Caroline86 skriver:
Ja, jeg kunne ikke lige finde den rigtige overskrift.
Forleden dag så jeg "One Born Every Minute" og der var et homoseksuelt par hvor den ene kvinde skulle føde (lad os kalde hende kvindeA for nemheds skyld!). Det var parrets andet barn og det første par var født af den anden kvinde (kvindeB). Begge børn har samme far da de bevidst valgte samme donor til dem begge!
Nå.. her er så mit spørgsmål eller debatemne eller hvad man nu skal kalde det 
Tror I at det skaber problemer i forhold til deres relationer til børnene at "de har et hver"? Tror I det kan lade sig gøre at elske det barn man ikke selv har født ligeså meget som det man har (i den her sammenhæng. Tænker ikke på adoption el. lign). Og tror I, i værste fald, at det kan føre til for store forskelle på børnenes opdragelse osv?
Jeg vil lige tilføje at jeg SAGTENS kan forstå deres valg om bagge at ville være gravide osv. Instinkterne forsvinder jo ikke fordi man vælger at leve sammen med en af samme køn
Jeg glæder mig til at høre hvad I mener om dette emne! Nogle vil måske også mene at homoseksuelle slet ikke bør kunne insemineres på klinik?
Husk at holde en pæn tone!
Knus Caroline
Caroline altså... Det er jo et emne, der gør, at jeg skal tænke lidt. Og det er jeg sleeet ikke gearet til sådan en sen mandag aften... Eller på noget andet tidspunkt (Ammehjernen har fået overtaget!). Prøver alligevel.
Jeg synes, at det er en fin tanke, at de begge får båret et barn og at de begge får født. Men jeg er virkelig usikker på, hvordan jeg selv ville have det...
Ingen tvivl om, at jeg ville elske "det andet" barn meget, meget højt! Men om jeg ville elske det ligeså højt som det, jeg selv havde båret tror jeg ikke. Men håber ikke, at jeg ville gøre ubevidst forskel. Det kan jeg slet ikke bære, når folk gør.
Men om det er anderledes med kærligheden til børnene, når man er homoseksuel og har taget et bevidst valg omkring graviditeterne, ved jeg ikke. Men jeg håber det. Altså jeg håber, at de elsker dem lige højt. Og så er det for sin vis ligegyldigt, om man er homoseksuel eller heteroseksuel sted-forælder...