Nogen herinde der har gode råd til hvad man kan gøre i forhold til gaver (relevant her til jul, men også gaver i løbet af året). Mit barns far har en idé om at materialistiske ting er vejen til børns hjerte. Jeg derimod synes det er vigtigt at børn lærer at værdsætte gaver og legetøj med mindre men gode ting. Jeg har set mange gange hvordan nogle børn begraves i gaver og bliver helt bombarderet af indtryk og skal bruge flere timer på at åbne deres gaver under juletræet.
Selvfølgeligt skal de have gaver og det er ikke sådan at vores barn mangler noget. Men jeg mener bare ikke at det behøver at tage overhånd. Faren til mit barn mener derimod at man sagtens kan bruge BETYDELIGE beløb på diverse gaver til børn i 3-5 års alderen. Han er også meget opsat på at fortælle barnet, at han KAN - hvorimod mor IKKE kan (=>økonomisk, og når han fortæller det kommer det ikke af et godt hjerte. Men dette er i øvrigt på ingen måde grunden til, at jeg synes det er bedre at købe få gode gaver).
Hvad gør I hvis I er uenige i delefamilier?? Jeg ved jo i virkeligheden godt, at man ikke kan gøre noget, hvis man er uenige. Men har I lavet nogle specielle aftaler indbyrdes eller lignende?
Anmeld