Lommepenge

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2010

Valle81

Carina1977 skriver:

Jeg er lidt i tvivl angående lommepenge til min 10-årige søn. Jeg synes jo han skal have nogen, men han skal selvfølgelig også lave noget for dem. Han har faste pligter herhjemme, som jeg ikke synes han skal have noget for. Det er oprydning på hans værelse, samt at gøre rent i buret ved hans marsvin.

Vi har tidligere haft den aftale at han skulle hjælpe mig med opvasken (ca. 2-3 gange i ugen) og det fik han så 50 kr. i måneden for. Men vi er ligesom kommet fra det igen. tit og ofte tager jeg jo opvasken, når han er i skole.

Men hvad gør i andre? Hvor meget får jeres børn i lommepenge? Og hvad skal de lave for at få dem?

Min datter på snart 7 har fået lommepnege i snart et år.

Her er intet fast, men det afhænger lidt af alt muligt.

Opførsel, initiativ, lave lektier uden bro, hjæpe til med huslige ting af sig selv( lave mad, dække bord osv:0)

Hver lørdag er der lommepenge og vi vurderer lidt hvad ugen har bragt, nogle gange er der til ingenting, andre en tiger og andre op til en 50.

Så der er mget forskelligt, og hun ved det er sådan og bestemmer jo så lidt selv hvad der skal i kassen:0)

Hun synes det er fantastisk, og har hun set noget hun ønsker at få sparet sammen til så er der ikke græser for hvor meget hun vil hjælpe:0)

He he

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

Topp

min dreng på 11 år - får i kontanter 250 kr. om måneden - af dem skal han selv betale taletid til hans telefon + div "betalingssider" han evt vil være på.

Ud over det får han 25 kr. om ugen til bod på skolen.

Så i alt 350 kr. for at tage af bordet efter aftensmad + div. småting som indimellem fodre hund osv.

Ønsker han flere penge må han støvsuge eller lign. for det.

Det syntes jeg er fair lommepenge - og han skal så selv "holde" telefon osv

Anmeld

14. november 2010

Carina1977

min dreng på 11 år - får i kontanter 250 kr. om måneden - af dem skal han selv betale taletid til hans telefon + div "betalingssider" han evt vil være på.

Ud over det får han 25 kr. om ugen til bod på skolen.

Så i alt 350 kr. for at tage af bordet efter aftensmad + div. småting som indimellem fodre hund osv.

Ønsker han flere penge må han støvsuge eller lign. for det.

Det syntes jeg er fair lommepenge - og han skal så selv "holde" telefon osv

Ok min søn har ikke nogen mobil endnu. Jeg synes ikke det er nødvendigt at han får en endnu, selvom mange af hans klassekammerater har en. Nu er det heller ikke sådan at han ligefrem selv tigger efter en, så tror vi venter et par år endnu med det. Så der vil han i hvert fald ingen udgifter have

jeg får hjemmehjælp herhjemme, så sådan noget med at støvsuge/vaske gulv, skal han ikke. Det han så kan ordne er toilettet, da det hurtigt kan blive snavset. så kan han gå ud med affald, hjælpe med opvasken, hjælpe med aftensmaden, vasketøj, støve af, dække bord/rydde af osv. Så der er nok at gå i krig med. Han er nu dygtig af eget initiativ at hjælpe til herhjemme, så helt klart han skal have lommepenge, selvom han faktisk slet ikke forventer det.

Men det bliver til max 200 kr. i lommepenge her. Han får ikke penge med i skole selvom de har en lille bod. Det er ikke ene af sunde ting de har i den bod, og jeg ved at han vil købe det usunde, hvis han har muligheden for det. han bøvler med sin vægt, så det er bedst han nøjes med sin sunde madpakke i stedet for

Nå men nu har jeg i hvert fald en ide om, hvad der er rimeligt at give i lommepenge.

Tak for svar allesammen

Anmeld

14. november 2010

Carina1977

Valle81 skriver:

Min datter på snart 7 har fået lommepnege i snart et år.

Her er intet fast, men det afhænger lidt af alt muligt.

Opførsel, initiativ, lave lektier uden bro, hjæpe til med huslige ting af sig selv( lave mad, dække bord osv:0)

Hver lørdag er der lommepenge og vi vurderer lidt hvad ugen har bragt, nogle gange er der til ingenting, andre en tiger og andre op til en 50.

Så der er mget forskelligt, og hun ved det er sådan og bestemmer jo så lidt selv hvad der skal i kassen:0)

Hun synes det er fantastisk, og har hun set noget hun ønsker at få sparet sammen til så er der ikke græser for hvor meget hun vil hjælpe:0)

He he

Synes også det er rigtig godt at vurdere lommepengene sådan overordnet set, altså ikke kun udfra hvor meget de hjælper til, men også opførsel.

Ja er der noget de ønsker sig, så kan det jo ikke gå hurtigt nok med at få fat i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.