aftaler vedr. julegaver?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. november 2010

Pige2009

Jbk skriver:

Jeg lader være med at bruge energi på noget jeg ikke kan ændre og glædes over at jeg har mine børn mest og nok skal påvirke dem i den  retning som jeg mener er vigtig

Lad din x gå amok i gaver til dit barn , der går jo intet af dig eller andre den grund...værre hvis der skete det som min x og hans familie gjorde, de stoppede med at give min søn gaver....

Jeg tror sagtens børn kan magte at f¨mange gaver uden at blive børn der går op i det materielle, samtidig tror jeg også at man kan skabe børn der kun får lidt men tror det er det købte der gælder...det er ikke gaverne der skaber børnene, men de værdier og den måde børnene lærer at se verden på der gør det....det er i hvert fald min overbevisning..

Men gør det du tror på og lad din x gøre det samme...det vedkommer jo faktisk ikke dig...

Det vil jeg faktisk også sige. Det handler om at vælge sine kampe med omhu og denne ville jeg nok lade ligge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. november 2010

thildemus

Baagøe skriver:

Det vil jeg faktisk også sige. Det handler om at vælge sine kampe med omhu og denne ville jeg nok lade ligge

Tak, det vil jeg gøre og bare have en skøn jul med vores dreng

Anmeld

10. november 2010

Pige2009

thildemus skriver:

Tak, det vil jeg gøre og bare have en skøn jul med vores dreng

Det lyder fornuftigt

Anmeld

10. november 2010

DK

Jeg er helt og holdent af den mening at:

GAVER er er en GAVE, og altså ikke noget man som modtager kan have/har krav til! Giveren er den der vælger hvad giveren vil købe, om det så er dyrt, billigt, brugt, på ønskelisten eller ej osv. Det er en GAVE!!!!

Jeg synes det er rigtig mange modtagere af gaver der har totalt mærkelige holdninger til det at få en gave! Altså at det er ligesom "et krav" de har. Man kan ikke som modtager til noget man ingen krav har på, stille krav  til hvor store gaverne skal være, hvad det skal være for nogle gaver, eller hvad det ikke skal være for nogle gaver. Man må bare være glad for det man får!

Anmeld

10. november 2010

thildemus

DK skriver:

Jeg er helt og holdent af den mening at:

GAVER er er en GAVE, og altså ikke noget man som modtager kan have/har krav til! Giveren er den der vælger hvad giveren vil købe, om det så er dyrt, billigt, brugt, på ønskelisten eller ej osv. Det er en GAVE!!!!

Jeg synes det er rigtig mange modtagere af gaver der har totalt mærkelige holdninger til det at få en gave! Altså at det er ligesom "et krav" de har. Man kan ikke som modtager til noget man ingen krav har på, stille krav  til hvor store gaverne skal være, hvad det skal være for nogle gaver, eller hvad det ikke skal være for nogle gaver. Man må bare være glad for det man får!

Som udgangspunkt giver jeg dig ret. Men nu taler vi bare om gaver fra mor og far, der i et forhold jo normalt kommer til en eller anden form for kompromis om for hvor meget man køber.

Dette indlæg er lidt anderledes fordi det nu netop er en delefamilie, hvor far og mor ikke længere er sammen. Derfor spørgsmålet om nogle har indbyrdes aftaler på trods af at de ikke længere er sammen.

Det var ikke min mening at sætte mærkelige krav eller holdninger op til gavegivere i øvrigt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.