Hvor længe er jeres børn i VS/DP?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. februar 2008

Githa Nielsen

Casandra bliver til hverdag afleveret kl 7.10 og hentet igen kl 15.15
Fredag bliver hun hentet kl 12.00
Casandra har gerne en ugentlig fridag, når jeg har fri.
Og hvis hun kommer afsted på en af mine fridage kommer hun først afsted kl 9.:D

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. februar 2008

Mie A

Da jeg i øjeblikket går hjemme på barsel, bliver Ea først afleveret i børnehaven mellem klokken 9 og 10 - og hun bliver de fleste dage først hentet 16.15 - jeg havde ellers sådan en ide om at når jeg skulle gå hjemme med Simon, så kunne jeg hente Ea tidligt, så vi rigtigt kunne hygge os.
MEN, MEN, MEN, når jeg hentede hende tidligt så blev hun bare sur på mig, fordi at hun ikke havde fået lov at lege nede i "fritteren" - Der samles alle børnene klokken 16, da der ikke er så mange tilbage i børnehaven. Så hun bliver først hentet sent, så hun kan få lov at lege i "fritteren" - Så er hun glad :)

Knus Mie

Anmeld

18. februar 2008

SmørBlomstens Mor

Signe er i vuggestue fra 7.15 til 15.00 hver dag.
Hun er et meget socialt barn, der let keder sig, så hun elsker at være i vuggestue. Hun mysser sødt farvel om morgen og rækker ud efter pædagogen. Nogen gange vil hun næsten ikke med hjem når jeg henter. Jeg ved hun nyder sine dage i VS og det gør at jeg ikke har dårlig samvittighed over de lange dage :D

Anmeld

18. februar 2008

Katjaro

Vi har siden Dicte kom i institution ikke villet give os selv dårlig samvittighed ved at tænke på om hun var i vuggestue (nu børnehave) (for) længe.

For Dicte altid har været blandt de børn der blev afleveret først og hentet sidst.

Det betyder at hun minimum er afsted fra klokken 7.45-16.00.

Hvor hun i vuggestuen også var blandt de første der kom, så er det tydeligt at her i Farum pendles til København, så her kommer børnene endnu tidligere i institution om morgenen, så der er nogle flere end vi var vant til da vi boede på Frederiksberg.

Jeg har tidligst fri (klokken 15 de fleste dage) men da jeg har mellem 30 og 45 minutters kørsel så bliver klokken jo snildt 16, men det sker også at faderen bliver nødt til at hente og så bliver klokken altså snildt 16.50 før end hun kommer hjem.

Dicte hygger sig dog også i ydertimerne, og bliver irriteret hvis hun bliver hentet for tidligt.

Hilsen Katja

Anmeld

18. februar 2008

laurasmor

laura er i vugger ca fra 9.30-15.
hun har rigtig mange fridage, fordi vi begge går hjemme.
i starten tænkte jeg, hvorfor skal hun afsted når vi bare går hjemme, men hun elsker altså sin vugger, og er ik til at få med hjem.
og nu kommer hun snart på stuen hvor de store er, og der laver de en masse ture ud af huset, så de siger, det er vigtig hun er der omkring kl 9. såe!
jeg må lære at det er ok hun er der :)

Anmeld

19. februar 2008

Munder

Vi har begge fuldtidsarbejde, så Andrea er afsted fra kl. 07.00 til ca 15.45-16. hver dag. Dog henter farmor hende mandag kl. 15.00.

Andrea er super glad for sin institution, og elsker at komme derned, så det er bare super.

Hvordan klarer I andre med fuldtidsjob at give ungerne kortere dage?

mvh
Dorte

Anmeld

19. februar 2008

Line

Vi har begge fuldtidsarbejde, så Andrea er afsted fra kl. 07.00 til ca 15.45-16. hver dag. Dog henter farmor hende mandag kl. 15.00.

Andrea er super glad for sin institution, og elsker at komme derned, så det er bare super.

mvh
Dorte

Ja det gad jeg egentlig også godt og vide(?)

Benjamin bliver hverdag afleveret i BH kl 07.30 og bliver hentet igen mellem 14.30-16.00. Min kæreste er begyndt at læse og derfor kan han nu tit hente Benjamin på vej hjem fra skole, men ellers var det sådan at førhen måtte jeg hente ham efter arbejde og der blev kl nogen gange 16.15!!

Tit og mange gange er Benjamin også en af de sidste der bliver hentet når jeg er kommet kl 16.15 - men kan bare ikke se hvordan man skal kunne hente dem før når man arbejder 37 timer og først har fri kl 16.00....

Mvh Line - der ville ønske at min dreng ikke skulle være i børnehave SÅ meget...

Anmeld

19. februar 2008

Honningblomst

mvh
Dorte

Ja det gad jeg egentlig også godt og vide(?)

Benjamin bliver hverdag afleveret i BH kl 07.30 og bliver hentet igen mellem 14.30-16.00. Min kæreste er begyndt at læse og derfor kan han nu tit hente Benjamin på vej hjem fra skole, men ellers var det sådan at førhen måtte jeg hente ham efter arbejde og der blev kl nogen gange 16.15!!

Tit og mange gange er Benjamin også en af de sidste der bliver hentet når jeg er kommet kl 16.15 - men kan bare ikke se hvordan man skal kunne hente dem før når man arbejder 37 timer og først har fri kl 16.00....

Mvh Line - der ville ønske at min dreng ikke skulle være i børnehave SÅ meget...

I der arbejder fuldtid, begge forældre, kunne måske få en ungpige/bedsteforældre til at hente tidligere et par gange om ugen eller mere??
Nogle mennekser arbejeder forskudt af hinanden eller fexer og så kan børnene jo også slippe for lange dage.

Vi har altid prioteret færre penge og mere tid med børnene, så derfor har vi ikke taget på lange rejser, haft nye biler, lækkert mærketøj osv, men tilgengæld har børnene kun været få timer afsted.
Så det handler vel også lidt om hvordan og hvilket liv man ønsker at leve med sine unger.
Først nu er jeg igang med at uddanne mig og det er jo også luksus med korte dage, så alt det jeg mangler i at gøre karriere, det snupper jeg når børnene alligevel ikke gider glo så meget på mig.;)

Knus..

Anmeld

19. februar 2008

Muffinmus

hmm.. synes dælme ungerne bliver hentet tidligt????
Det er super godt og sådan det helst skal være, men det kan på ingen måde lykkes hos os.
Skal være på arbjede 7.30 og har fri 15.30-19.00. Så jeg kan aller tidligst hente ham kl 16.30. Har ca 1 times kørsel hver vej.
Så hans dag vil se sådan ud. 06.30 afleveres i DP
16.30 hentes igen.
Lang dag, men det er da den enste mulighed.
Synes også i får enormt tidligt fri og møder sent???
NÅ, men så kan jeg jo have dårlig samvittighed over at være en af de dårlige mødre der bare ingen mulighed har for at hente mit barn tidligere. ØV

Anmeld

26. februar 2008

Githa

Kender godt følelsen af at have et barn der hentes sidst... her bliver han så også bare afleveret først :$

Patrick bliver afleveret kl. 6.50 og hentet ca. 15.15/15.30.

Da jeg havde mit gamle arbejde blev han afleveret 6.25 og hentet 15.30.

Så lidt bedre er det da blevet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.