? til amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2010

AnneBJ

Mai-pigen skriver:

Jeg bruger dem nu her..  April kan stadig være en kold måned, men det er lidt en vurderingssag.. Køb evt et par, jeg syntes de var rare da jeg skulle hjem fra sygehuset.. 

Jeg køber et sæt! Om ikke andet er de i hus, og det bliver jo koldt igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

StineW

AnneBJ skriver:

Hej piger,

Nu er der jo godt nok længe til jeg (forhåbentlig) skal amme min lille purk, men jeg har et par spørgsmål der bliver ved at rumstere i hovedet, så jeg kan få min "indkøbsliste" færdig - jeg har termin sidst i marts:

Skal jeg købe uldindlæg?

Skal jeg købe engangsammeindlæg, i så fald, hvor tit skifter man? - efter hver amning, dagligt?

Skal jeg helt vente med at købe ammeBH'er, til vi er hjemme fra sygehuset og amningen forhåbentlig kører på skinner?

Flere steder anbefales det, at man har noget "brystvortecreme" - jeg mener at kunne huske at have læst, at panthenolcreme fra matas - det til bl.a. tatoveringer - er ligeså fint som alt muligt dyrt; passer det, eller skal jeg have fat i noget særligt?

På forhånd mange tak for svarene - jeg ved godt, at det hele selvfølgelig er valg man kan træffe som man synes, men jeg har jo svært ved at vide om uldindlæg er for varmt i april måned

Da jeg ammede min datter brugte jeg engangs-ammeindlæg fra Lansinoh. Jeg var igennem et hav af mærker ( Änglamark, Pigon osc ) før jeg fandt dem dem her, og de er virkelig som silke for brystvorterne. desuden er de pakket i praktiske et-styks embalage, så de er nemme og hygiejniske til tasken.

Uld.inlæg prøvede jeg også, og de er sikkert fine til kvinder med moderat mælkemængde.... men jeg mælkede igennem efter 10 min brug, og det er altså ikke så fedt skal jeg hilse og sige.

Jeg brugte desuden Lansinoh Lanoincreme til brystvorterne. den er ikke særlig dyr ( ca 140 kr for 55 g, som så holder ca 6 mdr ) og den kan bruges til røde numser, tørre læber, hælerevner, sår og 1000 andre ting. den kommer aldrig ud af mit dullesortiment.

Bephanthenol er også ok, dog er der en del flere ting i denne creme, hvor Lansinoh-cremen kun er ren lanolin og derfor er hyper allergi venlig. B-cremen skal først på EFTER amning, hvor L-cremen kan smørres på INDEN amning og ikke skal tørres af igen. Dette gør at brystvorten er blød før baby lægges til, og amningen bliver derved en del mindre smertefuld.

Håber det var svar nok ; ) Selv om det blev lidt langt.

Hilsen Stine / www.sitbag.dk Nu på tilbud

Anmeld

14. november 2010

AnneBJ

StineW skriver:

Da jeg ammede min datter brugte jeg engangs-ammeindlæg fra Lansinoh. Jeg var igennem et hav af mærker ( Änglamark, Pigon osc ) før jeg fandt dem dem her, og de er virkelig som silke for brystvorterne. desuden er de pakket i praktiske et-styks embalage, så de er nemme og hygiejniske til tasken.

Uld.inlæg prøvede jeg også, og de er sikkert fine til kvinder med moderat mælkemængde.... men jeg mælkede igennem efter 10 min brug, og det er altså ikke så fedt skal jeg hilse og sige.

Jeg brugte desuden Lansinoh Lanoincreme til brystvorterne. den er ikke særlig dyr ( ca 140 kr for 55 g, som så holder ca 6 mdr ) og den kan bruges til røde numser, tørre læber, hælerevner, sår og 1000 andre ting. den kommer aldrig ud af mit dullesortiment.

Bephanthenol er også ok, dog er der en del flere ting i denne creme, hvor Lansinoh-cremen kun er ren lanolin og derfor er hyper allergi venlig. B-cremen skal først på EFTER amning, hvor L-cremen kan smørres på INDEN amning og ikke skal tørres af igen. Dette gør at brystvorten er blød før baby lægges til, og amningen bliver derved en del mindre smertefuld.

Håber det var svar nok ; ) Selv om det blev lidt langt.

Hilsen Stine / www.sitbag.dk Nu på tilbud

Ih et dejligt langt svar!

Men brugte du uldindlæggene, sammen med engangs? Det havde jeg tænkt at gøre, så jeg ikke skal vaske uld-ne så tit..

De mærker I nævner føjer jeg på min liste, for så er det jo bare at starte et sted!

1000 tak for tippet med cremen, det lyder som noget vi skal have anskaffet os!

Anmeld

14. november 2010

SHERO

Jeg har kun brugt engangsindlæg, på trods af jeg har et januar barn og det var meeeeget koldt i vinters, det fungerede fint for mig. Jeg har bare købt dem der var på tilbud, og har ikke mærket den store forskel på nogen af dem. Men har heller aldrig haft det mindste problem med ømme brystvorter...

Jeg købte en god amme BH inden, og den strammede lige de første 2 uger og så passede den perfekt. Så måske var jeg bare heldig. Men synes sgu det var rart selvom den strammede, for hader at gå uden BH, og havde jeg købt lige efter havde de endt med at være for store...

Jeg købte bare den brystvorte creme de har på apoteket, men har ikke brugt den særlig meget, for har som sagt aldrig haft problemer... Brugter også kun ammeindlæg de første 3 måneder, så stoppede det der løberi ved mig... heldigvis :-)

Anmeld

14. november 2010

NoName

AnneBJ skriver:

Hej piger,

Nu er der jo godt nok længe til jeg (forhåbentlig) skal amme min lille purk, men jeg har et par spørgsmål der bliver ved at rumstere i hovedet, så jeg kan få min "indkøbsliste" færdig - jeg har termin sidst i marts:

Skal jeg købe uldindlæg?

Skal jeg købe engangsammeindlæg, i så fald, hvor tit skifter man? - efter hver amning, dagligt?

Skal jeg helt vente med at købe ammeBH'er, til vi er hjemme fra sygehuset og amningen forhåbentlig kører på skinner?

Flere steder anbefales det, at man har noget "brystvortecreme" - jeg mener at kunne huske at have læst, at panthenolcreme fra matas - det til bl.a. tatoveringer - er ligeså fint som alt muligt dyrt; passer det, eller skal jeg have fat i noget særligt?

På forhånd mange tak for svarene - jeg ved godt, at det hele selvfølgelig er valg man kan træffe som man synes, men jeg har jo svært ved at vide om uldindlæg er for varmt i april måned

Nu har jeg ikke læst alle svar, men vil da lige give mit besyv med ...

Jeg fødte i sommers da det var ca 100 grader udenfor og havde et par uld indlæg men dem lagde jeg hurtigt væk igen da jeg kogte indenunder dem...

Jeg bruger änglemarks ammeindlæg da jeg synes de er bedst, jeg kan ikke tåle dem fra libero, mine nippels kommer sådan til at klø helt skørt af dem. Jeg skifter efter behov, nogle gange flere gange om dagen da man jo godt kan blive lidt utæt.

jeg købte noget brystvortecreme, men fik det aldrig brugt - hvorfor ved jeg ikke, jeg havde noget brandsårs plaster som jeg fik på sygehuset skippet i små firkanter som lige dækkede vorten, det kan købes på apoteket også, det er lidt dyrt, men det må man jo gøre op med sig selv om det er det værd. Ellers brugte jeg ikke noget imod mine revnede, blødende og ultra ømme vorter.

Jeg havde en enkelt ammebh som jeg købte før fødsel i en skål str større end jeg plejede, lige i starten var den alt alt for lille, men nu hvor det hele er faldet til og amningen kører på fuld skrue, passer den fint. Men det er jo forskelligt hvor meget og om man bliver større, så jeg vil sige vent til i kommer hjem og mælken er løbet ordentlig til. så til at starte med brug da en top fra f.eks sloggi eller lign.

Anmeld

14. november 2010

2babygirls

Jeg vil også lige fortælle

Jeg bruger også pigeon ammeindlæg og synes de er rigtig gode.. og skifter også efter behov.. min mælk løber ikke vildt og voldsomt så det er ikke sådan at jeg fylder indlægget op.

Mine bryster voksede kun 1 str under graviditeten men nu ligner de så bare nylavede silikone babser

Men vil forslå dig at vente også, og når du køber så køb med og uden bøjle.. det er rarest når man sover at der ikke er en ond bøjle ind i huden

Anmeld

14. november 2010

AnneBJ

Tullen85 skriver:

Jeg har kun brugt engangsindlæg, på trods af jeg har et januar barn og det var meeeeget koldt i vinters, det fungerede fint for mig. Jeg har bare købt dem der var på tilbud, og har ikke mærket den store forskel på nogen af dem. Men har heller aldrig haft det mindste problem med ømme brystvorter...

Jeg købte en god amme BH inden, og den strammede lige de første 2 uger og så passede den perfekt. Så måske var jeg bare heldig. Men synes sgu det var rart selvom den strammede, for hader at gå uden BH, og havde jeg købt lige efter havde de endt med at være for store...

Jeg købte bare den brystvorte creme de har på apoteket, men har ikke brugt den særlig meget, for har som sagt aldrig haft problemer... Brugter også kun ammeindlæg de første 3 måneder, så stoppede det der løberi ved mig... heldigvis :-)

Tak for dit svar! Måske skal jeg købe én BH inden, som er en smule stor i det, jeg er nemlig heller ikke glad for at gå uden - ikke pt i hvert fald

Anmeld

14. november 2010

AnneBJ

Tina&Martin skriver:

Jeg vil også lige fortælle

Jeg bruger også pigeon ammeindlæg og synes de er rigtig gode.. og skifter også efter behov.. min mælk løber ikke vildt og voldsomt så det er ikke sådan at jeg fylder indlægget op.

Mine bryster voksede kun 1 str under graviditeten men nu ligner de så bare nylavede silikone babser

Men vil forslå dig at vente også, og når du køber så køb med og uden bøjle.. det er rarest når man sover at der ikke er en ond bøjle ind i huden

Dét lyder som et godt fif - både med og uden bøjle! Ellers havde jeg helt sikkert bare købt dem alle med!

Tak for svar!

Anmeld

14. november 2010

Camillee

AnneBJ skriver:

Tak for svar! Hvor køber man Liberos indlæg henne? Lyder til det er engangsindlæg jeg skal gå efter.. Og at cremen ikke behøver være en kæmpe udgift

jeg tror du bliver nød til at prøve dig lidt frem hvad fungere for dig, det er vidst smag og behag (: men jeg købte dem i rema (:

Anmeld

14. november 2010

StineW

AnneBJ skriver:

Ih et dejligt langt svar!

Men brugte du uldindlæggene, sammen med engangs? Det havde jeg tænkt at gøre, så jeg ikke skal vaske uld-ne så tit..

De mærker I nævner føjer jeg på min liste, for så er det jo bare at starte et sted!

1000 tak for tippet med cremen, det lyder som noget vi skal have anskaffet os!

Hej igen.

For det første skal du vide at man ikke vasker uldindlæg, de skal bare lufttørre.

Jeg prøvede at bruge uldindlæggende som de var uden engangs, men det virkede ikke. Hvis du gerne vil have det lidt lunt på brystet, er det jo en mulighed at bruge engangsindlæg og så gå med en ulden undertrøje. Så er det også nemmere at undgå brystbetændelse.

Jeg tror ikke det er meningen at man skal gå med uldindlæg over engangsindlæg, tror det er enten eller.

Held og lykke med det hele. Og får du andre spørgsmål mht amning, så spørg endelig. Jeg havde mere end styr på det med den første, og er helt overbevist om det samme vil ske med nr to.

Kh Stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.