Jeg hører til den gruppe af kvinder der altid har vidst at jeg skulle ha´ børn. Jeg havde bare ikke regnet med at manden skulle være så svær at finde. De sidste par år har jeg overvejet at "gøre det selv". Og inden for det sidste halve års tid er jeg nået til den konklusion at det er sådan det bliver, jeg kan ikke vente længere. Jeg er godt nok "kun" 29, men tiden går hurtigt og jeg vil helst ikke vente for lang tid endnu.
Mit problem er nok at tage springet og hvad er det første spring egentlig? Jeg kender ingen i samme situation og ved derfor ikke rigtigt hvordan jeg griber det helt konkret an og hvordan tidshorisonten og det økonomiske aspekt i behandlingen ser ud.
Håber der er nogen herinde, der kan hjælpe med nogle gode råd. :-)
Anne Mette.
Fedt - og tillykke med beslutningen.
Du skal som sagt søge læge. Du kan og skal blive henvist uanset, hvad din læge mener om det - med mindre du er helt fra koncepterne!
Det koster KUN sæden. Dvs omkring 1550 kr. Så det passer ikke, at du skal indstille dig på selv at betale gildet. I 2007 blev det ved lov en ret for enlige og lesbiske at blive insemineret på statens regning.
Der findes en side på Nettet www.sem.dk som er et lukket forum for Selvvalgte enlige Mødre og dem der gerne vil være det. Der kan du søge om medlemskab, og der er helt sikkert nogle kvinder både i dit område og i resten af DK, som vil networke med dig.
Ellers så er vi også en del herinde. Du kan bare spørge. Jeg er selv SEM'er til et sæt skønne tvillinger fra august 2010.
Anmeld