Natputtesucces

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

245 visninger
5 svar
0 synes godt om
15. august 2008

linemus

Altså måske I husker alt det bøvl jeg har haft med putning af Signe siden... ja lige fra starten. For nogle uger siden var det endt helt tosset igen. Det var blevet så hyggeligt at sidde med hende i stolen til hun faldt i søvn, for om dagen fiser hun konstant afsted, så vi nød begge kontakten der om aftenen. Men efter en uges tid blev hun mere og mere urolig og kartede rundt på mig og ville ned og op og til den ene side og så den anden side osv. så det blev bare for meget for mig.

Før har jeg så haft held med at putte, sige godnat og gå ud i et par minutter osv. men dengang puttede jeg altid Nanna først, så hun nåede at falde i søvn inden (hun bliver ulykkelig, hvis jeg går ud, og hun er ellers rigtig god til at falde i søvn, så det ville jeg ikke ødelægge). I stedet fandt jeg på at sætte mig i stolen, efter jeg havde lagt Signe ned og sagt godnat, og så ignorere hende i 2 min. mens jeg spillede spil på mobilos. Det har faktisk virket okay, og hun har lagt sig efter kort tid og selv faldet i søvn.

Så i onsdags var Kasper på arbejde igen efter 3 ugers ferie, og jeg stod igen alene med putning af alle tre unger, så af nød lagde jeg pigerne ind, puttede dem godt osv. og gik så lidt rundt i gangen og ind i stuen til Sebastian. Sådan gik jeg lidt frem og tilbage, og gik ind til dem, hvis de var kede af det eller ville have vand. Og det endte med at de faldt i søvn helt uden jeg var der! Stort, for mig :)

Det samme har jeg så gjort de sidste to aftener, så nu tror jeg, den er der. Det er altså bare et kæmpe skridt på vejen. Jeg har brugt gennemsnitlig tre kvarter på at sidde og vente på, at de begge sov, og tit faldt jeg selv i søvn og vågnede med ondt i nakken og næsten ikke mere aften tilbage.

Ville lige dele min succes med jer - måske der er nogen, der kan få glæde af det.

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2008

Plysbjørnen

Det er da rigtigt dejligt når det går godt med at putte de små, Laura er også blevet god til det...

Betina

Anmeld

16. august 2008

Helle30

Hvor må det være dejligt Line.
Tillykke!
Jeg har aldrig oplevet de dér putteproblemer, for Sofie lægger sig bare til at sove, når hun bliver lagt og lyset bliver slukket.
Til gengæld har jeg følt meget med dig og andre, der bare ikke kan få de små til at sove, og jeg bliver så lettet, når jeg læser, at puttebyrden er blevet lettere for dem, der har haft et helvede ud af aftenerne.

Jeg kan godt forstå, du nyder det:)

- Helle, der hellere må liste i seng, så manden (når han kommer hjem) kan tro på, at jeg stak af med Sofie fra den fest, fordi vi begge var såååå trætte.

Anmeld

16. august 2008

bette

ah hvor skønt for dig.. håber det fortsætter.. der er ikke noget bedre end når tingene lykkedes..

det er jo også godt for begge parter.. at du har lidt aften for dig selv eller sammen med din mand. og at ungerne får den søvn de har brug for..

du skal bare sige til dig selv at du gør det rigtige.. ! basta stamp i jorden.. ehhe

Anmeld

17. august 2008

Kaufie

Åh Line - det var da rart at høre!!

For er der nogen jeg virkelig under at få ro om aftenen - så er det da virkelig dig - og andre med mere end et barn der skal mades/trøstes/bades/leges med/puttes. No offence til os førstegangs - men det MÅ sgu alt andet lige være nemmere med kun et barn at tage sig af....

Mette

Anmeld

17. august 2008

ivfmarie

Kaufie skriver:

Åh Line - det var da rart at høre!!

For er der nogen jeg virkelig under at få ro om aftenen - så er det da virkelig dig - og andre med mere end et barn der skal mades/trøstes/bades/leges med/puttes. No offence til os førstegangs - men det MÅ sgu alt andet lige være nemmere med kun et barn at tage sig af....

Mette

Tjoooo... Der er da lidt mere at se til.
Jeg ku da godt tænke mig kun at have Malte - han går ud som et lys kl 19 - senest! ;) Hvor i mod Freja klør på til kl 20 - og det går ikke stille for sig 8D, Men vi har da ofstest ro senest 20.15.
Det er nu også rart nok at der er en time mellem putningerne, for vi(mor eller far) er tit alene hjemme, og så er det altså nemmere at putte én ad gangen.

Det værste er nu de nætter hvor begge unger vågner - på forskellige tidspunkter - kors!! Jeg synes nogen gange at jeg bruger mere tid på børneværelset om natten end jeg gør i soveværelset... gab gab.

Blidder bladder fra Mutti - der vist skal ha lidt kvallitid med bettefar når Freja er færdigputtet... :$

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.