børnemenuer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.378 visninger
16 svar
0 synes godt om
13. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

er det bare mig eller er restauranter alt for dårlige til at tilbyde sunde retter til ungerne?

synes altid det er sådan noget friturestegt mad eller pølser proppet med melklister

Jeg ved godt nogle restauranter har lækre retter eller at man kan bestille alt deres mad i børneportioner, men hvorfor skal børnemenuen altid være så ulækker? vil børnene virkelig hellere have det? Laura vil helst spise det samme som os, og sådan tror jeg da det fortsætter!

Er det mig der har spist de forkerte steder eller er det ofte (ikke altid!!) sådan?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. november 2010

Mi

Caroline86 skriver:

er det bare mig eller er restauranter alt for dårlige til at tilbyde sunde retter til ungerne?

synes altid det er sådan noget friturestegt mad eller pølser proppet med melklister

Jeg ved godt nogle restauranter har lækre retter eller at man kan bestille alt deres mad i børneportioner, men hvorfor skal børnemenuen altid være så ulækker? vil børnene virkelig hellere have det? Laura vil helst spise det samme som os, og sådan tror jeg da det fortsætter!

Er det mig der har spist de forkerte steder eller er det ofte (ikke altid!!) sådan?

Helt enig

Når vi har rejst har børnene også altid spist det samme som os. Min mor forstod heller ikke hvorfor de dog ikke skulle have børnemenuer, men en del af oplevelsen ved at rejse er jo også den fremmede mad, og hvorfor skal børnene snydes for den oplevelse.

I sommers var vi på græst restaurent og der bestilte vi alle en bufettallerken og jeg bestilte det samme til maja. Tjeneren så helt mærkelig ud i hovedet og institerede på at det skulle hun da ikke have og da slet ikke salat med feta. Men selvfølgelig skulle hun det, og hun var helt vild med feta. Alligevel kom der den opligatoriske fiskefilet på hendes tallerken sammen med nogle specialiteter, for tjeneren kunne ikke klare at hun kun skulle have alm græsk mad . Øhhh, hvad spiser børn i grækenland?

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

13. november 2010

Moderator

MarianneSonne skriver:

Helt enig

Når vi har rejst har børnene også altid spist det samme som os. Min mor forstod heller ikke hvorfor de dog ikke skulle have børnemenuer, men en del af oplevelsen ved at rejse er jo også den fremmede mad, og hvorfor skal børnene snydes for den oplevelse.

I sommers var vi på græst restaurent og der bestilte vi alle en bufettallerken og jeg bestilte det samme til maja. Tjeneren så helt mærkelig ud i hovedet og institerede på at det skulle hun da ikke have og da slet ikke salat med feta. Men selvfølgelig skulle hun det, og hun var helt vild med feta. Alligevel kom der den opligatoriske fiskefilet på hendes tallerken sammen med nogle specialiteter, for tjeneren kunne ikke klare at hun kun skulle have alm græsk mad . Øhhh, hvad spiser børn i grækenland?

Marianne

www.stjerneleg.dk

jamen er det ikke bare åndssvagt?

undrer mig virkelig

Anmeld

13. november 2010

tinasmor

ej, jeg bliver bare SÅ irreteret over det. Der må da snart være nogle der har indset at tiden med røde pølser og pomfritter altså snart er forbi. Ja, det er da fint de tilbyder det, hvis nogle gerne vil købe det til deres barn, men lad os andre kunne vælge noget andet. For et år siden var vi i Lalandia i Rødby. Vi lavede selv mad, men ville da også gerne ud og spise lidt i det center der følger med. Men der var bare overhoved ikke noget til vores pige. Det var burgerbarer, pitzarier osv. Det kunne have været dejligt, hvis der var en børnemenu med f.eks lidt kogte grønsager med lidt fisk eller en tallerken med grovpasta med sprøde gulerødder og agurk og peperfrugter. Men nej, hun kunne få friturestegte pomfritter og en is. Nej tak!

Anmeld

13. november 2010

L.J.L

Vi var på Jensens bøfhus forleden, og må sige at jeg var noget overrasket over deres børnemenu! Der var en hele masse sunde som usunde alternativer til de små, og så var det gjort sjovt også.

Anmeld

13. november 2010

Carina1977

Jeg synes tit problemet er, at udvalget i børnemenuerne er meget begrænset. Jeg har ofte oplevet at der højst er 3-4 ting at vælge imellem og usunde alternativer altid. Ja de burde begynde at blive mere kreative, specielt når der er så meget fokus på at tendensen til overvægt hos børn er stigende

Anmeld

13. november 2010

mor_sabina

Jeg har tænkt nøjagtigt det samme, synes bare det er helt forskruet kultur omkring det. Blev også så foraget da jeg sad med fætter br kataloget og bilka kataloget og søgte julegaver ønsker og legetøjsmaden er mac donalds, kager, chips, pizza, burger, nesquick kakao pulver og is!!!!!

Jeg har indtil nu altid haft madpakke med til Phillip for jeg gider ikke han skal spise frituremad, og så smager han vores. Men de fleste steder kan man få lidt pasta med kødsovs, det er dog en smule bedre, men det er jo stadig noget skodmad.

Anmeld

13. november 2010

SaNiNa

mor_sabina skriver:

Jeg har tænkt nøjagtigt det samme, synes bare det er helt forskruet kultur omkring det. Blev også så foraget da jeg sad med fætter br kataloget og bilka kataloget og søgte julegaver ønsker og legetøjsmaden er mac donalds, kager, chips, pizza, burger, nesquick kakao pulver og is!!!!!

Jeg har indtil nu altid haft madpakke med til Phillip for jeg gider ikke han skal spise frituremad, og så smager han vores. Men de fleste steder kan man få lidt pasta med kødsovs, det er dog en smule bedre, men det er jo stadig noget skodmad.

Ja jeg kiggede også en ekstra gang da jeg så det i. Mac lege maf syntes jeg bare ikke er iorden og hvis Nicklas får det ja så bytter jeg det altså for syntes virkelig ikke det er noget han skal lege med.

Anmeld

13. november 2010

Moderator

Enten spiser vi steder med buffet, eller også så har hun ofte bare fået en tallerken og lidt af vores mad. Syns alligevel altid der er for meget

Men hvis hun kan komme afsted med det, vil hun rigtig gerne have en fiskefillet, men spiser kun 1 eller 2 pomfritter og salaten... mmm.

Problemet er bare at der ER mange børn der er kræsne. Og ja - det er røv kedelig mad og træls, men de fleste børn kan æde det, uden det store drama og mange forældre ønsker ikke drama når man er på restaurant.

Anmeld

13. november 2010

Corn

Caroline86 skriver:

Nu spiser vi ikke så tit ude (der er ingen steder at spise herude på bøh'ern)

Men når vi gør, bestiller vi IKKE børne-menuer... Vi bestiller noget vi ved de kan lide, og beder om en lille portion og er ikke bange for at gøre opmærksom på: at ungerne også skal have god mad.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.