AnneBJ skriver:
Hej piger,
Nu er der jo godt nok længe til jeg (forhåbentlig) skal amme min lille purk, men jeg har et par spørgsmål der bliver ved at rumstere i hovedet, så jeg kan få min "indkøbsliste" færdig - jeg har termin sidst i marts:
Skal jeg købe uldindlæg?
Skal jeg købe engangsammeindlæg, i så fald, hvor tit skifter man? - efter hver amning, dagligt?
Skal jeg helt vente med at købe ammeBH'er, til vi er hjemme fra sygehuset og amningen forhåbentlig kører på skinner?
Flere steder anbefales det, at man har noget "brystvortecreme" - jeg mener at kunne huske at have læst, at panthenolcreme fra matas - det til bl.a. tatoveringer - er ligeså fint som alt muligt dyrt; passer det, eller skal jeg have fat i noget særligt?
På forhånd mange tak for svarene - jeg ved godt, at det hele selvfølgelig er valg man kan træffe som man synes, men jeg har jo svært ved at vide om uldindlæg er for varmt i april måned 
Da jeg ammede min datter brugte jeg engangs-ammeindlæg fra Lansinoh. Jeg var igennem et hav af mærker ( Änglamark, Pigon osc ) før jeg fandt dem dem her, og de er virkelig som silke for brystvorterne. desuden er de pakket i praktiske et-styks embalage, så de er nemme og hygiejniske til tasken.
Uld.inlæg prøvede jeg også, og de er sikkert fine til kvinder med moderat mælkemængde.... men jeg mælkede igennem efter 10 min brug, og det er altså ikke så fedt skal jeg hilse og sige.
Jeg brugte desuden Lansinoh Lanoincreme til brystvorterne. den er ikke særlig dyr ( ca 140 kr for 55 g, som så holder ca 6 mdr ) og den kan bruges til røde numser, tørre læber, hælerevner, sår og 1000 andre ting. den kommer aldrig ud af mit dullesortiment.
Bephanthenol er også ok, dog er der en del flere ting i denne creme, hvor Lansinoh-cremen kun er ren lanolin og derfor er hyper allergi venlig. B-cremen skal først på EFTER amning, hvor L-cremen kan smørres på INDEN amning og ikke skal tørres af igen. Dette gør at brystvorten er blød før baby lægges til, og amningen bliver derved en del mindre smertefuld.
Håber det var svar nok ; ) Selv om det blev lidt langt.
Hilsen Stine / www.sitbag.dk Nu på tilbud