Zafir skriver:
Jeg er ked af at sige det, men der ER noget der hedder kræsenhed. Der er noget der hedder at smagsløgene udvikler sig og ændrer sig, efterhånden som børnene udvikler sig.
Idun bliver tilbudt ALT mad. Vi spiser meget varieret mad og hun er ikke særlig glad for slik og er glad for de gange hun får slik. Men jeg vil hellere lave noget andet, som frugt, pandekager mv. hvis det skal være noget lækkert. Dog får hun 10 slikting om fredagen. (små ting, større ting gælder for 2-3-4 ting)
Så desværre er der noget der hedder kræsenhed. Det udvikler sig. Som voksent menneske er jeg selv kræsen stadig. Der er nogen ting jeg bare IKKE Kan lide. Hvis jeg ikke respekterer det hos min datter, vil der være ting hun ALDRIG vil spise som voksen. Sådan har jeg det selv, fordi jeg blev tvunget til at spise ting jeg bare AFSKYEDE...
Så naturligvis, lad dem smage spændende varieret kost. Men respekter, hvsi de BARE ikke kan lide det 
Jeg tror bare ikke på der er nogen grund til at italsætte hvad børnene ikke kan lide, men bare respektere at det har de ikke lige lyst til idag og så spiser de det måske en anden dag. På den anden måde tror jeg man planter det i dem og de tager det med til næste gang og hov det kunne jeg jo ikke lide.
Jeg er selv enorm `kræsen`eller selektiv med mad om man vil

Men det er simpelthen fordi jeg ikke ´'tør' smage på det for tænk hvis ikke det smager godt. Hvis jeg har lavet noget mad som phillip ikke ville spise så holder jeg ikke op med at lave det men venter til en anden gang og gør det så igen og sjovt nok er der altid forskel på hvad han spiser.
Men selvfølgelig skal man respektere børnenes valg jeg tror bare forskellen ligger i om man tror de er kræsne eller lader dem tage valget på baggrund af at de måske ikke er sultne eller har lyst.
Det er også en helt anden diskussion end den oprindelige, jeg synes bare kræsenhed er lidt en hvilepude idag og jeg hører så tit forældre sige: det klan han hun ikek lide og jeg korser mig for di jeg ved hvordan jeg selv har haft det, og stadig har det.
Nå sorry spamet på din tråd caroline. Men super spændende debat zafir og synes det er så spændende med de forskellige meninger på det her område

Giod weekend