ved ikke hvor jeg skal starte, men jeg vil prøve så godt jeg kan.
Kæresten og jeg fik for snart 5 mdr siden en dejlig lille dreng, som desværre er hyper sensetiv. Han kan kun overskue meget lidt ellers blver han overstimuleret og græder og græder i et væk. Problemet er så at omgivelserne har haft enormt svært ved at forstå og respekter hans krænser. Særligt svigermor. Han kan ikke det med at skulle holdes af "fremmede" og i hans verden er svigermor fremmede, men det kan hun ikke forstå. Hun presser og presser. Og når vi siger nej blir hun, ked vred og hysterisk og siger vi er onde. Hendesog mit forhold er i forvejn dårligt da hun under graviditeten følte sig afvist fordi hun ikke måtte røre maven og deltage i div. undersøgelser. Men det var for mig alt for grænse overskridene.
Vi har prøvet et utal af gange at forklare hende at det ikke er personligt men gælder for alle, da vores drengs brhov kommer først, ikke hendes. Forstå mig ret, jeg er super glad for hun vil ham. Men det skal være på hans vilkår ikke hendes.
Hun har sammenlignet ham med en burka klædt pige fordi han har en stofble hængende ned over barnevognen når han sover fordi han ellers vågner og det gør mig så gal. Og pt. Er hu vred fordi hun ikke må komme og passe ham og så kan jeg jo lige smutte et andet sted hen så hun kan få sin farmor tid. Men det er jo netop det han ikke kan klare.

hun gør mig så vred og ked. På hans og på mine vejne fordi jeg syntes det er så svært altid at skulle tage disse ture med hende. Ønsker de skal have et godt forhold for hans skyld jeg havde selv super meget glæde af mine bedsteforældre. Men det nytter bare ikke noget hun ikke respekter han ikke kan klare det. Sidst vi var sammen stod hun og blitzede ham i hovedet selvom han græd. Min kæreste bad hende stoppe og hun blev så sur og sagde han var ond mod hende og at vores dreng var ligeglad. For børn græder jo. Forstår hende ikke. Hun er også sur over jeg stadig ammer ham da det jo gør at andre så ikke kan tage over. What the F***?!
Skal siges at min kæreste er adopteret da hun ikke selv kan få børn så det har helt sikkert også betydning. Men hendes opførsel gør at vi ikke vil ses ret ofte fordi han blir så dårlig bagefter. Vi har nu bedt de fagpersoner som har undersøgt vores dreng om at forklare hvordan det hele hænger sammen og hvad hendes opførsel gør ved ham i håb om at det vil få hende til at respekter de grænser vi sætter noget mere.
Det blev nok lidt langt og rodet, men håber det gir en smule mening!
Er vi urimelige? Og er der nogen der har nogle gode ideer råd eller erfaring de vil dele må i meget gerne skrive. Da vi/jeg mest har lyst til at droppe kontakten

knus en fortvivlet mor
Anmeld