Nogen ting der er gode at have i skabene??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.492 visninger
14 svar
0 synes godt om
11. november 2010

mullesmith2

Nu er det jo på torsdag vi får drengene til verden, og jeg tænker sådan på om der er nogen ting der ville være rart at have i skabene, køleskabet, fryseren til når vi kommer hjem igen?? Det er lige de sidste forberedelser jeg gerne vil have på plads. Har tænkt på at få forberedt lidt nemt aftensmad til fryseren eller bage, eller ellers bare noget der er rart at man ved man har og ikke pludselig står og mangler når man også står med to små spædbørn pludselig. Nå men håber der er nogen der sidder med en masse gode råd

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. november 2010

CamillaValby

mullesmith2 skriver:

Nu er det jo på torsdag vi får drengene til verden, og jeg tænker sådan på om der er nogen ting der ville være rart at have i skabene, køleskabet, fryseren til når vi kommer hjem igen?? Det er lige de sidste forberedelser jeg gerne vil have på plads. Har tænkt på at få forberedt lidt nemt aftensmad til fryseren eller bage, eller ellers bare noget der er rart at man ved man har og ikke pludselig står og mangler når man også står med to små spædbørn pludselig. Nå men håber der er nogen der sidder med en masse gode råd

Nu har jeg ikke selv fået barn/børn.
Men tillader mig alligevel at komme med nogle små råd

Hvis du gerne vil have noget nemt i fryseren kunne du lave fx lave kylling i karry, kødsauce. Evt. købe ind til hjemmelavet pizza, du kan købe dejen færdig de fleste steder hvor den bare skal rulles ud, det tager max 20 min at bikse sammen også passer den sig selv

Anmeld

11. november 2010

Valle81

mullesmith2 skriver:

Åhh det ved jeg ikke, men en god ide er at handle ind og fylde skabe og skuffer og fryser.

Godt med pålæg, rundstykker, flutes, morgenmadsprodukter, juice, saftevand, cola slik osv.

Du får brug for det.

Og hvis overskuddet ikke er der til at lave aftensmad, så kan der altid lige smides flutes i ovnen og smides pålæg på og så nam nam.

Noget til at drikke - jeg har været så sindsyg tørstig den første tid efter fødslerne, og synes bare ikke vand var sagen. Drak saftevand i stride strømme:0)

Knus

Anmeld

11. november 2010

quar20

og det med at bage lidt kage osv, er en RIGTIG go idé for der er MANGE der kommer og man orker altså ikke stå og bage, og syntes det blir ALT for dyrt at købe HELE tiden den første tid hvor alle kommer for at se..!!

Derudover ku du lave lassange og fryse ned - det jo nemt at varme op igen..!!

og HUSK en masse bind og ammeindlæg..!! ( lige til dig selv - ikke alle husker det inkl. mig selv da vi fik Tino )..!!

Derudover så fyld skabene med dåser osv - så der er majs til salaten osv..!!

En masse drikkelse - var RIGTIG tørstig HELE tiden.. Og sørg for der er isterninger i fryseren.. Det var min bedste ven når jeg sad og ammede og han nev i brystet..!! Så nuppede jeg lige en isterning i munden og bed om den.. Derudover er de jo gode til koldt vand osv

Hmm.. Og TOILETPAPIR... - Det løb vi sku tørt for med Tino anden dagen vi kom hjem, og der havde vi gæster så Rasmus måtte kører afsted på tanken for at få det..

Anmeld

11. november 2010

Lone Jakobsen

frisk frugt, clementiner og druer, nemt sukker som mørk chokolade og cola. knækbrød, kiks, ost, så har du lidt nemt til en snack. frosne supper, pizzaer (hjemmelavet eller købe) sammen kogte retter som fx. gulash, pulver kartoffelmos og færdige saucer som fx. karolines ostesauce. kaffe og the

Anmeld

11. november 2010

<3

Ja en masse gode genveje; fyld skabene op, fryseren med hjemmelavede retter osv.

Sådan lidt i bedste atomkrigshamstringsstil

Og vigtigst en masse fast food pjecer så man hurtigt liige kan ringe når det kniber

Anmeld

11. november 2010

Mussen2

mullesmith2 skriver:

Jeg har ikke meget at tilføje ud over det som der allerede er skrevet. jeg havde STOR glæde ove det nemme aftensmad jeg havde lavet. mht. kager til fryseren fik jeg dem ikke brugt, så jeg ville proriterer at få fyldt op med mad og brød.

Desuden synes jeg det er en god ide at købe ammeplaster og tjæresalve på apoteket- det førstnævnte fik jeg ret hurtigt brug for -av,av,av........

Tro også en brystpumpe er rar at have indenfor rækkevidde for mange

Anmeld

11. november 2010

Kaufie

Til barselsbesøg vil jeg selv anskaffe mig et par poser æbleskiver - et par glas marmelade og en pakke flormelis......

Anmeld

11. november 2010

Mi

mullesmith2 skriver:

Jeg har jo også tvillinger og der bliver nok at se til. Det bedste du kan gøre er at sætte ambitionerne ned. Bed folk om selv at have en kage med når de kommer, køb færdigmad eller lav noget meget let.

Brug den første tid til at komme ind i en god rytme med drengene, det er rytmen som skal redde jer igennem de første 9 måneder og det kommer til at fungere bedst, hvis i har ro og er så meget hjemme som muligt.

Held og lykke. Er helt misundelig. Tvillinger er altså noget helt specielt

Marianne

www.stjerneleg.dk

Anmeld

11. november 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

PØLSEHORN!!!! Den samme dag vi kom hjem stod der et vennepar udenfor døren med en KÆMPE kurv med hjemmebag, pølsehorn, boller og kage - og de ville ikke engang indenfor DET varmede så sindssygt meget! Og jeg elskede at man bare kunne snupse et pølsehorn med sennep og ketchup døgnet rundt når man blev sulten.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.