Elendige lorte dumme møj læge...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

600 visninger
8 svar
0 synes godt om
15. august 2008

Plysbjørnen

Ja jeg er gal, sur, tvær og ked af det...

Jeg var jo til samtale med en ledende jordemoder for noget tid siden, og fik af hende bevilget PKS :), så skal man jo til sådan en samtale/undersøgelse hos en læge og ja det skulle jeg så i dag... Og nej jeg må IKKE få PKS, jeg SKAL føde vaginalt >(, når det bare var fordi jeg var bange for fødslen og ikke kunne forklare ordenligt hvorfor må jeg ikke få det... Men han kunne da love mig så meget at jeg fik en epidural blokade så hvis jeg skulle være så uheldig at det skulle ende med AKS igen ja så kunne jeg da være vågen... og så skulle de nok sørge for at det ikke ville trække ud ligesom sidst... >(>(>(>(

Ja jeg kogte da jeg tog der fra... Jeg gider ikke mere...

Betina

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. august 2008

mor til en del

Kære Betina... Jeg forstår godt din frustration, der er ikke noget værrer end at miste noget, og du har lige mistet dit PKS. Det er noget svineri hvis din Jodermoder direkte har sagt til dig at du kunne få PKS, uden at forberede dig på at du skulle have en begrundelsestalt klar når du mødte lægen... Jeg har født alle mine vaginalt, og var ved at skide i bukserne (på fødebriksen):'( af skræk, da min 6. fødsel var tæt på at ende i AKS, man vil jo nok altid frygte det man ikke ved hvad er.... Hvad gør du nu? kæmper videre for dit PKS, eller forbereder dig mentalt på at skulle føde vaginalt? Hvis det er smerten ved fødslen du frygter, vil jeg lige minde dig om at han lovede dig en epidural blokade, og jeg har hørt at det er guds gave til fødende, ikke at jeg har prøvet det, men den skulle være god nok....:D Op med humøret, det er sku trods alt weekend Lisbeth.

Anmeld

15. august 2008

Plysbjørnen

[citat][f][småt]Mor til en del skriver:[/småt][/f] Kære Betina... Jeg forstår godt din frustration, der er ikke noget værrer end at miste noget, og du har lige mistet dit PKS. Det er noget svineri hvis din Jodermoder direkte har sagt til dig at du kunne få PKS, uden at forberede dig på at du skulle have en begrundelsestalt klar når du mødte lægen... Jeg har født alle mine vaginalt, og var ved at skide i bukserne (på fødebriksen):'( af skræk, da min 6. fødsel var tæt på at ende i AKS, man vil jo nok altid frygte det man ikke ved hvad er.... Hvad gør du nu? kæmper videre for dit PKS, eller forbereder dig mentalt på at skulle føde vaginalt? Hvis det er smerten ved fødslen du frygter, vil jeg lige minde dig om at han lovede dig en epidural blokade, og jeg har hørt at det er guds gave til fødende, ikke at jeg har prøvet det, men den skulle være god nok....:D Op med humøret, det er sku trods alt weekend Lisbeth.[/citat] Det er ikke [u]min[/u] Jordemoder der sagde ja, det er den Ledende Jordemoder svarer til en overlæge, bortset fra at hun har ansvaret for Fødegangen... Nej det er ikke smerten jeg frygter, den rager mig langsomt... Det er det faktum at der er øget risiko at Lillebror også ligger med uregelmæssig hovedstilling, det at skal ligge der på briksen og have 2 læger der står nede for enden og rafler om det skal være kejsersnit eller ej... Men der er ikke så meget at gøre, lægen gjorde det meget klart at det sådan set bare var mig der var pjattet og at det i øvrigt var ham der bestemte om jeg måtte få PKS eller ej... Betina

Anmeld

15. august 2008

BellaT

Hold da kæft en idiot! Det kan ikke være rigtigt, det der. Slet ikke når du har et aks i bagagen!
Hvis du brænder for et pks, så skift sygehus. Eller en anden læge. Dem er der jo flere af. Det er din krop, dit barn, din fødsel, sgu fandme>(.
Troede faktisk ikke at der var læger der nægtede det, når man før har fået et aks(?)..
Er det mon helt lovligt? Det er DIN krop jo! Ja, jeg forstår det ikke. Jeg ville godt nok også være blevet rasende og frustreret hvis en læge havde nægtet mig pks efter mit aks!8(
Hvis du kan acceptere en normal fødsel, så må du jo begynde at forberede hjernen på det. Men hvis ikke, så kæmp for dit velfortjente pks!
Hvilket sygehus er det?

Knus fra Helle - som er helt frustreret på dine vegne...

Anmeld

15. august 2008

Plysbjørnen

Miiikro skriver:

Hold da kæft en idiot! Det kan ikke være rigtigt, det der. Slet ikke når du har et aks i bagagen!
Hvis du brænder for et pks, så skift sygehus. Eller en anden læge. Dem er der jo flere af. Det er din krop, dit barn, din fødsel, sgu fandme>(.
Troede faktisk ikke at der var læger der nægtede det, når man før har fået et aks(?)..
Er det mon helt lovligt? Det er DIN krop jo! Ja, jeg forstår det ikke. Jeg ville godt nok også være blevet rasende og frustreret hvis en læge havde nægtet mig pks efter mit aks!8(
Hvis du kan acceptere en normal fødsel, så må du jo begynde at forberede hjernen på det. Men hvis ikke, så kæmp for dit velfortjente pks!
Hvilket sygehus er det?

Knus fra Helle - som er helt frustreret på dine vegne...

Det er tilsyneladende lovligt, for han sagde faktisk at han havde loven på hans side... Så længe der ikke forelægger en medicinskårsag til at give mig det...

Det er Sønderborg Sygehus, sjovt det sygehus i landet der har det laveste antal PKS, det vil sige at man kun får PKS hvis man enten har sukkersyge eller barnet ligger i underkropsstilling...

Det med at skifte sygehus er lidt lettere sagt end gjort, Sønderborg Sygehus ligger "kun" 26 km væk, hvor imod hvis jeg skal til Haderslev så har jeg 88 km... Og det er altså forlangt at køre...

Vil prøve at vende mig til tanken, men nu må jeg se hvordan det går...

Selv om i hvert fald kæresten er indstillet på det ind til videre, så kan jeg vel også vænne mig til tanken...

Betina

Anmeld

16. august 2008

Anja

Hej Betina

Det lyder da godt nok som en træls oplevelse, og specielt efter at du jo havde fået hurtigt grønt lys fra jdm .... mærkeligt.

Nåh, men så er vi jo næsten i samme båd. Jeg har dog valget, men har valgt vaginal fødsel og så må jeg krydse fingre for at alle mine skrækscenarier bliver gjort til skamme når det er overstået. Jeg bliver dog senest sat i gang til termin pga sukkersygen ....

Tænk positivt ! Det er vel det eneste der er at gøre :)

Anmeld

16. august 2008

Plysbjørnen

Anja skriver:

Hej Betina

Det lyder da godt nok som en træls oplevelse, og specielt efter at du jo havde fået hurtigt grønt lys fra jdm .... mærkeligt.

Nåh, men så er vi jo næsten i samme båd. Jeg har dog valget, men har valgt vaginal fødsel og så må jeg krydse fingre for at alle mine skrækscenarier bliver gjort til skamme når det er overstået. Jeg bliver dog senest sat i gang til termin pga sukkersygen ....

Tænk positivt ! Det er vel det eneste der er at gøre :)

Jeg prøver at tænke positivt, men det er svært når man har indstillet (glædet) sig til et kejsersnit...

Men som du siger må man håbe at alle skrækscenarierne bliver gjort til skamme... Men jeg håber og ber da til at alt nok skal gå godt og at jeg når at vende mig til tanken, for jeg synes godt nok at det holder lidt hårdt lige nu...

Betina

Anmeld

16. august 2008

mor til en del

Hejsa Betina..

Jeg tænker altså meget på dig, du skrev at det var pga. skæv hoved stilling at du endte i AKS, så jeg må lige vide, lagde du ned med veer eller var du oppegående.

Det jeg vil frem til er nok at i dine forberedelser til denne fødsel skal du huske at det er dig der bestemmer, gennemgå hvad der var det værest sidste gang, og tænk over hvad du kan gøre for ikke at havne i den situation igen.

Jeg har jo været der nogle gange, og hvor er der meget jeg ville have gjort anderledes de første gange, hvis jeg bare havde vidst at det kunne lade sig gøre.... mine fødsler fungerer f. eks. ikke særlig godt hvis jeg skal ligge ned, så de får ikke mig på briksen for at mærke indvendig, eller lytte efter hjertelyd... det kan de nemlig godt når jeg står, ja det er mere besværligt for dem, men rager det mig, når jeg står der med veer.....nej..... jeg håber du forstår hvad jeg mener og tager det med i planlægningen...

Knus Lisbeth..(H)

Anmeld

16. august 2008

Plysbjørnen

du skrev at det var pga. skæv hoved stilling at du endte i AKS, så jeg må lige vide, lagde du ned med veer eller var du oppegående.

Hejsa Lisbeth...

Så vidt jeg kan mindes lå jeg ned det meste af tiden med veer, men var oppe gå en enkelt gang... Men det så vidt jeg husker fordi det gjorde afsindigt ondt... Men det kan da være værd at prøve at stå noget mere op/ gå lidt rundt...

jo jeg forstår godt hvad du mener, og ja jeg er glad for alle de gode råd jeg kan få... Så jeg kan blive bedre forberedt denne gang...

Betina

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.