min dreng på 11 år - får i kontanter 250 kr. om måneden - af dem skal han selv betale taletid til hans telefon + div "betalingssider" han evt vil være på.
Ud over det får han 25 kr. om ugen til bod på skolen.
Så i alt 350 kr. for at tage af bordet efter aftensmad + div. småting som indimellem fodre hund osv.
Ønsker han flere penge må han støvsuge eller lign. for det.
Det syntes jeg er fair lommepenge - og han skal så selv "holde" telefon osv
Ok min søn har ikke nogen mobil endnu. Jeg synes ikke det er nødvendigt at han får en endnu, selvom mange af hans klassekammerater har en. Nu er det heller ikke sådan at han ligefrem selv tigger efter en, så tror vi venter et par år endnu med det. Så der vil han i hvert fald ingen udgifter have 
jeg får hjemmehjælp herhjemme, så sådan noget med at støvsuge/vaske gulv, skal han ikke. Det han så kan ordne er toilettet, da det hurtigt kan blive snavset. så kan han gå ud med affald, hjælpe med opvasken, hjælpe med aftensmaden, vasketøj, støve af, dække bord/rydde af osv. Så der er nok at gå i krig med. Han er nu dygtig af eget initiativ at hjælpe til herhjemme, så helt klart han skal have lommepenge, selvom han faktisk slet ikke forventer det.
Men det bliver til max 200 kr. i lommepenge her. Han får ikke penge med i skole selvom de har en lille bod. Det er ikke ene af sunde ting de har i den bod, og jeg ved at han vil købe det usunde, hvis han har muligheden for det. han bøvler med sin vægt, så det er bedst han nøjes med sin sunde madpakke i stedet for 
Nå men nu har jeg i hvert fald en ide om, hvad der er rimeligt at give i lommepenge.
Tak for svar allesammen 
Anmeld