Jeg har gået på en "boglig" privatskole, og jeg har altså ALDRIG lavet lektier i 2 timer hver dag!!!! ALDRIG!!
Derimod så oplevede jeg ingen mobning, de elever der havde problemer med undervisningen fik specialundervisning og blev ikke mobbet med det/det var slet ikke et "issue", og da der kom lidt uro i klassen i (det må have været en 5-6 klasse) så brugte vi altså mange timer i "rundkreds" på at få talt ud og blev venner og fik anti-mobbe redskaber osv osv og så løste det sig hurtigt igen! Det VAR en boglig skole, og den var lille så der var bl.a. ikke et køkken til madlavning osv. Men på den anden side, så havde vi flere timer end dem på folkeskolen, og havde blandt andet geografi og historie helt op til 9. klasse! Jeg ved at de børn der havde gået på vores privatskole generelt klarede sig bedre på gymnasiet end dem der kom fra folkeskolerne! Så måske er jeg ikke så god til formning, tilgengæld kan jeg smadre alle i Trivial
Jeg siger ikke at alle privatskoler er langt bedre end en folkeskoler, det kommer jo an på HVILKE SPECIFIKKE skoler man sammenligner!
Når det så er sagt, så har jeg alligevel ikke valgt denne privatskole til mit barn, da vi bor i en lille landsby med en folkeskole hvor Kirstine går. Rent logistisk er det også for os noget bøvl hvis hun skal ind på privatskolen at gå! Men hvis det viser sig at være nogen former for problemer, så rykker jeg hende med det samme ind på privatskolen!
Hvis jeg var dig, så ville jeg ringe til privatskolen og bede om et møde, hvor de kan vise dig rundt på skolen og du kan høre deres ideologi osv!
Anmeld