Av for pokker - store sår

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.808 visninger
16 svar
0 synes godt om
13. november 2010

h_bernie

åhhh den forbandede amning, jeg vil så gerne, men det gør så ondt. Alberte er nu 14 dage gammel. Jeg har kæmpe sår på begge brystvorter. Det ene er så dybt, at jeg bliver bekymret for om det overhovedet heler. Bruger Lansinoh creme og ammebrikker, malker af og til ud, da jeg slet ikke kan overskue at lægge hende til. Om natten giver jeg erstatning, da jeg ikke orker sidde og tude over smerter.

Gode råd anyone? Vil virkelig gerne blive ved, men er så anspændt hver gang jeg skal amme.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

nvm

følger lige med.. jeg har  også sår, godt nok ikke vodsomme, men ondt gør det...

Anmeld

13. november 2010

ønskebørn74

h_bernie skriver:

åhhh den forbandede amning, jeg vil så gerne, men det gør så ondt. Alberte er nu 14 dage gammel. Jeg har kæmpe sår på begge brystvorter. Det ene er så dybt, at jeg bliver bekymret for om det overhovedet heler. Bruger Lansinoh creme og ammebrikker, malker af og til ud, da jeg slet ikke kan overskue at lægge hende til. Om natten giver jeg erstatning, da jeg ikke orker sidde og tude over smerter.

Gode råd anyone? Vil virkelig gerne blive ved, men er så anspændt hver gang jeg skal amme.

Husker du at ladde dem få luft længe efter at have ammet? Ved det hjalp min venninde meget!!

Anmeld

13. november 2010

Mussen2

h_bernie skriver:

Hæng i, hæng i!! Det er så hårdt. Har du fået tjekket dit barns sutteteknik? Jeg havde succes med at lægge min datter til i heltandre stillinger end jeg ellers normalt ammede i. Feks i indianer stilling. Prøv at skifte ammestillingerne hele tiden.

Jeg brugte mepilix plaster fra apoteket, det var også rigtig godt. Og så luft tørring.

Jeg føler med dig, men kan kun prøve at trøste dig med at det hele nok skal blive bedre og det hele værd

Anmeld

14. november 2010

Mai-pigen

h_bernie skriver:

Jeg har lige været igennem det samme.. Prøvede lidt af hvert. SÅrene helede ikke, før jeg brugte suttebrik.. Og imellem amningerne smurte jeg med Lansinoh.. Det er helet nu, og amning er en fornøjelse, hvad det angår..

Anmeld

14. november 2010

h_bernie

Mai-pigen skriver:

Jeg har lige været igennem det samme.. Prøvede lidt af hvert. SÅrene helede ikke, før jeg brugte suttebrik.. Og imellem amningerne smurte jeg med Lansinoh.. Det er helet nu, og amning er en fornøjelse, hvad det angår..

Jamen så er der jo nok ikke andet for end at fortsætte som jeg gør. Bruger creme og ammebrikker. Synes bare 14 dage med smerter er rigtig hårdt.

Anmeld

14. november 2010

Mai-pigen

h_bernie skriver:

Jamen så er der jo nok ikke andet for end at fortsætte som jeg gør. Bruger creme og ammebrikker. Synes bare 14 dage med smerter er rigtig hårdt.

Det er supermega hårdt.. Og man bliver så frustreret, men det bliver bedre.. Sørg for at ammebrikken sidder ordentligt, og at den er stor nok..

Anmeld

14. november 2010

h_bernie

Mai-pigen skriver:

Det er supermega hårdt.. Og man bliver så frustreret, men det bliver bedre.. Sørg for at ammebrikken sidder ordentligt, og at den er stor nok..

ja jeg kom først til at købe en der var for lille og den rev lige en stor hudflage af det ene bryst AVVV for pokker. Nu er de så rigelig store og det lindrer helt sikkert, men synes nu stadig det gør ondt. Håber bare de snart heler. Utroligt man skal igennem det før det bliver godt.

Anmeld

14. november 2010

Papaya

Følger også lige med.. Har det samme problem. Jeg fik også at vide at jeg skulle lufttørre dem, men det hjælper altså ikke.. Har nu været på apoteket og købe ammebrikker for at se om det hjælper, men er så bange for hun ikke kan sutte ordenlig og får den mælk hun skal have.. Købte også Lansinoh salve..(Håber bare det vil hjælper)  Det svier og det gør så forfærdelig ondt når hun sutter.. Så jeg føler med dig, har så ikke de store sår endnu, men hvis det fortsætter sådan her så kommer der da snart sår.. De er bare begyndt at blive hudløs.. AV AV AV for pokker.. Så alle gode tricks er velkommen.. Undskyld at jeg lige bryder ind, men nu hvor vi har samme problemer følger jeg lige med her..

Anmeld

14. november 2010

h_bernie

Prisana skriver:

Følger også lige med.. Har det samme problem. Jeg fik også at vide at jeg skulle lufttørre dem, men det hjælper altså ikke.. Har nu været på apoteket og købe ammebrikker for at se om det hjælper, men er så bange for hun ikke kan sutte ordenlig og får den mælk hun skal have.. Købte også Lansinoh salve..(Håber bare det vil hjælper)  Det svier og det gør så forfærdelig ondt når hun sutter.. Så jeg føler med dig, har så ikke de store sår endnu, men hvis det fortsætter sådan her så kommer der da snart sår.. De er bare begyndt at blive hudløs.. AV AV AV for pokker.. Så alle gode tricks er velkommen.. Undskyld at jeg lige bryder ind, men nu hvor vi har samme problemer følger jeg lige med her..

Jamen føler også med dig. Det er bare så hårdt at kæmpe for noget man så gerne vil. Ammebrikkerne er altså rigtig gode, sørg for hun åbner rigtig meget op. Jeg ammede i 1½ måned med ammebrikker da min søn var lille og det gjorde altså ikke noget for mælkeproduktionen. Så længe man kommer af med dem igen, så skal hun nok køre produktionen op.

Krydser fingre for, at vi snart er på den anden side med hård hud på brysterne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.