Av for pokker - store sår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. november 2010

Papaya

h_bernie skriver:

Jamen føler også med dig. Det er bare så hårdt at kæmpe for noget man så gerne vil. Ammebrikkerne er altså rigtig gode, sørg for hun åbner rigtig meget op. Jeg ammede i 1½ måned med ammebrikker da min søn var lille og det gjorde altså ikke noget for mælkeproduktionen. Så længe man kommer af med dem igen, så skal hun nok køre produktionen op.

Krydser fingre for, at vi snart er på den anden side med hård hud på brysterne

Så må jeg  i gang med de ammebrikker...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. november 2010

Smølf

Hej med dig,

Jeg har lige kopieret et svar jeg tidligere har skrevet om samme emne. Jeg led selv forfærdeligt af sår i starten, så jeg føler virkelig med dig!!

Da jeg fødte i august fik jeg også med det samme sår på begge brystvorter. Jeg havde dem i 3-4 uger og det var forfærdeligt.   Jeg fik dem først til at hele ved at malke ud med brystpumpe. Først malkede jeg på det ene bryst i nogle dage til såret der var helet -mens jeg ammede på det andet. Derefter byttede jeg over, så det andet kunne få lov til at hele. Det er vigtigt at såret er helt helet inden man begynder at amme igen.

Her er ellers nogle gode råd:

• Sørg for at skifte ammestillinger, så baby ikke belaster samme sted hele tiden. Am liggende og i tvillingestilling.
  • Lad mælken tørre ind på vorten inden du tager bh'en på igen.
  • Vær opmæksom på om det går svamt i sårene (kløe, svie og smerter også mellem amningerne). Hvis det sker skal i have noget creme.
  • Du kan evt. prøve med silikoneammebrikker -de virker for mange (desværre ikke for mig).
  • Brug ikke muslingeskaller! De er noget hø og sørger kun for at sårene er fugtige.
  • Vær obs på, om babys tungebund er for kort, du kan evt. spørge sundhedsplejersken.

Håber at du kan bruge mine råd

/smølf

Anmeld

15. november 2010

h_bernie

Smølf skriver:

Hej med dig,

Jeg har lige kopieret et svar jeg tidligere har skrevet om samme emne. Jeg led selv forfærdeligt af sår i starten, så jeg føler virkelig med dig!!

Da jeg fødte i august fik jeg også med det samme sår på begge brystvorter. Jeg havde dem i 3-4 uger og det var forfærdeligt.   Jeg fik dem først til at hele ved at malke ud med brystpumpe. Først malkede jeg på det ene bryst i nogle dage til såret der var helet -mens jeg ammede på det andet. Derefter byttede jeg over, så det andet kunne få lov til at hele. Det er vigtigt at såret er helt helet inden man begynder at amme igen.

Her er ellers nogle gode råd:

• Sørg for at skifte ammestillinger, så baby ikke belaster samme sted hele tiden. Am liggende og i tvillingestilling.
  • Lad mælken tørre ind på vorten inden du tager bh'en på igen.
  • Vær opmæksom på om det går svamt i sårene (kløe, svie og smerter også mellem amningerne). Hvis det sker skal i have noget creme.
  • Du kan evt. prøve med silikoneammebrikker -de virker for mange (desværre ikke for mig).
  • Brug ikke muslingeskaller! De er noget hø og sørger kun for at sårene er fugtige.
  • Vær obs på, om babys tungebund er for kort, du kan evt. spørge sundhedsplejersken.

Håber at du kan bruge mine råd

/smølf

mange tak for svaret. Faktisk er jeg kommet lidt i tvivl om jeg måske har fået brystsvamp. Har sådan en stikkende smerte i brysterne også mellem amningerne, kan ikke se noget heller ikke på Alberte, men så vidt jeg kan læse mig frem til, så behøver man ikke kunne se noget.

Anmeld

15. november 2010

Mai-pigen

h_bernie skriver:

ja jeg kom først til at købe en der var for lille og den rev lige en stor hudflage af det ene bryst AVVV for pokker. Nu er de så rigelig store og det lindrer helt sikkert, men synes nu stadig det gør ondt. Håber bare de snart heler. Utroligt man skal igennem det før det bliver godt.

Det er træls det skal være sådan, og når man står midt i det, er det næsten ikke til at holde ud.. Føler med jer, men det bliver bedre!!

Anmeld

16. november 2010

h_bernie

Mai-pigen skriver:

Det er træls det skal være sådan, og når man står midt i det, er det næsten ikke til at holde ud.. Føler med jer, men det bliver bedre!!

tak for det, ja møghårdt. Har i dag snakket med lægen som har sat mig i antibiotisk behandling. Han mente jeg havde infektioner i begge bryster....ikke så underligt de ser ret ubehagelige ud. Så nu satser jeg på at komme på den anden side i løbet af kort tid!

Anmeld

16. november 2010

Mai-pigen

h_bernie skriver:

tak for det, ja møghårdt. Har i dag snakket med lægen som har sat mig i antibiotisk behandling. Han mente jeg havde infektioner i begge bryster....ikke så underligt de ser ret ubehagelige ud. Så nu satser jeg på at komme på den anden side i løbet af kort tid!

Din stakkel.. Trykker fingre for at du snart må slippe for de belastninger!!!

Anmeld

16. november 2010

Mary

h_bernie skriver:

Puha Helle, sikke en omgang. Du er sgu sej, at du hænger i!!!!

God bedring, og krydsede fingre for at behandlingen virker ASAP. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.