, hvor pokker kom de fra!

Så dejligt at være mor til de to - trods jeg glæder mig så meget til, at vi kan komme ud i verden sådan rigtigt. Er lidt ked af at mine venner og familie kun har set billeder af dem de sidste måneder. Der er bare ikke overskud til det - og Viola bliver alt for hurtig overstimuleret.

Det lyder godt, det går godt med stjernerne 

Mon ikke snart det går over med Viola? 

Haha, kunne lige se ham for mig, at opdage de 2 hænder, må være noget så mærkeligt 

Skønt det går jer godt 

Anmeld

17. november 2010

Becks

KaMa skriver:

Hej kære singlesild med hang til baby(er) i maven

Jeg har i dag fået kendskab til en e-bog man GRATIS kan downloade fra denne her hjemmeside:

http://www.signefjord.dk/da/

Den handler om beslutningsprocessen omkring at få barn alene med donor. Den er skrevet at to kvinder. Den ene har fået en søn og den anden er i gang med behandling.

Jeg har lige downloadet den og vil læse den, når jeg en gang får tid...

Nu fik jeg læst lidt mere i den 

Sjovt, at den ene har lavet sådan en boks/æske med minder til barnet..

Den dag, tankerne kom første gang, sad jeg og skrev et brev til mig selv - med alle mine tanker osv. Dette skulle jeg så læse 6 mdr efter, og hvis drømmen var lige så stor, ville jeg gøre det.. Jeg har derefter skrevet små breve og lagt i æsken, og da jeg var til den første samtale på CFC, besluttede jeg mig for, at den skulle min baby have når han/hun var stor nok og havde fået af vide han/hun var donor barn.. Til den første samtale, købte jeg en keramik due, som ligger i æsken og det gør brevene fra klinikken også..

Anmeld

17. november 2010

Vial

Tutter skriver:

Nu fik jeg læst lidt mere i den 

Sjovt, at den ene har lavet sådan en boks/æske med minder til barnet..

Den dag, tankerne kom første gang, sad jeg og skrev et brev til mig selv - med alle mine tanker osv. Dette skulle jeg så læse 6 mdr efter, og hvis drømmen var lige så stor, ville jeg gøre det.. Jeg har derefter skrevet små breve og lagt i æsken, og da jeg var til den første samtale på CFC, besluttede jeg mig for, at den skulle min baby have når han/hun var stor nok og havde fået af vide han/hun var donor barn.. Til den første samtale, købte jeg en keramik due, som ligger i æsken og det gør brevene fra klinikken også..

Hold k... hvor er du sej.

Jeg tænker, at jeg vil skrive en lille bog til dem omkring forløbet med billeder osv. Det bliver nok først, når de er startet i DP....til sommer.

Forresten så sov de sgu igennem for første gang i nat: Lagde dem kl. 2030 og så vågnede de kl. 5.58. Her til aften lagde jeg dem 1930 og de lukkede øjnene med det samme og har ikke brokket sig det mindste!!!! Plus at de sov fra 10-13 i barnevogn og et par timer her og der!! Fatter det slet ikke.

Anmeld

17. november 2010

Becks

KaMa skriver:

Hold k... hvor er du sej.

Jeg tænker, at jeg vil skrive en lille bog til dem omkring forløbet med billeder osv. Det bliver nok først, når de er startet i DP....til sommer.

Forresten så sov de sgu igennem for første gang i nat: Lagde dem kl. 2030 og så vågnede de kl. 5.58. Her til aften lagde jeg dem 1930 og de lukkede øjnene med det samme og har ikke brokket sig det mindste!!!! Plus at de sov fra 10-13 i barnevogn og et par timer her og der!! Fatter det slet ikke.

Tak  Det var mere for min egen skyld i starten, men da jeg kom fra samtalen i August, tænkte jeg det ville være en sød gave til mit barn.. Så kan den læse om hvorfor jeg har valgt det og om alle mine tanker..

ER DET RIGTIGT??? Ej hvor fedt, sikken masse tid du har haft idag søde  Håber det varer ved!

IHHH hvor fedt altså

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.