Jeg har netop lagt Sofie til sin middagssøvn. Der er gået hul i hendes insektnet, så hun er blevet lagt i sin seng i dag. Tror også jeg vil krybe op og få en time på øjet.
Heldigvis fik jeg overtalt manden til at vente med at lege hvepsebosdestruktør, til når han kommer hjem i aften, og alle hvepsene er gået "i seng".
Planen er, at han vil hælde benzin gennem nogle huller han har boret i kompostbeholderen, og så får den en fakkel. Hvis han havde fået sin vilje, havde han gjort det hér til formiddag, før han kørte ud og presse halm - og så kunne jeg have holdt brandvagt hele eftermiddagen.
Jeg ved godt, man ikke bør rode med den slags selv, men jeg har fremstillet en hat med tætsluttende net til ham, og derudover har han buksebenene nede i sokkerne, langærmet jakke og handsker på - meget ømt syn(L), men jeg synes, det er sødt af ham, at han har indset, hvor stor en plage det er for mig, at jeg må opholde mig inde hele dagen.
Desuden er de nu blevet så påtrængende, at selv han synes, det er for meget.
Jeg synes ikke, jeg vil knække hans mandighedsfølelse ved at foreslå, at vi ringer efter nogen, der har et kursus i den slags. Så i aften kan I godt regne med, at det ikke er nordlys, I skal holde øje med: Det er sydlys!:S
- Helle - og det korte af det lange var...???
Anmeld