? til amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2010

AnneBJ

StineW skriver:

Hej igen.

For det første skal du vide at man ikke vasker uldindlæg, de skal bare lufttørre.

Jeg prøvede at bruge uldindlæggende som de var uden engangs, men det virkede ikke. Hvis du gerne vil have det lidt lunt på brystet, er det jo en mulighed at bruge engangsindlæg og så gå med en ulden undertrøje. Så er det også nemmere at undgå brystbetændelse.

Jeg tror ikke det er meningen at man skal gå med uldindlæg over engangsindlæg, tror det er enten eller.

Held og lykke med det hele. Og får du andre spørgsmål mht amning, så spørg endelig. Jeg havde mere end styr på det med den første, og er helt overbevist om det samme vil ske med nr to.

Kh Stine

Jeg tror jeg har læst et sted, at man kunne kombinere uld og engangs - så uldne ikke kom til at lugte surt..

Nåh, men i første omgang har jeg i hvert fald konstateret at det skal være engangsammeindlæg Dernæst har jeg tænkt mig, når jeg kommer meeeget tættere på, at se hvordan vejret er. Er foråret på vej, dropper jeg uldindlæggene, og er det stadig møgkoldt vil jeg nok overveje at anskaffe dem.

Jeg går ofte med undertrøje,men kan ikke klare at have uld på... Endnu engang tak for dine svar, rart at vide hvor man kan "henvende" sig, når det hele er lidt mere aktuelt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

StineW

AnneBJ skriver:

Jeg tror jeg har læst et sted, at man kunne kombinere uld og engangs - så uldne ikke kom til at lugte surt..

Nåh, men i første omgang har jeg i hvert fald konstateret at det skal være engangsammeindlæg Dernæst har jeg tænkt mig, når jeg kommer meeeget tættere på, at se hvordan vejret er. Er foråret på vej, dropper jeg uldindlæggene, og er det stadig møgkoldt vil jeg nok overveje at anskaffe dem.

Jeg går ofte med undertrøje,men kan ikke klare at have uld på... Endnu engang tak for dine svar, rart at vide hvor man kan "henvende" sig, når det hele er lidt mere aktuelt!

Jeg er bare glad for at kunne hjælpe.

Hvis du ikke kan gå med uld, så er silke et godt ( omend lidt dyrere ) alternativ. Silke luner o også godt, og vælger du en kvalitet ala silkejersey, så er det blødere end det blødeste bomuld.

Stine.

Anmeld

15. november 2010

Sofia24

Vil også lige dele lidt amme-erfaringer

Jeg blev varmt anbefalet uld-indlæg da mange sagde at de fik brystbetændelse af alm, men kender altså mange som kun bruger alm indlæg og de har ikke set skyggen af betændelse...

Så mit bedste råd er nok: Prøv dig frem hvad der passer bedst til dig!

Fordelen ved uld er at (udover at beskytte mod kulde) de lader brystet ånde. Til gengæld suger de ikke en forfærdelig masse...

Herhjemme bruger jeg uld, men når der virkelig er tryk på babserne ligger jeg et alm ind der kan suge det værste og tager det så ud igen når det er overstået...

Held og lykke med det hele

Anmeld

15. november 2010

AnneBJ

Sofia24 skriver:

Vil også lige dele lidt amme-erfaringer

Jeg blev varmt anbefalet uld-indlæg da mange sagde at de fik brystbetændelse af alm, men kender altså mange som kun bruger alm indlæg og de har ikke set skyggen af betændelse...

Så mit bedste råd er nok: Prøv dig frem hvad der passer bedst til dig!

Fordelen ved uld er at (udover at beskytte mod kulde) de lader brystet ånde. Til gengæld suger de ikke en forfærdelig masse...

Herhjemme bruger jeg uld, men når der virkelig er tryk på babserne ligger jeg et alm ind der kan suge det værste og tager det så ud igen når det er overstået...

Held og lykke med det hele

Mange tak for dit svar!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.