Nu sygemeldt og på blodfortyndende medicin... :(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

639 visninger
1 svar
0 synes godt om
13. november 2010

Omonigho

Hej Piger,

For 3 år siden havde jeg et uheld med hestene, hvor jeg brækkede benet og efterfølgende fik blodpropper, som vandrede op i mine lunger. Jeg vil spare jer for yderligere detaljer, men det var meget meget alvorligt. Efter 7 mdr blev jeg dog erklæret rask, men en overlæge sagde til mig, at jeg ikke skulle have flere børn efter det her. Da det heller ikke rigtig var planen, har jeg ikke sådan yderligere tænkt over den udtalelse.

Nu er jeg jo som bekendt, overraskende blevet gravid (uge 20) og min jdm studsede så over anmærkningen på min journal, ang blodpropperne. I forgårs blev jeg så ringet op af en overlæge , som chokerer mig med, at hun omgående vil have mig i blodfortyndende behandling, hvor jeg igen skal sprøjte mig selv i maveskindet hver dag. Desuden skal jeg til tjek på sygehuset, samt scanninger ca hver 14. dag. Dér røg drømmen om en naturlig fødsel enten i Tyskland, eller herhjemme, hvor veerne går igang af sig selv, osv... (begge mine fødsler er blevet sat i gang) Hun sagde nemlig også at jeg skulle forvente at blive sat i gang lidt før tid, så de bedre kan styre forløbet i forhold til den blodfortyndende behandling. Og så SKAL jeg føde på det store sygehus, som er min klinikplads fra min uddannelse, hvor jeg bare overhovedet ikke havde lyst til at føde... øv, synes bare det hele er så surt lige nu...

I samråd med min studievejleder har jeg så besluttet, at det nok er bedst at stoppe nu, da det kommende modul er meget krævende med neonatalogi og patologi. Det har været meget svært at acceptere, men er jo nok det bedste.

Jeg skulle bare lige af med min skuffelse...

kh

Julia

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. november 2010

Line Højdal

Kære Julia, hvor er det dog kedeligt at høre at det skal blive så omstændigt et forløb for dig...

Det lyder som en rigtig ubehagelig oplevelse med din ulykke, men dejligt at du trods alt blev erklæret rask... Man må jo formode at de kun sætter hele dette cirkus igang, fordi det vil være med for stor risiko for dig (og måske barnet) at gennemføre graviditets-forløb og fødsel på normal vis. Men jeg kan sagtens forstå din frustration!!

Lyder som en fornuftig beslutning at stoppe nu, -det vil være så ærgeligt at skulle kaste håndklædet i ringen midt i et modul!!

Jeg håber du får vendt det hele til noget positivt og måske kan sørge for at julehygge helt vildt i år, nu du har tiden til det... eller måske forkæle dig selv ved at gøre nogle af de ting du ellers aldrig har tid til  Og så håber jeg selvfølgelig at resten af graviditeten kommer til at forløbe uden komplikationer for dig og den lille...

Line

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.