Når mænd passer børn!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

610 visninger
6 svar
0 synes godt om
16. august 2008

Loggidut

Jeg synes virkelig det er hårdt at være tilbage på arbejdet, og bare overgive alt til manden herhjemme.
Det er sgu ikke med min bedste vilje at jeg sætter mig i bilen om morgenen og køre på job, for der er så mange ting herhjemme at tænke på.
kommer de store op og i skole, får Tif nu noget at spise, husker han nu hvordan rytmen er herhjemme, og får han lige skiftet bleen...ja alt det der pladder jeg skal skamme mig over at være bekymret for!

det er sgu ikke nemt at være den motor der har fået hele planeten til at dreje herhjemme, og så pludselig skal en anden tage over, han skal trøste han skal fodre og skifte...ja han skal alt det gøjl jeg har haft 1½ år til at sætte mig ind i.

og gud hvor skal jeg skamme mig, for han klare sig jo til ug+, han kan jo sagtens, og jeg skal slet ikke bekymre mig.
i går havde vi en længere snak om hvad bleer vi mener er bedst til Tif, det er jo ikke sådan noget en mand bekymre sig om, ihvertfald ikke normalt, men alligevel er det nogle af de ting Michael tænker over nu!

Inden vi skulle til koncert i går, skulle vi jo lige have pakket Tif, og jeg moslede da lidt rundt, lettere træt, og så siger Michael, lad være med at tænke på flaskerne, dem skolder jeg lige! Ja så gik jeg sgu helt i stå, for det plejer jo at være mig...og pludselig opdagede jeg at Michael alligevel tænker dybere over alt det her med at gå hjemme med Tif.

Han gør det sgu godt, det må jeg sige, og virker også glad for det, og det er jo ikke fordi jeg har nogen grund til at bekymre mig, men dahm det er hårdt at være den der "bare" skal på job igen!

hvordan har i andre haft det med jeres jobstart..jeg er lidt nysgerrig, for det fylder godt nok meget i mit univers!
jeg er ikke så knald god til bare at overgive mig og give slip :$

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. august 2008

Nadi

Jeg har haft det overrskende let ved at gå på job igen, men det gør Dennis jo også. SÅ her er Oliver overladt til dp'en og hende er jeg abre så tryg ved! Men i weekenden hvis jeg skal arbejde og det så er manden der er hjemme med Oliver, så kan jeg godt tænke lidt det samme som dig. Jeg tror det er, som du skriver, noget vi har gjort i 1½ år nu. Det er vores domæne! Og nej det er ikke nemt at give slip. Jeg synes Dennis og jeg komplimentere hinanden godt når det gælder om at få pakket til Oliver, vi er gode til at huske på forskellige ting og pakke forskellige ting. Men jeg bliver også helt overrrasket når han husker noget jeg normalt plejer at huske/stå for. Hva skulle vi dog gøre uden de mænd (L) -Nadia

Anmeld

16. august 2008

ivfmarie

Jeg syns sgu det går ok her... tror jeg. Måske var det værre da Freja var lille - hun var jo den første og alt det der! Men han(Casper) har jo formået at holde hende i live, så mon ikke nok han klarer Malte også?
Jeg er ikke sikker på at de hygger sig ubetinget når jeg ikke er hjemme - for Casper er ikke til at bringe ud af fatning når Malte skriger igennem og går helt amok - der er Casper sgu ligeglad - ungen får lov til at skrige!
Det går altså ikke når jeg er hjemme! - Men hvad man ikke ser har man ikke ondt af (eller har man?) Jeg tør i hvertfalt ikke spørge uddybende om de har haft det godt når de har været alene. Men hvem ved - måske er Malte kun umulig når jeg er i nærheden?

Anyways, jeg ELSKER at komme på arbejde - eller bare væk fra hjemmet i disse tider. Hvis vores ferie havde været bare to dage længere var vores familie blevet et eller flere medlemmer mindre! 8(

Jeg kører med glæde hjemmefra et kvarter før tid om morgenen, bare for at få lov at sidde i bilen på p-pladsen ved mit arbejde, heeeelt stille og i fuldstændig ro. Og når jeg stiger ud af bilen ryster jeg mig som en våd hund - og væk er alle børnebekymringer og besværligheder, AHHhHHHH....

Jeg elsker mine børn - men kors hvor ville jeg ønske at de var nogen andres - så kunne jeg levere dem tilbage lige inden min hjerne brænder sammen!

Hov - det var vist bare overhovedet ikke det den her tråd gik ud på? Never mind - nu er det skrevet.

Marie - schyyy... kan høre sofaen kalde!

Anmeld

17. august 2008

Tynen

Selve jobstarten er gået super herhjemme.
Men nu er det også mig der står op og afleverer hende om morgenen, da Stig kører hjemmefra 0545.

Men - Surprise, surprise!
Så forstår jeg dig godt :)
Jeg har det ikke så godt med at skulle overlade skansen til andre :$
Har været afsted til noget tamtam hefr igår hvor mine forældre passede hende om dagen og Stig skulle putte hende om aftenen og NØJ! hvor havde jeg det svært ved det.

Men altså, ingen led overlast så det er bare en dum ide jeg har fået mig.
Tingene KAN jo rent faktisk godt rotere rundt, selvom vi ikke er omkring :$

Anmeld

17. august 2008

linemus

Tynen skriver:

Nej, den tror jeg stadig ikke på. Jeg ved bedst. Basta. Verden kører ikke rundt uden mig - i hvert fald ikke her i huset. Har desværre takket ned til barnedåb i Kbh hos min nevø, da jeg helt får ondt i maven bare ved tanken om at være væk i to dage. Det kan slet ikke lade sig gøre. For mig. Endnu.

Knus Line

Anmeld

18. august 2008

Kaufie

Her går det også rigtig fint med at være på job. William er i dp, men blev i de første par mdr hentet senest kl 14 af min mand, som så havde 2½ time alene med drengen. Og dét havde de rigtig godt af begge to! Nu er det blot ½-1½ time de har sammen før jeg kommer hjem og blander mig - men stadig er det tydeligt at se, at de virkelig nyder den tid.

Aften og putning er dog mit domæne....... endnu....... Men sidst i september skal jeg med jobbet til Tyskland - tager afsted torsdag kl 16 (ja, inden William kommer fra dp) og er først hjemme igen lørdag ved 22 tiden. Der tror jeg nok lige jeg får lidt ondt i maven ved at tænke på at William skal klare sig SÅ lang tid uden mor..... og omvendt.....

Anmeld

18. august 2008

Tynen

linemus skriver:

Tynen skriver:

Nej, den tror jeg stadig ikke på. Jeg ved bedst. Basta. Verden kører ikke rundt uden mig - i hvert fald ikke her i huset. Har desværre takket ned til barnedåb i Kbh hos min nevø, da jeg helt får ondt i maven bare ved tanken om at være væk i to dage. Det kan slet ikke lade sig gøre. For mig. Endnu.

Knus Line

:))

TAK!!
Jeg mente det egentlig heller ikke helt :$

Jeg føler ikke at tingene kan løbe rundt uden mig.. Eller.. Så bliver det i hvert fald ikke gjort som jeg vil have det :S

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.